Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Stichting Bevolkingsonderzoek Nederland
Logo van Stichting Bevolkingsonderzoek Nederland

Senior inkoopadviseur

Hoogoorddreef 54E, 1101 BE Amsterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 24 - 32

Omschrijving

Voor het programma Baarmoederhalskanker zijn wij voor 24-32 uur per week op zoek naar een senior inkoper die het projectteam komt versterken.

Als senior inkoopadviseur, geef je samen met projectleider vorm aan een project wat bestaat uit twee fase. In fase één voeren we een uitgebreide marktverkenning uit om vast te stellen of er voldoende leveranciers zijn die aan onze vraag kunnen voldoen én onder welke voorwaarden. In het tweede fase zetten we deze kennis om een in inkoopstrategie en geef je samen met de projectorganisatie uitvoering aan de Europese aanbesteding.

Onze ideale kandidaat:

  • Heeft ervaring met het inkopen van laboratoriumdiensten (HPV/cytologie);
  • Is een verbindende persoonlijkheid en een betrokken teamspeler;
  • Is communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Werkt doelgericht en neemt verantwoordelijkheid;
  • Is analytisch sterk en werkt gestructureerd;
  • Is proactief en innovatief;
  • Is organisatiesensitief.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare afgeronde NEVI 2 opleiding;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als inkoper;
  • Aantoonbaar beschikbaar voor 24 tot 32 per week voor de gehele duur van de opdracht en (alle mogelijke verlengingen (Q1: 16-24, daarna: 24-32 uur));
  • Een maximum uurtarief van € 125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten en inclusief administratieve partner fee;

Wensen en competenties

Wensen (Gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner)

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in het aansturen van complexe aanbestedingen conform de uitgangspunten van de Aanbestedingswet2012;
  • Aantoonbare werkervaring met inkooptrajecten gericht op de inkoop van laboratoriumdiensten op het gebied van HPV en cytologie, benoem hiervan duidelijk in het cv minimaal 1 concreet voorbeeld van een aanbestedingstraject;
  • Aantoonbare werkervaring met een complex inkooptraject in een medische/zorg omgeving;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding/cursus Aanbestedingswet 2012;
  • Aantoonbare werkervaring met een inkoopprofessionaliseringstraject, benoem duidelijk in het cv wat dit traject is geweest en wat de behaalde resultaten zijn.

Competenties

  • Kan als onderdeel van een projectorganisatie een inkooptraject begeleiden en neemt hierin zijn/haar (inkoop)verantwoordelijkheid;
  • Is een teamspeler en kan tegengestelde belangen overbruggen;
  • Is sociaal vaardig, representatief en energiek;
  • Kan goed luisteren en beschikt over analytisch denkvermogen;
  • Is gestructureerd en resultaatgericht;
  • Is proactief en oplossingsgericht;
  • Is organisatiesensitief.

Organisatie en team

Organisatie
Bevolkingsonderzoek Nederland is verantwoordelijk voor het uitvoeren van de onderzoeken naar borstkanker, baarmoederhalskanker en darmkanker. De bevolkingsonderzoeken naar kanker zijn onderdeel van het Nationaal Programma Bevolkingsonderzoeken van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu – Centrum voor Bevolkingsonderzoek (RIVM-CvB) voert de regie op bevolkingsonderzoeken en is verantwoordelijk voor de subsidieverlening aan de organisaties. Bevolkingsonderzoek Nederland draagt door middel van kwalitatief hoogwaardige bevolkingsonderzoeken substantieel bij aan het vroegtijdig opsporen van kanker met als doel gezondheidswinst te realiseren en sterfte terug te dringen.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 13 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 4x 3 maanden

Hybride: Maandag wordt de kandidaat in ieder geval verwacht op ons kantoor.

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

Op welke werkdagen de opdracht uitgevoerd wordt, kan nader afgestemd worden. Maandag wordt de kandidaat in ieder geval verwacht op ons kantoor.

Overige informatie

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr