Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 okt 2024Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
12 sept 2023Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
De functie secretaris van de wethouder valt onder de afdeling Juridische aangelegenheden en Bestuursondersteuning (JaBo). Deze afdeling bestaat uit twee teams. De functie is gepositioneerd binnen het team Bestuursondersteuning, dat als ambitie heeft bij te dragen aan een stabiel en optimaal functionerend gemeentebestuur. Het team werkt op de as tussen de bestuurlijke en ambtelijke organisatie.
Opdracht
Veel voorbereidende werkzaamheden van onze wethouders komen voor rekening van het team van bestuursondersteuning. Doordat een wethouder veel verschillende portefeuilles heeft, moet je als secretaris gemakkelijk van het ene naar het andere onderwerp kunnen schakelen. Dat is zeker ook de charme van een functie als deze. Je functioneert middenin het hart van de gemeentelijke organisatie.
Je organiseert het proces van besluitvorming rondom de wethouder. Dat betekent dat je zorgdraagt voor adequate voorbereiding en agendering van beleidsdocumenten en tijdige aanlevering ervan door collega’s. Je hebt oog voor proces en doorlooptijd, adviseert collega’s over (integrale) procesgang. Ook zet je acties uit vanuit het wethoudersoverleg en stuur je op tijdige opvolging. De termijnen van moties en toezeggingen van de raad heb je scherp op je vizier.
Jij bent voor de wethouder het eerste aanspreekpunt. Een groot deel van je werk is ook de ‘brugfunctie’, waarbij je als brug fungeert tussen de wethouder en de inhoudelijke afdeling. Je bent een sparring partner voor interne collega’s, met name waar het gaat om besluitvorming. Je helpt collega’s o.a. door mee te denken hoe ze dingen het beste bij de wethouder kunnen brengen.
In de dagelijkse hectiek is het belangrijk dat jij het overzicht houdt en dat je kunt sturen op de processen. Jouw optreden vraagt niet alleen klantgerichtheid maar ook tact. Je hebt snel genoeg door hoe de verhoudingen liggen in de gemeentelijke organisatie. Ook ben je iemand die goed en gemakkelijk anderen benadert.
Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als bestuursadviseur, directiesecretaris of projectsecretaris bij een overheidsorganisatie;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een politiek-bestuurlijke omgeving (35 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur/secretaris/ondersteuner voor een wethouder bij een gemeentelijke organisatie (35 punten);
6. Beschikbaar per 10 oktober 2023 (20 punten);
7. Een afgeronde hbo opleiding in de richting van Bestuurskunde (10 punten).
Competenties
1. Dienstverlenend
2. Gestructureerd
3. Snel kunnen schakelen
4. Stevigheid
5. Gevoel voor verhoudingen
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 11 (nieuwe structuur).
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 25 september 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk vrijdag 22 september 2023. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.