Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Wetterskip Fryslân
Logo van Wetterskip Fryslân

Besteller/ontvanger/contractbeheerder

Fryslânplein 3, 8914 BZ Leeuwarden, Nederland

Sluit over 15 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

18 dec 2025
Opdracht tarief 75Opdracht uren 24 - 28
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslân en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Je maakt altijd een verschil in de wereld om je heen en draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?

Je komt tijdelijk te werken in het Inkoopteam van de vakgroep Control, Financiën en Inkoop (CFI). Het inkoopteam van 19 personen bestaat uit een Coördinator, Inkoopadviseurs, Inkopers, Besteller/ontvanger/contractbeheerders en Contractmanagers. We vormen een hecht en ambitieus team, waarin we met vertrouwen samenwerken en waarbij plezier minstens zo belangrijk is. Bij Wetterskip Fryslân zijn we bezig de inkoopfunctie verder te verbeteren, die nu volledig wordt beheerd door ons inkoopteam. We zijn op zoek naar een Besteller/ontvanger/contractbeheerder voor de vakgroepen Waterzuiveren.

Verantwoordelijkheden
Als besteller/ontvanger/contractbeheerder

- begeleid je het besteltraject in ERPx (inkoopbestelmodule in het financieel systeem), vanaf het opstellen van de bestelling tot en met de afhandeling van de factuur.
- ben je verantwoordelijk voor het in ontvangst nemen van de levering van producten of diensten en controleer je of dit overeenkomt met de pakbon en order.
- zorg je er voor dat er volgens contractafspraken besteld, geleverd en betaald wordt en rapporteer je afwijkingen aan de contractmanager.
- ben je verantwoordelijk voor de administratie van jouw contracten in systemen zoals ERPx en SharePoint.
- ben je één van de eerste aanspreekpunten voor bestellingen en contracten van de vakgroepen Waterzuiveren.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 19 januari 2026 tot 1 mei 2026 voor (gemiddeld) 24-28 uur per week. (e.e.a. in afstemming met de opdrachtgever)
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 met motivatie toe.
  • De voorgedragen kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met bestellen, contractbeheer en factuurafhandeling bij een overheidsinstantie.
  • Maximaal uurtarief: € 75,00.

Wensen en competenties

Wensen
  • De voorgedragen kandidaat heeft méér dan 2 jaar ervaring bij een overheidsinstantie en heeft affiniteit met de genoemde vakgroep/het vakgebied. (Gewicht: 30%)
  • De voorgedragen kandidaat is een teamspeler, proactief, accuraat, resultaat- en klantgericht en beschikt over goede contactuele, schriftelijke en sociale vaardigheden. Dit wordt tijdens het gesprek getoetst. (Gewicht: 30%)
  • De voorgedragen kandidaat kan collega's stimuleren en overtuigen en is vasthoudend, ook bij kritiek of weerstand. Dit wordt tijdens het gesprek getoetst. (Gewicht: 20%)
  • De voorgedragen kandidaat heeft kennis van- en ervaring met ERPx en Sharepoint. (Gewicht: 10%)
  • De voorgedragen kandidaat heeft kennis van- en ervaring met inkoop wet- en regelgeving binnen de overheid. (Gewicht: 10%)

Organisatie en team

Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslân en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Je maakt altijd een verschil in de wereld om je heen en draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?

Je komt tijdelijk te werken in het Inkoopteam van de vakgroep Control, Financiën en Inkoop (CFI). Het inkoopteam van 19 personen bestaat uit een Coördinator, Inkoopadviseurs, Inkopers, Besteller/ontvanger/contractbeheerders en Contractmanagers. We vormen een hecht en ambitieus team, waarin we met vertrouwen samenwerken en waarbij plezier minstens zo belangrijk is. Bij Wetterskip Fryslân zijn we bezig de inkoopfunctie verder te verbeteren, die nu volledig wordt beheerd door ons inkoopteam. We zijn op zoek naar een Besteller/ontvanger/contractbeheerder voor de vakgroepen Waterzuiveren.

Gespreksinformatie

De gesprekken zijn op 7 januari 2026.

Op basis van de kwalitatieve inschrijvingen wordt de top drie van kandidaten samengesteld. Deze kandidaten worden op gesprek gevraagd indien de kwaliteitsscore gelijk of hoger is als 60%. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de daaropvolgende CV's beoordeeld welke een kwaliteitsscore gelijk of hoger als 60% hebben gescoord.

Als inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Ja, 4 x 3 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen: Aanvullende informatie
Zelfstandige professionals (zzp'ers) zonder eigen besloten vennootschap (B.V.) die in aanmerking willen komen voor deze opdracht, dienen zich aan te melden via een erkend detacheringsbedrijf dat de offerte indient. Offertes die door zzp'ers zelf worden ingediend, worden niet in behandeling genomen.

Het contract kent een opzegtermijn voor opdrachtgever en opdrachtnemer van 1 maand.

Als uw kandidaat geselecteerd wordt om bij ons te komen werken, moet de kandidaat een verklaring omtrent gedrag inleveren.

Bij inschrijving gaat de inschrijver akkoord met onze inkoopvoorwaarden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr