Tactisch Beheerder Bomen en Groen

Kasteellaan 27, 6602 BS Wijchen, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

30 nov 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

23 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Wil jij van A tot Z verantwoordelijk zijn als het gaat om de aanleg en het onderhoud van groen in de openbare ruimte? En door jouw rol ervoor zorgen dat de openbare ruimte in onze gemeenten intact blijft? Wij zoeken een tactisch beheerder bomen & groen op tijdelijke basis.

Werkzaamheden:

  • Je adviseert over bomen, groen, begraafplaatsen en speelruimte en bent verantwoordelijk voor de uitvoering en het beheer. Hierbij houd je oog voor brede thema's zoals o.a. klimaatadaptatie en biodiversiteit;

  • Je stelt bestekken op, verzorgt het contract- en relatiebeheer en bewaakt de kwaliteit van ingehuurde partijen;

  • Je adviseert en toetst omgevingsvergunningen, kapaanvragen, Boom Effect Analyses en houdt het arealenbeheer op orde.

Verantwoordelijkheden

Je adviseert over bomen, groen, begraafplaatsen en speelruimte en bent verantwoordelijk voor de uitvoering en het beheer. Hierbij houd je oog voor brede thema's zoals o.a. klimaatadaptatie en biodiversiteit; Je stelt bestekken op, verzorgt het contract- en relatiebeheer en bewaakt de kwaliteit van ingehuurde partijen; Je adviseert over en toetst omgevingsvergunningen, kapaanvragen, Boom Effect Analyses en houdt het arealenbeheer op orde.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking en niet geschikt voor zzp'ers.

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Beheerder Bomen en Groen of vergelijkbare functie.

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van tuin- en landschapsinrichting of bos- en natuurbeheer.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Beheerder Bomen en Groen of vergelijkbare functie binnen een gemeente.

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van plannen, het beoordelen van omgevingsvergunningen, kapaanvragen, Boom Effect Analyses en bijhouden van het arealenbeheer.

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheden, mondeling en schriftelijk

  • Samenwerken

  • Luisteren

  • Overtuigen

  • Plannen

  • Organiseren

  • Besluitvaardig

Organisatie en team

Organisatie

De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.

Team

In deze rol ben je onderdeel van het team Ruimtelijk Beheer. Het team Ruimtelijk Beheer valt onder het domein Fysieke Leefomgeving. Het team is verantwoordelijk voor het uitvoeren van werkzaamheden op het terrein van beheer en onderhoud in de openbare ruimte. Werkzaamheden die zowel in eigen beheer of in samenwerking met private partijen worden uitgevoerd. Het werkgebied zijn de gemeenten Druten en Wijchen.

Gespreksinformatie

Beoordeling en Selectieproces

  1. Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
    Een externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen, worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  2. Stap 2: Selectie 10 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
    Een externe administratieve broker beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  3. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  4. Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 10 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 6 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

Een externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. 

Overige informatie

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht hoeft de kandidaat geen gebruik te maken van een eigen apparaat.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van een externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 29 oktober 2025, 09:00 uur.

  • De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 31 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.

  • Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button.

  • Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.

  • De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 4 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur