Logo van Werkorganisatie Druten Wijchen (WDW)
Logo van Werkorganisatie Druten Wijchen (WDW)

Juridisch Adviseur

Kasteellaan 27, 6602 BS Wijchen, Nederland

Sluit over 14 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

5 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In verband met tijdelijke uitval in het team Algemeen Juridische Zaken (AJZ) zoeken wij een tijdelijke ervaren juridisch adviseur binnen het domein Bedrijfsvoering. Het gaat om een brede en afwisselende functie. De kerntaak van het team is het bieden van juridische advisering aan alle onderdelen van de Werkorganisatie en de besturen van beide gemeenten.

Verantwoordelijkheden in jouw rol:

  • Je adviseert collegas, MT, directie, besturen, griffie en raad over de juridische consequenties van beleidsbeslissingen (publiekrechtelijk).
  • Je adviseert over en ondersteunt bij de behandeling van Woo-verzoeken.
  • Je adviseert over subsidierecht.
  • Je behandelt inkomende aansprakelijkstellingen.
  • Je toetst overeenkomsten, stelt deze ook zelf op en adviseert over nakoming van overeenkomsten.
  • Je adviseert over algemeen bestuursrecht en gemeentewet, mandaat, en gemeentelijke regelgeving (verordeningen en beleidsregels).

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een gemeente of decentrale overheidsinstelling;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding Rechten op minimaal WO bachelor niveau;
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.

Selectiecriteria te beoordelen door een externe administratieve broker (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch advsieur bij een gemeente of decentrale overheidsinstelling (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met advisering op het gebied van Woo-verzoeken (25 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met subsidierecht bij een gemeente (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de behandeling en beoordeling van aansprakelijkstellingen (benoem duidelijk in cv) (20 punten).

Wensen en competenties

Competenties

  • Je kunt je inleven op politiek en bestuurlijk niveau;
  • Je weet verschillende belangen goed tegen elkaar af te wegen en daarin gemotiveerde keuzes te maken;
  • Je gaat proactief te werk;
  • Je denkt in oplossingen en je draagt oplossingen aan bij gesignaleerde knelpunten of problemen;
  • Je kunt zelfstandig werken en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Je bent een teamspeler en zoekt contact met teamgenoten en andere collegas voor overleg en afstemming;
  • Je kunt makkelijk schakelen tussen de werkwijzen en locaties van twee gemeenten.

Organisatie en team

De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door een externe administratieve broker. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 24 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Werkorganisatie Druten Wijchen mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Werkorganisatie Druten Wijchen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

  • Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: n.t.b.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van
    eigen devices.

Meer informatie

Opties verlenging: 2 x 3 maand(en)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr