Logo van 1Stroom
Logo van 1Stroom

Jurist Omgevingsrecht

Dorpsplein 1, 6931 CZ Westervoort, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

1 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Werkzaamheden:

  • Beheren van handhavingszaken, inclusief bestuursrechtelijke handhaving.

  • Adviseren over naleving van regelgeving en oplossen van juridische vraagstukken.

  • Beoordelen van de relevantie en haalbaarheid van handhavingsbesluiten.

  • Initieren van maatregelen en opleggen van sancties waar nodig.

  • Afstemmen met portefeuillehouders en opstellen van beschikkingen.

  • Behandelen van zienswijzen en opstellen van adviezen voor het bestuur.

  • Vertegenwoordigen van het bestuur in bezwaar- en beroepsprocedures.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist op het vakgebied van Omgevingsrecht.

  • Aantoonbaar woonachting binnen een straal van 30 kilometer van Duiven (Benoem dit duidelijk in het cv).

  • Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal wo niveau (15 punten).

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als jurist op het vakgebied van Omgevingsrecht (30 punten).

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bij een gemeente en/of gemeentelijke instelling (25 punten).

  • Aantoonbare werkervaring met het vertegenwoordigen van het bestuur in bezwaar- en beroepsprocedures (30 punten).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)

  • Luisteren

  • Doorzettingsvermogen

  • Tactisch gedrag

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

  • Overtuigen

  • Assertiviteit

  • Besluitvaardigheid

  • Organiseren

  • Kritisch

  • Analyserend vermogen

  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Organisatie en Team

Organisatie 1Stroom is de organisatie die werkt voor de gemeenten Duiven en Westervoort. De gemeenten zijn elk zelfstandig, met een eigen gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Ze maken zelf keuzes in waar geld in wordt geïnvesteerd en ze stellen beleid op.

De ongeveer 300 medewerkers van 1Stroom werken op meerdere locaties. Om makkelijk te kunnen flexen hebben we speciale werkruimtes ingericht en apparatuur ter beschikking. Samen hebben de gemeenten ongeveer 40.000 inwoners. Die kunnen bij hun eigen gemeente(-huis) terecht voor een paspoort, rijbewijs of uittreksel. Ook op het gebied van zorg en ondersteuning blijven inwoners in contact met hun eigen gemeente. Dit geldt natuurlijk ook voor maatschappelijke organisaties en ondernemers die er zijn gevestigd.

Waar wij voor staand

Een veerkrachtige organisatie middenin een vitale samenleving is onze ambitie. En een goede dienstverlening aan inwoners, organisaties en bedrijven is waar we altijd naar streven. Door een betrouwbare en betrokken partner te zijn, willen we bijdragen aan een samenleving waar het goed wonen en werken is.

Bij ons werken mensen die collegiaal, dienstverlenend, ondernemend en open zijn. De kernwaarden die we met elkaar hebben afgesproken zijn voor ons belangrijk: vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid. Met energie, kennis en plezier vinden we oplossingen voor uitdagende vraagstukken van de twee gemeentebesturen waar we voor werken.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 12 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 11 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Opties verlenging

1 x 12 maand(en)

Fee externe administratieve broker

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's

  • Opgesteld in het Nederlands

  • Minimaal 2 referenties

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Samen nader te bepalen.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 6 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 7 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 10 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.