Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
1 jan 2027Publicatiedatum:
1 nov 2025Werkzaamheden:
Beheren van handhavingszaken, inclusief bestuursrechtelijke handhaving.
Adviseren over naleving van regelgeving en oplossen van juridische vraagstukken.
Beoordelen van de relevantie en haalbaarheid van handhavingsbesluiten.
Initieren van maatregelen en opleggen van sancties waar nodig.
Afstemmen met portefeuillehouders en opstellen van beschikkingen.
Behandelen van zienswijzen en opstellen van adviezen voor het bestuur.
Vertegenwoordigen van het bestuur in bezwaar- en beroepsprocedures.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist op het vakgebied van Omgevingsrecht.
Aantoonbaar woonachting binnen een straal van 30 kilometer van Duiven (Benoem dit duidelijk in het cv).
Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal wo niveau (15 punten).
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als jurist op het vakgebied van Omgevingsrecht (30 punten).
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bij een gemeente en/of gemeentelijke instelling (25 punten).
Aantoonbare werkervaring met het vertegenwoordigen van het bestuur in bezwaar- en beroepsprocedures (30 punten).
Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
Luisteren
Doorzettingsvermogen
Tactisch gedrag
Resultaatgericht werken
Samenwerken
Overtuigen
Assertiviteit
Besluitvaardigheid
Organiseren
Kritisch
Analyserend vermogen
Plannen en organiseren
Organisatie 1Stroom is de organisatie die werkt voor de gemeenten Duiven en Westervoort. De gemeenten zijn elk zelfstandig, met een eigen gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Ze maken zelf keuzes in waar geld in wordt geïnvesteerd en ze stellen beleid op.
De ongeveer 300 medewerkers van 1Stroom werken op meerdere locaties. Om makkelijk te kunnen flexen hebben we speciale werkruimtes ingericht en apparatuur ter beschikking. Samen hebben de gemeenten ongeveer 40.000 inwoners. Die kunnen bij hun eigen gemeente(-huis) terecht voor een paspoort, rijbewijs of uittreksel. Ook op het gebied van zorg en ondersteuning blijven inwoners in contact met hun eigen gemeente. Dit geldt natuurlijk ook voor maatschappelijke organisaties en ondernemers die er zijn gevestigd.
Een veerkrachtige organisatie middenin een vitale samenleving is onze ambitie. En een goede dienstverlening aan inwoners, organisaties en bedrijven is waar we altijd naar streven. Door een betrouwbare en betrokken partner te zijn, willen we bijdragen aan een samenleving waar het goed wonen en werken is.
Bij ons werken mensen die collegiaal, dienstverlenend, ondernemend en open zijn. De kernwaarden die we met elkaar hebben afgesproken zijn voor ons belangrijk: vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid. Met energie, kennis en plezier vinden we oplossingen voor uitdagende vraagstukken van de twee gemeentebesturen waar we voor werken.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 12 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 11 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
1 x 12 maand(en)
De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Maximaal 5 pagina's
Opgesteld in het Nederlands
Minimaal 2 referenties
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Samen nader te bepalen.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja.
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 6 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 7 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 10 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

