Logo van Werkorganisatie Druten Wijchen (WDW)
Logo van Werkorganisatie Druten Wijchen (WDW)

Beleidsadviseur openbare orde en veiligheid

Kasteellaan 27, 6602 BS Wijchen, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 apr 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 20
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Je gaat aan het werk op het gebied van integrale veiligheid breed. De vragen en projecten zijn dus zeer verschillend.

Jouw belangrijkste werkzaamheden de komende maanden zijn:

  • Je bent verantwoordelijk voor de lokale aanpak van ondermijnende criminaliteit. Je gaat met collega's en externe partners in gesprek over signalen en zorgt ervoor dat hieraan opvolging wordt gegeven. Denk hierbij aan de politie, woningcorporaties en het RIEC.

  • Je organiseert (eventueel samen met de regionale ondermijningscoordinator) ondermijningscontroles in de gemeenten Druten en Wijchen.

  • Je adviseert het bestuur van de gemeenten Druten en Wijchen over vraagstukken op het gebied van ondermijnende criminaliteit, waaronder drugs- en mensenhandel.

  • Je werkt aan de interne bewustwording op het gebied van ondermijning. Zo ben je onder andere verantwoordelijk voor het organiseren van bewustwordingssessies.

  • Je draagt bij aan evenementenveiligheid. Het thema Veilige jaarwisseling is op dit moment een hot topic waar je mee aan de slag gaat.

  • Je werkt in het team actief mee bij andere nieuwe en ondersteunende taken en vragen

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  • Uiterlijk beschikbaar per 5 januari 2026 voor 20 uur per week;

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Beleidsadviseur openbare orde en veiligheid;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur openbare orde en veiligheid (50 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (25 punten);

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor integrale veiligheid of bestuurskunde (25 punten).

Competenties

  • Je hebt actuele kennis van integrale en fysieke veiligheid;

  • Je voelt je prettig in een drukke omgeving waar veel tegelijk gebeurt;

  • Je weet wat er speelt in de politieke omgeving en houdt rekening met de verschillende belangen. Je kunt goed inschatten of plannen realistisch zijn;

  • Je bent in staat om mensen samen te brengen en gezamenlijk oplossingen te vinden voor veiligheidsvraagstukken;

  • Je hebt humor, daadkracht en bent flexibel in tijd.

Organisatie en team

De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.

De inwoners en ondernemers van de gemeenten Druten en Wijchen wonen en werken graag in een prettige, veilige omgeving. Wil jij het verschil maken om bij te dragen aan een nog veiligere samenleving? En werk je graag in een organisatie waar integraal en flexibel werken vanzelfsprekend is? Dan is deze functie iets voor jou!

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 december 2025 bericht.

Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Gesprek

  • De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door de externe partij zijn geselecteerd (maximaal 10) in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

  • De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

  • In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging
2x 3 maanden

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

  • Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Overig

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr