Werkleider Facilitair

Einsteinlaan 10, 2719 EP Zoetermeer, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

25 sept 2025

Omschrijving

Je geeft leiding aan een groep medewerkers en kandidaten die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben. Elk individu in het facilitaire team is anders waardoor de begeleidingsbehoefte per medewerker verschilt. Je zorgt ervoor dat ze op de juiste manier worden ingezet, situationeel aansturen is daarom erg belangrijk. Je geeft instructies aan onze medewerkers, je motiveert, stimuleert en creëert een teamgevoel. Dit doe je door de juiste werknemersvaardigheden bij te brengen zoals op tijd komen, representatief zijn, maar ook zelfstandig werken en samenwerken. Het zorgt dat de kandidaten klaargestoomd zijn voor de reguliere arbeidsmarkt. 

Je denkt mee, ziet en benut kansen en verzint methodes om efficiënter te werken. Het verdelen van de werkzaamheden aan jouw team behoort ook tot het takenpakket. Niet alleen weet jij een positieve werksfeer te creëren, ook bied je een heldere structuur en maak je verwachtingen duidelijk.  

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider in het werkveld facilitair;
2. In het bezit van een rijbewijs B, benoem dit in het cv
3. In het bezit van een EHBO/BHV diploma, benoem dit in het cv

Wensen en competenties

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het werkveld facilitair binnen een gemeente of werkbedrijf (35 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider/manager met het begeleiden en aansturen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt ( 40 punten)
6. Per 8 oktober 2025 beschikbaar voor 36 uur (25 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden;

  • Draagt bij aan verschillende taken, waaronder eventuele schoonmaakwerkzaamheden indien nodig;

  • Je kunt goed samenwerken en beschikt over een hands-on mentaliteit.

Organisatie en team

Organisatie
Iedereen een kans op werk. Dat is onze droom, want wij geloven in de waarde van werk. Werk geeft betekenis, inkomen, sociale contacten en daardoor meer welzijn. Dankzij onze inzet krijgt iedereen een kans op werk.   

De Binnenbaan is ondernemend, innovatief en resultaatgericht en heeft als doel mensen zo regulier mogelijk aan werk te helpen. Wij geloven in de kracht en talenten van mensen, ook wanneer zij belemmeringen op de arbeidsmarkt ervaren. Wij ontwikkelen trajecten om kandidaten in een veilige en vertrouwde werkomgeving te begeleiden richting een eerste of volgende stap op de arbeidsmarkt. Ook bieden we werk aan mensen die dat (tijdelijk) nodig hebben.   

We vinden het net zo belangrijk om te weten wat de behoeften van ondernemers zijn. De Binnenbaan is een kenniscentrum dat niet alleen werkzoekenden ondersteunt, maar ook werkgevers ontzorgt. Wij informeren ondernemers over arbeidsmarktontwikkelingen, koppelen werkgevers aan werkzoekenden voor individuele vacatures en werken met groepen medewerkers bij werkgevers op locatie. Als onderneming met publieke aandeelhouders zijn wij een strategische partner voor gemeenten, onderwijs, zorg en werkgevers. Met onze partners werken wij aan een inclusieve arbeidsmarkt. 
  
Daar samen te denken en te doen verkort De Binnenbaan de weg naar werk. 

Afdeling
Als werkleider facilitair (schoonmaak, receptie, voorraadbeheer en huismeestertaken) heb je een uitdagende rol. De focus van de werkleider is om ervoor te zorgen dat de facilitaire diensten zo optimaal mogelijk worden verleend over onze vier vestigingen en voor onze externe klanten.  

Gespreksinformatie

De gesprekken zijn gepland op vrijdag 3 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 4 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur