Medewerker Servicedesk ICT

Waterland

Pierebaan 3, 1141 GV Monnickendam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

22 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’ gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor de gemeente Waterland niet anders.

Omschrijving van de opdracht
Wij hebben op korte termijn (tijdelijke) versterking nodig bij de Servicedesk. Daarom zoeken wij een klantgerichte Medewerker Servicedesk ICT die regie houdt op het oplossen van ICT-vraagstukken.

Gemeente Waterland staat aan de vooravond van een grote wijziging op ICT gebied. De bestaande op Citrix gebaseerde werkplek wordt vervangen door een Digitale Moderne Werkplek. Een op het Microsoft geschoeide werkplek die de organisatie optimaal, flexibel en veilig ondersteunt. Dit traject vraagt veel van het team Informatievoorziening. Wij zoeken daarom een senior medewerker ICT / change manager die de directe collega’s, de organisatie, het management en het bestuur ondersteunt bij de technische/infrastructuur vraagstukken die zich voordoen bij changes en verstoringen, bewaakt de voortgang van changes en borgt het resultaat van changes. Daarnaast ben je als senior ICT-er een autoriteit op het gebied van ICT. Zowel bij behandelen van serviceverzoeken, binnen projecten als richting onze SIAM partner

Hoofdtaken

  • Je zorgt ervoor dat ICT changes conform intern beleid en architectuurprincipes verlopen. Je beoordeelt changeaanvragen, zet deze in gang, voert regie op de voortgang en borgt het resultaat, gebruikmakend van de daarvoor beschikbare tooling. Je werkt hiervoor nauw samen met de informatiemanager, de informatiearchitect, de collega Servicedesk medewerker en het team functioneel beheer;

  • Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, implementeren, evalueren en bijsturen van het wijzigingenproces;

  • Je maakt deel uit van het project Digitale moderne werkplek;

  • Je legt de ICT infra omgeving in afstemming met informatiearchitect en informatiemanager vast met behulp van de daarvoor beschikbare architectuurtooling;

  • Je bent namens Waterland de primaire contactpersoon voor onze SIAM partner.

Neventaken

  • Je vervult tweedelijns support taken. Dit betreft het afhandelen van meldingen waarvoor de expertise van de primaire servicedeskmedewerker (die alleen eerstelijns taken uitvoert) tekort schiet. Dit op basis van een warme overdracht van eerste naar tweede lijn. Je bent daarin nadrukkelijk de senior;

  • Daarnaast vul je de bezetting van de Servicedesk aan zodat samen met de eerstelijns servicedeskmedewerker de totale openingstijd van de Servicedesk (5x9) bemenst is. De eerstelijns servicedeskmedewerker neemt daarbij nadrukkelijk het gros van de bezettingstijd voor zijn rekening.  Daarnaast ben je backup van de eerstelijns servicedeskmedewerker in het geval van verlof en ziekte;

  • Je neemt naast het project Digitale moderne werkplek deel aan andere ICT projecten en leidt deze indien dat opportuun is (gelegenheid, vereiste expertise aanwezig.

Het team
De Servicedesk ICT is ondergebracht in het team Informatievoorziening. Dit team werkt voor de hele organisatie aan de goede werking en het beheer van algemene en specifieke systemen, applicaties en informatiestromen.

Het team Informatievoorziening is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering, dat bestaat uit ongeveer 60 medewerkers met uiteenlopende rollen en functies, maar met interne dienstverlening als gemeenschappelijke deler.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde IT-opleiding op minimaal MBO 4 niveau;

  3. Aantoonbare werkervaring op een Servicedesk ICT en werkplekondersteuning;

  4. Kandidaat is bereid om minimaal 3 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn, waaronder 1x per 2 weken op donderdagavond;

  5. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van een eigen laptop en mobiel.

Gunningscriteria

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op een Servicedesk ICT en werkplekondersteuning (25 punten);

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Windows en MS Office 365 (15 punten);

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Citrix (15 punten);

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Topdesk (15 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring in een coördinerende rol met betrekking tot webmastertaken (15 punten);

  6. In ieder geval op locatie beschikbaar op vrijdag (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten).

Competenties
In Waterland zijn belangrijke competenties: lef, verbinding, vertrouwen, nieuwsgierigheid.
Functie specifiek:

  • Klantgerichtheid

  • oplossingsgerichtheid

  • samenwerken

  • flexibiliteit

  • communicatie.

Functieschaal
Functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenerbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt op locatie vervuld op de volgende werkdagen: In ieder geval op vrijdag en 1x per 2 weken op donderdagavond, overige dagen en uren in overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 1 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 31 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Voor de uitvoering van de opdracht is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Let op!: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Waterland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Waterland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.