Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Waternet
Logo van Waternet

2e Lijns servicedeskmedewerker IT

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

13 jan 2026

Einddatum:

12 jan 2027

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 dec 2025
Opdracht tarief 55Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als 2de lijns Servicedeskmedewerker kom jij te werken binnen het team Customer Service, welke deel uit maakt van de Solution Werkplek. Jij zorgt voor een adequate aanmelding, registratie, afhandeling en oplossing van de diverse meldingen die via Topdesk binnenkomen.

We werken aan snel resultaat en continu verbeteren. Een uitdagende en ambitieuze omgeving waar ook ruimte is voor jouw nieuwe ideeën.

Werkzaamheden:

  • Het aannemen, analyseren, opvolgen en bijwerken van incidenten, (aan)vragen en serviceverzoeken van interne eindgebruikers en de registratie hiervan;

  • Het inspoelen, klaarmaken, uitgeven en innemen van devices;

  • Het aanvullen en up to date houden van het kennissysteem en handleidingen;

  • Het ondersteunen van collega's ten aanzien van applicaties en gebruik van devices. Dit kan remote, bij de servicebalie of op de betreffende locatie;

  • Schakelen met collega IT-specialisten of externe partijen, zoals leveranciers;

  • Het meewerken aan een continue verbetering van processen en professionalisering.

Eisen

  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 4 jaar ervaring als 2e lijns ICT servicedesk medewerker;

  • Afgeronde opleiding, minimaal op MBO niveau 4 bij voorkeur ICT;

  • In het bezit van rijbewijs B en bereid in een bestelbus te rijden, graag in het CV duidelijk melden;

  • Aantoonbare werkervaring met afhandeling van ICT incidenten en wijzigingen inclusief de bijbehorende administratie, licht toe in het CV;

  • ITIL- V3 of V4 Foundation gecertificeerd;

  • In de afgelopen 4 jaar minimaal 2 jaar werkervaring met Topdesk of soortgelijke applicatie (ITSM);

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wensen en competenties

Wensen

  • Werkzaam geweest bij soortgelijke overheidsinstantie (25 punten);

    Kennis en ervaring in met een telefonie platform zowel mobiel als vast (20 punten);

  • Behaald of bezig om te behalen: MD-100 en/of MD-101/MD-102: Windows Client gecertificeerd en MS-900 (20 punten);

  • In het bezit van een Havo diploma (10 punten);

  • Je hebt aantoonbare werkervaring met vastleggen en delen van kennis bijvoorbeeld door het opstellen rapportages en door het werken en maken van kennisitems (25p).

Competenties

  • Jij hebt een groot probleemoplossend vermogen, bent flexibel en je hebt een praktische instelling.

  • Je bent accuraat, communicatief vaardig en schrijft gemakkelijk.

  • Je weet je weg te vinden in een complexe organisatie en je bent niet snel gek te krijgen en je weet wat er speelt op IT gebied.

Organisatie en team

De IT organisatie van Waternet is onderverdeeld in een hoofdafdeling Infrastructuur en Werkplek met 2 afdelingen Infrastructuur en Werkplek. Werkplek is verantwoordelijk voor het leveren van de digitale werkplek aan de medewerkers van Waternet met als doelstelling: Iedereen kan altijd en overal werken". Binnen de gehele digitalisering wordt Agile gewerkt. Dit is zowel Scrum als Kanban. Werkplek is verantwoordelijk voor het leveren van de digitale werkplek aan alle (circa 2000) medewerkers van Waternet. Het team Werkplek bestaat uit 4 teams: Customer Service, Support, Enable en Desktop. Dit zijn in totaal 34 FTE. Team Customer Service is 1 van deze 4 teams.

Het team Service Werkplek is verantwoordelijk voor de juiste en veilige werking van Waternet devices, die worden gebruikt door collega's. Denk hierbij aan laptops, mobiele telefoons, thin clients, dockingstations, (non)multifunctionals en narrowcastingsystemen. Collega's worden ondersteund in het gebruik door het oplossen van storingen en afhandelen van verzoeken.

Het team Customer Support is o.a. verantwoordelijk voor alle decentrale hardware binnen Waternet.
Het team Customer Desktop is verantwoordelijk voor het leveren van de werkplek, het mobile device management, het packagen van applicaties en de 3e lijns servicedeskvragen. Er wordt gebruik gemaakt van fysiek laptops op basis van Windows 11. De laptops worden beheerd door Microsoft Intune, AVD, AD

Gespreksinformatie

Er worden 2 kandidaten uitgenodigd voor een gesprek.

Data matchgesprek: 6 januari 2026 – tussen 10:30 uur en 12:00 uur.
Gesprekken vinden plaats via MS-Teams.

Het matchgesprek wordt gehouden op basis van de aangeleverde gegevens en competenties van de kandidaat (CV) in combinatie met de behoefte uit deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Ja. Er is bij detachering een maximale inhuurperiode van 48 maanden óf een opdrachtwaarde van maximaal €500.000,-

Hybride: Hoofdkantoor Waternet alleen fysiek op kantoor

Aantal professionals of FTE:
1 FTE

Overig algemeen:

  • Deze functie is niet geschikt voor een zzp'er of zzp via intermediair

  • Waternet hanteert de WNT norm.

  • Na de maximale inhuurperiode, zoals beschreven op pagina 1, dient er een minimale onderbreking van 6 maanden te zijn, voor er opnieuw werkzaamheden voor Waternet uitgevoerd mogen worden.

  • De totale opdrachtwaarde, inclusief verlengingen, is €500.000,-

  • Het is mogelijk meerdere offertes aan te leveren, maximaal 5 per leverancier.

  • Offertes waar meer persoonsgegevens in staan dan alleen de voornaam en eerste letter achternaam worden terzijde gelegd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr