Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Strategisch Leveranciersmanager GGU (2x)

Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG)

Nassaulaan 12, 2514 JS Den Haag, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€120,- 36 Zuid-Holland

Begindatum:

18 jul 2022

Einddatum:

30 sept 2022

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

23 jun 2022

Omschrijving van de opdracht

Binnen de activiteiten van VNG Realisatie ben je werkzaam bij het Kenniscentrum Markt en Overheid. Leveranciers worden door VNG Realisatie gestimuleerd hun actieve rol op te pakken, hun systemen door te ontwikkelen en gemeenten te ondersteunen bij de informatievoorziening die zij nodig hebben om hun wettelijke taken uit te voeren. Als strategisch leveranciersmanager ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van het strategisch leveranciersmanagement.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

Draagt zorg voor een optimale marktwerking: vertrouwen en transparantie;

Creëert een stevige relatie met leveranciers om zodoende mede richting te kunnen geven aan hun productontwikkeling;

Het inzichtelijk maken van de markt van leveranciers en dienstenleveranciers;

Het (door)ontwikkelen en uitvoeren van de strategie voor strategisch leveranciersmanagement;

Het stimuleren van leveranciers om een actieve rol te pakken en hun systemen aan te passen aan de behoefte van gemeenten, daarbij uitgaande van de Common Ground principes van VNG Realisatie;

Het organiseren en uit (laten) voeren van consultaties (zowel formeel via marktverkenningen als informeel) op niveau van productmanagers en directie;

Betrokkenheid bij de totstandkoming van landelijke standaarden en toelichting, zodat de vraag en concrete aanbod voor leveranciers efficiënter en reëler is (denk aan activiteiten/producten, zoals masterclasses en versnellers voor dienstenleveranciers, de ontwikkeling van een casco verwervingsdocument).

Het vanuit projecten en programma’s stimuleren van software- en dienstenleveranciers om op basis van het producten- en dienstenaanbod van de VNG gemeenten te ondersteunen bij hun implementatieopgave. 

Competenties

De functie vereist de volgende competenties, die worden getoetst in de (eventuele) gespreksronde:

  • Resultaatgerichtheid

  • Kwaliteitsgerichtheid

  • Omgevingsbewustzijn

  • Samenwerken

  • Integriteit

  • Zelfontwikkeling

  • Communicatief vaardig (zowel mondeling als in geschrift)

  • Neemt verantwoordelijkheid voor ‘hands on’ deliverables.

  • Netwerker op snijvlak ICT bedrijfsleven en overheid.

  • Geniet vertrouwen van overheid en ICT bedrijfsleven.

  • Politiek bestuurlijk inzicht

De Eisen

De aangeboden kandidaat voldoet aan alle genoemde eisen. Uit het cv en de aangeleverde motivatiebrief blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (door opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten et cetera.) beschikt over:

  • WO-werk- en denkniveau, blijkend uit minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring

  • Minimaal 1 jaar werkervaring met strategisch leveranciersmanagement.

  • Minimaal 3 jaar werkervaring met samenwerking met brancheverenigingen, softwareen dienstenleveranciers die actief zijn in de gemeentelijk IV/ICT-markt.

  • Minimaal 3 jaar werkervaring als adviseur m.b.t. ICT-trajecten.

  • De kandidaat is op de in de profieltekst genoemde datum en tijdstip beschikbaar voor een matchgesprek.

  • De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor de functie gedurende de periode en het aantal uur zoals beschreven in de offerteaanvraag.

  • Door de inschrijver is één CV en één motivatiebrief van de aangeboden kandidaat aangeleverd.

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Per 1 september 2021 distribueert VNG Realisatie alle tijdelijke inhuur overeenkomsten via CTM Solution. Na gunning van de inhuuropdracht wordt de overeenkomst via CTM solutions aangeboden aan de winnende inschrijver.

  • Geef aan, aantoonbaar in CV het actueel netwerk en contacten op (product) management of directieniveau bij leveranciers van gemeentelijke IV/ICT producten en diensten.

  • De voorgestelde kandidaat heeft aantoonbare kennis van de gemeentelijke informatievoorzieningen en de markt van gemeenten specifieke leveranciers (blijkend uit CV en motivatie).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.