Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Het opzetten van een functionerende structuur voor beleidscoordinatie binnen de organisatie, met als einddoel een centrale, goed beheerde beleidsbibliotheek waarin alle beleidsstukken voldoen aan vastgestelde kwaliteitseisen. Startende met een inventarisatie wat er reeds is. Als extra resultaatgebied opzetten van een toekomstbestendig profiel van een beleidscoordinator, inclusief positionering binnen Vitens
Werkzaamheden en Resultaatgebieden
Beleidsbibliotheek
Inrichten en beheren van een centrale beleidsbibliotheek.
Zorgen voor een overzichtelijke en toegankelijke structuur.
Implementeren van procedures voor het toevoegen, verwijderen en actualiseren van documenten
Samenwerken met ICT voor technische ondersteuning (ECM).
Beleidsstructuur
Identificeren van beleidsbeheerders per afdeling.
In samenspraak met het betreffende afdelings-MT de beleidsbeheerder als rol binnen de afdeling (laten) benoemen
Faciliteren van samenwerking tussen beleidsbeheerders en afdelingen.
Vastleggen van rollen, taken en verantwoordelijkheden van beleidsbeheerders.
Communityvorming
Organiseren en faciliteren van een actieve community van beleidsmakers/beleidsbeheerders binnen de organisatie.
Stimuleren van kennisdeling, samenwerking en afstemming tussen beleidsmakers.
Bevorderen van een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de kwaliteit en actualiteit van beleid.
Begeleiden beleidsmakers bij gebruik format.
Kwaliteitsborging
Toetsen van aangeleverde beleidsdocumenten op actualiteit en relevantie.
Signaleren van afwijkingen en agenderen van knelpunten bij DO/RvB en Compliance Informen.
Zorgen voor naleving van procedures conform beleidswerkprocessen
Training en ondersteuning
Organiseren van instructies en trainingen voor beleidsbeheerders en eindgebruikers, in samenwerking met de Vitens Academy
Opschoning en migratie
Coordineren van het opschonen van SharePoint in samenwerking met de beleidsbeheerders van de afdelingen.
Migreren van relevante beleidsdocumenten naar de centrale bibliotheek.
Inrichten van standaard versiebeheer beleidsdocumenten
Continue verbetering
Evalueren van processen en doen van verbetervoorstellen.
Monitoren van gebruik en effectiviteit van de beleidsbibliotheek.
Eisen
Niet bekend
Wensen en competenties
Niet bekend
Organisatie en team
Niet bekend
Gespreksinformatie
Niet bekend
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Randvoorwaarden
De kwartiermaker heeft mandaat om afdelingen te benaderen en samenwerking te initieren.
Er is een back-up persoon beschikbaar voor toegang tot de beleidsbibliotheek.
ICT en communicatie zijn betrokken als ondersteunende partners.
S&L als richtinggevende partner betrekken
Rapportage en overleg
Tweewekelijkse voortgangsrapportage aan de opdrachtgever (en PAB).
Maandelijks overleg met betrokken stakeholders.
Bij voldoende aanbiedingen sluit de aanvraag eerder i.v.m snelle start