Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beheerder civiele constructies

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 11 dagen
100 Utrecht

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

30 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Utrecht heeft jou nodig!
Je komt te werken in het team Constructies en Spelen van de afdeling civiele techniek. Je werkt met 35 betrokken en enthousiaste collega's aan het beheren en onderhouden van onder meer (beweegbare) bruggen, kademuren en andere civiele constructies in de openbare ruimte.

Je wordt beheerder civiele constructies die verantwoordelijk is voor de overdrachten van vervangen en nieuwe civiele constructies. Daarnaast ben je eindverantwoordelijk voor het onderhoudscontract conserveren voor alle civiele constructies. Dit doe je samen met een jonge onervaren collega. Je bent ook verantwoordelijk voor het verder opleiden en inwerken van deze jonge collega.

Opdrachtomschrijving
  • Beoordelen van objecten op basis van de technische staat (opleveringsdocumenten en aanvullende informatie) en op basis daarvan de assetmanager te adviseren of de overdracht van het object (terug) naar beheer kan plaatsvinden.
  • Adviseren aan de assetbeheerder over de beheerafweging per object op basis van inspectiegegevens voor het conserveringswerk.
  • Het contractbeheer van het contract conserveren, in samenwerking met een junior medewerker.
  • Het inrichten en verbeteren van het proces overdrachten, zodat tijdig een check plaatsvindt op restpunten binnen de garantie- en onderhoudstermijnen.
  • Je werkt met het beheersysteem, en draagt er zorg voor dat per object alle benodigde informatie in het systeem terecht komt.

Resultaat van de opdracht
  • Het proces overdrachten is verbeterd en wordt conform uitgevoerd.
  • De conserveringswerkzaamheden worden conform bestek uitgevoerd door de betreffende aannemer
  • De data is actueel en betrouwbaar.

Eisen

  • Aantoonbaar Hbo denk- en werkniveau en een opleiding richting civiele techniek
  • Minimaal 10 jaar relevante werkervaring met civiele kunstwerken
  • Minimaal 5 ervaring met het aansturen van aannemers voor het uitvoeren van onderhoud werkzaamheden.

Wensen en competenties

Competenties
  • In staat om te reflecteren op het werkgebied inhoudelijk, maar ook in staat om te beoordelen, te rapporteren en te adviseren.
  • Je hebt oog voor resultaat en neemt initiatieven en je houdt het teambelang in het vizier.
  • We werken met continu verbeteren. Je bent gewend en ziet het als een uitdaging om continu te verbeteren en nieuwe ontwikkelingen en innovaties in jouw vakgebied te beoordelen op kansen en toe te passen.

Organisatie en team

Je komt te werken in het team Constructies en Spelen van de afdeling civiele techniek. Je werkt met 35 betrokken en enthousiaste collega's aan het beheren en onderhouden van onder meer (beweegbare) bruggen, kademuren en andere civiele constructies in de openbare ruimte.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo'n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Gespreksinformatie

Gesprekken zijn gepland in de week van 13 oktober. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur