Meerndijk 17, 3454 HM Utrecht, Nederland
Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
31 dec 2026Publicatiedatum:
24 okt 2025De opdracht bestaat uit het uitvoeren van controles brandveiligheid op bouwkundig, installatietechnisch en organisatorisch gebied in de gebruiksfase bij bestaande bouw en milieu.
De kerntaak is zorgdragen voor een optimale dienstverlening aan de gemeenten inzake het toezicht en de handhaving op brandveiligheid.
Uitvoeren van controles brandveiligheid op bouwkundig, installatietechnisch en organisatorisch gebied in de gebruiksfase bij bestaande bouw en milieu.
Uw veiligheid, Ons werk
Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor de 26 Utrechtse gemeenten. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio.
Wij zijn er voor de mensen in de samenleving, die rekenen op onze professionaliteit. Onze ambitie is om dat met onze partners steeds beter te doen.
De directie Risicobeheersing voert de werkzaamheden uit voor 26 gemeenten in de regio Utrecht, in vier hoofdprocessen: Advies, Toezicht, Risicobeeld, Analyse & Beleid en (Brand)Veilig Leven. De huidige opdracht is gesteld voor het proces Toezicht. De kerntaak is zorgdragen voor een optimale dienstverlening aan de gemeenten inzake het toezicht en de handhaving op brandveiligheid. De basiswerkplek is op een van de grotere brandweerposten in de regio.
De gesprekken via Teams zijn gepland op maandag 24 november 2025 tussen 14:00 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 20 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 4 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 5 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen bij de externe administratieve broker.
Overige informatie
De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een recente (niet ouder dan 12 maanden) Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) met het screening profiel 11, 12, 13, 37, 38, 41, 43, 61, 62, 63, 84 en 85. Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandig voor aanvang werkzaamheden. Mocht deze niet verstrekt/ overhandig worden dan is dit een ontbindende voorwaarde voor de opdracht/ overeenkomst.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).