Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Ontwikkelmanager Informatievoorziening

Eusebiusbuitensingel 43, 6828 HZ Arnhem, Nederland

Sluit over 8 dagen
120 24 tot 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

3 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht Ontwikkelmanager Informatievoorziening die projectmatig samen met de huidige teammanager IV, (en alle collegas van team IV) de organisatie verder bouwt. Semi Overheid ervaring, ervaring in veiligheidsregio, gezondheidsdomein, gemeenschappeijke regeling of gemeente is een pre. De ontwikkelmanager is verantwoordelijk voor een aantal ontwikkelopgaven en ook voor de bijbehorende functionele en hierarchische (project)aansturing van (een gedeelte van) de medewerkers.

Opdrachtresultaat:
project betreft bestaande dienstverlening optimaliseren, beheer verstevigen en richten en ordenen van de doorontwikkeling.

Deelresultaten (in afstemming met teammanager IV) zijn:
  • Informatiemanagement en regievoering zijn versterkt
  • Functioneel beheer is geprofessionaliseerd en toekomstbestendig
  • Het applicatielandschap is gerationaliseerd
  • Informatie- en archiefbeheer zijn actueel
  • Zaakgericht en data gedreven werken zijn door ontwikkeld
  • Basis stuurinformatie is uitgebouwd
  • IV governance en team/IV rollen zijn geoptimaliseerd
  • Portfoliomanagement is geimplementeerd
  • Dienstverleningsovereenkomst is aangescherpt en getoetst
  • Personele aansturing en doorontwikkeling

Eisen

  • Beschikbaar per uiterlijk 1 november 2025 voor 24-32 uur per week, gedurende de gehele opdracht, inclusief eventuele verlengingen.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als leidinggevende of programmamanager op het gebied van informatievoorziening binnen een overheidsinstelling met een complexe IV governance.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het bouwen en inrichten en verder standaardiseren van IV teams en IV governance.

Wensen en competenties

Wensen:
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen en aanscherpen van een IV dienstverleningsovereenkomst.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met (organiseren van) portfoliomanagement.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op drie of meerdere IV-beleids en uitvoeringsgebieden te weten: Functioneel beheer (M365/AFAS), Dataplatform BI en Geo, Informatiebeheer, IV projecten en portfoliomanagement, architectuur).

Competenties:
  • Coachende en verbindende leiderschapsstijl waarbij je voor draagvlak bij veranderingen zorgt en je medewerkers stimuleert om zelf initiatieven te ontplooien.
  • Affiniteit met de dynamiek en de complexiteit waarbinnen de Veiligheids- en Gezondheidsregio opereert en je hebt een heldere visie op deze uitdagingen voor ons team.
  • Je schakelt makkelijk (strategisch, tactisch en context-afhankelijk).
  • Je hebt een scherp beeld van de governance bent rolvast en stimuleert dit ook bij het team.
  • Resultaat- en procesgericht.
  • Je kunt goed samenwerken en prioriteiten stellen.

Organisatie en team

Opdrachtgever
VGGM
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 16 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de VGGM mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de VGGM.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas A4, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring en opleidingen van de kandidaat. VGGM behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam en start- en einddatum van de werkzaamheden te zijn vermeld.
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal een eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de kandidaat in aanmerking komt voor een interview.

Overige informatie
VGGM stelt een VOG vereist voor de start van de opdracht, hierdoor is de start als voorlopig;
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing.
Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dient de kandidaat, indien VGGM hierom vraagt, een kopie diploma en/of certificaat aan te leveren. Kan Inschrijver dit niet aanleveren, dan is definitieve afwijzing het gevolg. VGGM behoudt zich het recht voor om tot het moment van definitieve gunning de offerteprocedure tijdelijk op te schorten en geheel of gedeeltelijk in te trekken. Het geheel of gedeeltelijk intrekken van de offerteprocedure leidt niet tot enige aansprakelijkheid van VGGM jegens deelnemers. VGGM zal de door kandidaten (reeds) gemaakte kosten c.q. geleden schade dan ook niet vergoeden. VGGM heeft de mogelijkheid om met kandidaten een dienstverband aan te gaan na afronding van de eerste termijn van de opdracht, zonder dat VGGM daarbij verplichtingen heeft naar de externe administratieve broker.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur