thumbnail
thumbnail

Casemanager Omgevingsvergunningen

Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
20 Overijssel

Begindatum:

15 apr 2024

Einddatum:

31 jul 2024

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

26 mrt 2024

Gemeente Dalfsen zoekt casemanager(s) omgevingsvergunningen voor in totaal 2 fte

  • In deze functie coördineer jij als regievoerder van aanvragen omgevingsvergunningen en meldingen het vergunningenproces binnen de gemeente Dalfsen. 

  • Je  bent je verantwoordelijk voor de aanvraag vanaf binnenkomst tot en met het afhandelen hiervan, zowel voor de reguliere- als de uitgebreide voorbereidingsprocedure.

  • Je toetst de aanvragen aan geldende wet- en regelgeving. Je bespreekt aanvragen aan de interne Omgevingstafel en beoordeelt integraal of wel of geen medewerking verleend kan worden aan het initiatief. 

  • Op basis van inhoudelijke toetsing van (complexe) aanvragen omgevingsvergunning stel je gemotiveerde toekenning of afwijzing van de vergunningaanvraag op. Als plannen niet passen binnen de wet- en regelgeving dan denk je mee met de initiatiefnemer over de mogelijkheden. 

  • Daarnaast bied je ondersteuning bij behandeling van zienswijzen, bezwaren en beroep. 

Je bent onderdeel van concern Ruimte, team Ruimtelijke Kwaliteit, primair verantwoordelijk voor de taken op het gebied van Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH). Dit team bestaat uit zo’n 20 collega’s: vergunningverleners bouw, een beleidsmedewerker, toezichthouders/ handhavers, juridisch adviseurs en administratief ondersteuners. De eenheid is een uitvoerende eenheid van beleid en wet- en regelgeving. Voor de meeste producten die we leveren staan we rechtstreeks in contact met de inwoner en ondernemer. Dienstverlening en klantvriendelijkheid hebben een hoge prioriteit. 

Jouw kwaliteiten als casemanager omgevingsvergunningen 

  • Als casemanager omgevingsvergunningen ben jij in staat het overzicht te houden over complexe zaken en durf jij beslissingen te nemen waar nodig.

  • Jij staat stevig in je schoenen, beschikt over goede mondelingen en schriftelijke communicatieve vaardigheden en weet jouw adviezen helder en in begrijpelijke taal over te brengen. 

Specifiek vraagt bovenstaande opgave om een casemanager omgevingsvergunningen die: 

  • In het bezit is van een afgeronde opleiding op minimaal mbo+ niveau richting bouwkunde, planologie of vergelijkbaar 

  • Ervaring heeft op het gebied van bouwplantoetsing 

  • Actuele kennis van de Omgevingswet en Wet kwaliteitsborging 

  • Communicatief vaardig 

  • Kennis op het gebied van (gebouwd) erfgoed en monumentenzorg is een pre.

  • Meerdere jaren ervaring in een vergelijkbare functie binnen een gemeente


 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Casemanager Omgevingsvergunningen die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.