Logo van Waternet
Logo van Waternet

Projectleider Personeels- en Salarisadministratie (PSA/HR-backoffice)

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 12 dagen

Begindatum:

8 jul 2024

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

24 dec 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 24 - 36

Omschrijving

Na de splitsing staat het Waterschap AGV voor de opgave binnen de afdeling Mens & Organisatie om de backoffice activiteiten van de personeels- en salarisadministratie solide en toekomstbestendig in te richten. Een aantal van de activiteiten worden door de collega's van de Stichting opgepakt en uitgevoerd en dienen te worden overgedragen richting het Waterschap. Dit gebeurt in de gezamenlijkheid, goed overleg en stap voor stap. Om dit in goede banen te leiden, is het Waterschap op zoek naar een Projectleider Personeels- en Salarisadministratie (PSA/HR-backoffice).

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
De projectleider is primair verantwoordelijk om het team van de personeelsadministratie en salarisadministratie incl. beantwoording eerstelijns vragen van het Waterschap voor te bereiden op een zelfstandige PSA-situatie door het inzichtelijk maken en optimaliseren van PA- en SA-processen, het identificeren van potentiele risico's/discrepanties richting zelfstandigheid, en het voorbereiden van een toekomst vaste inrichting (incl. AFAS/gegevensstructuur/Data).

Je start met een korte inventarisatie en beschrijving van hoe de processen en werkstromen nu zijn ingericht om vervolgens een vertaalslag te maken naar hoe we deze werkstromen en processen zelfstandig eigen kunnen maken.

Verder schakel je met de collega's en manager van de Stichting Waternet om prioriteiten, route en resultaten vast te leggen in een werkdocument en vanuit dit werkdocument te komen tot een zelfstandig werkend orgaan.

Je informeert het MT M&O over je bevindingen en vorderingen en doet aanbevelingen om de verbeteringen te versnellen. Je adviseert het MT M&O over structurele knelpunten en doet voorstellen voor oplossingsrichtingen.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde WO opleiding in een relevante studierichting (Personeel & Arbeid, HRM, MER, Rechten);

  • Je hebt minimaal 7 jaar ervaring als HR-projectleider in een complexe uitvoeringsorganisatie, een van de grotere gemeente (G4 en G40) of een Ministerie;

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met HR verbetertrajecten. Je bent aantoonbaar in staat om strategische HR onderwerpen / thema's van begin tot einde goed op te pakken en te implementeren;

  • Je hebt actuele ervaring van het goed opzetten/inrichten van een personeels- & salarisadministratie en weet wat er hierin speelt bij voorkeur binnen een waterschap/drinkwaterbedrijf. Motiveer dit op het voorblad;

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis van en ervaring met werken binnen het publieke domein op gebied van HR en in het bijzonder op PSA (40 punten);

  • Ervaring met het opzetten, ontwikkelen en verbeteren van de samenwerking van HR advies, recruitment en de backoffice PSA (30 punten);

  • Ervaring met projectmatig werken (30 punten).

Competenties

  • Verbinden: medewerkers verbinden en de samenwerking stimuleren.

  • Duidelijk communiceren: goed kunnen onderbouwen met heldere argumenten.

  • Resultaatgericht: je levert resultaat op basis van de opdracht.

  • Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken.

  • Stressbestendig: je bent in staat om onder tijdsdruk te kunnen werken en je kunt goed schakelen.

  • Analytisch: breed analyseren en in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden.

  • Zelfstandigheid: je werkt zelfstandig aan de uitvoering van je opdrachten.

Organisatie en team

Het team HR/KAM is zo'n 30+ personen sterk en werkt nieuw in deze samenstelling.

Gespreksinformatie

Er worden 2 kandidaten uitgenodigd voor een matchgesprek op 09-12-2026. Het matchgesprek wordt gehouden op basis van de aangeleverde gegevens en competenties van de kandidaat (CV) in combinatie met de behoefte uit deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: Ja, voor een maximale verlengingsperiode van 6 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 0,6 - 1 FTE

Overig algemeen:

  • Waternet hanteert de WNT norm.

  • Na de maximale inhuurperiode, zoals beschreven op pagina 1, dient er een minimale onderbreking van 6 maanden te zijn, voor er opnieuw werkzaamheden voor Waternet uitgevoerd mogen worden.

  • De totale opdrachtwaarde, inclusief verlengingen, is €500.000,-

  • Het is mogelijk meerdere offertes aan te leveren, maximaal 5 per leverancier.

  • Offertes waar meer persoonsgegevens in staan dan alleen de voornaam en eerste letter achternaam worden terzijde gelegd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr