Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Manager Projectbeheersing

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
115 36 Noord-Holland

Begindatum:

10 nov 2025

Einddatum:

10 nov 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

16 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Ter tijdelijke versterking van twee projectteams zoekt Waternet een Manager Projectbeheersing. De Manager Projectbeheersing helpt om onze projecten beheerst en voorspelbaar naar een succesvol einde te brengen, en daarnaast -middels werk in de projecten- een bijdrage levert aan producten, processen en kaders voor een aantal werkvelden binnen de vakgroep projectbeheersing.

Werkzaamheden

De werkzaamheden richten zich op de projectbeheersingstaken binnen het IPM-samenwerkingsmodel. De Manager Projectbeheersing:

  • heeft een centrale rol in het projectteam en zorgt voor de onderlinge verbinding.
  • heeft een actieve rol bij het verzamelen, beoordelen, informeren en rappelleren met betrekking tot alle GROSTIK (Geld, Risico, Organisatie, Scope, Tijd, Informatie en Kwaliteit) aspecten van de projecten.
  • neemt deel aan het periodieke IPM projectteamoverleg en de voortgang- en rapportagegesprekken met de opdrachtgever(s).
  • heeft een aanjagende rol binnen het team om ongewenste gebeurtenissen te beheersen, die invloed kunnen hebben op het behalen van de projectdoelen. Dit realiseert hij/zij door op een proactieve werkwijze om te gaan met onzekerheden. Omgaan met onzekerheden betekent soms risicos beperken, soms iets gewoon helemaal anders doen, en niet zelden ook gewoon risicos nemen. Maar dan wel bewust overwogen waarbij er expliciet over gesproken is. Risicomanagement en daarbij risico gestuurde projectbeheersing is een hulpmiddel bij het effectief en efficient omgaan met onzekerheden om onze doelen te bereiken, tijdens de gehele doorlooptijd van het project.
  • zorgt voor periodieke, transparante en betrouwbare informatievoorziening van alle relevante ontwikkelingen tijdens het project naar de opdrachtgever(s) zodat deze tijdig geinformeerd zijn en de mogelijkheid hebben om adequaat te sturen op deze, voor het project van belang zijnde, projectonderdelen.
  • adviseert de projectmanager (en eventuele andere IPM-rolhouders) over de opzet, kwaliteit en werking van het kwaliteitsmanagementsysteem.
  • ziet toe op de naleving van afgesproken procedures en werkafspraken, draagt verbetervoorstellen aan en neemt een voortrekkersrol in om deze te implementeren.
  • is in staat projectsturing te organiseren voor meerdere projecten tegelijkertijd.
  • heeft een aanjagende rol om voor enkele werkvelden binnen projectbeheersing (bv. planningsmanagement of kostenmanagement) handreikingen op te (laten) stellen en deze als werkwijze te borgen binnen projectteams.
  • is aanspreekpunt / sparringpartner voor teamleider en senior adviseurs projectbeheersing voor ontwikkeling van het vakgebied projectbeheersing.

Eisen

  • Afgeronde HBO- (of WO-) opleiding, bij voorkeur in een technische richting (civiele techniek, bouwkunde, werktuigbouwkunde of elektrotechniek) of een financiele-, economische- of bedrijfskundige richting
  • Minimaal 5 jaar ervaring binnen het werkveld van projectbeheersing binnen een IPM team
  • Rijbewijs B (i.v.m. projectlocaties)
  • In het bezit van een geldig VCA-VOL certificaat (of bereid deze op korte termijn te halen)
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Kan goed schakelen met verschillende stakeholders.

Wensen en competenties

Wensen

  • Contractkennis van, en ervaring met, UAV en UAV-GC contracten
  • Ervaring met het door ontwikkelen van het vakgebied en begeleiden van junior medewerkers
  • Ervaring met het zelfstandig opbouwen van risicodossiers, planningen en kostenbewaking

Organisatie en team

Ter tijdelijke versterking van twee projectteams zoekt Stichting Waternet een Manager Projectbeheersing. De Manager Projectbeheersing helpt om onze projecten beheerst en voorspelbaar naar een succesvol einde te brengen, en daarnaast -middels werk in de projecten- een bijdrage levert aan producten, processen en kaders voor een aantal werkvelden binnen de vakgroep projectbeheersing.

De opdracht is voor de projectteams WIP 1/2 en het team TS4/rioolgemalen.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Cvs langer dan 5 paginas worden niet in behandeling genomen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur