Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland
Begindatum:
3 nov 2025Einddatum:
3 nov 2026Publicatiedatum:
15 okt 2025De tijd dat mensen alleen naar een winkelgebied kwamen om te shoppen is voorbij. Bezoekers willen meer: sfeer, beleving, gezelligheid. Een fijne plek om te ontmoeten, te ontspannen, te werken en natuurlijk te winkelen. Fysiek winkelen is een dagje uit geworden en dat vraagt om een centrum dat inspireert en verrast. Bussum wil de centrale plek van het Gooi zijn. Maar het huidige centrum mist nog net dat beetje magie. Denk aan meer groen, een sterke mix van winkels en horeca, levendigheid, en een warme, gastvrije uitstraling. Een plek waar mensen graag blijven hangen. En waar ondernemers, bewoners en bezoekers energie van krijgen. Daarom zoeken we een strategisch centrummanager met visie en pit. Iemand die kansen ziet, mensen verbindt en plannen omzet in actie. Iemand die samen met ondernemers, vastgoedeigenaren en de gemeente werkt aan een toekomstbestendig Bussum. In het begin ligt de focus op het bouwen van samenwerking en het scherp krijgen van de koers. Daarna stuur je op lange termijn: sfeer creeren, leegstand aanpakken, de juiste voorzieningen aantrekken, en het centrum klaarmaken voor de toekomst. Ben jij klaar om Bussum nieuw leven in te blazen?Om deze uitdagingen aan te gaan, heeft Bussum behoefte aan een strategische centrummanager. Laat jouw ideeen het verschil maken en bouw mee aan een levendig centrum waar iedereen zich thuis voelt. Er is een Uitvoeringsprogramma centrummanagement 2025. Met dit programma willen de ondernemersvereniging Gooise Meren (OVGM), ondernemers en gemeente verder. Dit Uitvoeringsprogramma biedt voldoende ruimte voor je persoonlijke visie en professionele invulling. De focus ligt op drie punten: leegstand bestrijding, bezoekers stromen vergroten en het vastgoed betrekken in het centrummanagement.
Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis. Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer.
De gemeente heeft ongeveer 57.000 inwoners en de gemeentelijke organisatie bestaat uit ca. 380 medewerkers. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten. Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.
Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen.
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De beste 3 kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 5 kalenderdagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland maandag 27 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 23 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Maximaal 3 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 17 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 20 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 21 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.