Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Functioneel Beheerder Drinkwater (MS Dynamics 365 F&O)

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 13 dagen
Onbekend Noord-Holland

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

3 aug 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

9 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen het DevOps team Drinkwater zijn we op zoek naar een functioneel beheerder met technische kennis van MS Dynamics F&O. Deze ervaring is bij voorkeur opgedaan in de utiliteiten sector (nutsvoorzieningen), met voorkeur in de watersector.

Team Drinkwater is verantwoordelijk voor het beheren en doorontwikkelen van drinkwaterapplicatie(keten).
Het is een applicatieketen met een centrale rol voor Microsoft Dynamics 365 F&O.

Het team bestaat uit beheerders, developers, testers, een informatieanalist, een scrum master en een productowner.

Als functioneel beheerder zorg jij voor de performance en beheersbaarheid van de IT keten.

* tijdelijke klus om een administratief proces in beheer te kunnen nemen omtrent het verwisselen van Drinkwatermeters.

Werkzaamheden:
Uitvoeren van operationele IT-processen, regie op de keten en lifecycle van de oplossing en borging van kennis door:
  • Incident-, problem-, change-, configuratie- en lifecycle-management voor de keten
  • Je maakt (technische) analyses en lost issues op, of je onderneemt preventieve acties om deze te voorkomen, Daarnaast ben jij de linking pin om indien nodig ervoor te zorgen dat een incident of problem als een user story opgepakt kan worden door het team, door het formuleren van de userstory.
  • Je verbetert de performance van het systeem
    a. Focus o.a. op batchinrichting
  • Je definieert non-functional requirements en acceptatiecriteria voor wijzigingen
  • (Functioneel) Testen van wijzigingen in Dynamics 365 F&O (in de OTAP-omgeving)
  • Documenteren (maatwerk) functionaliteit Dynamics 365 F&O
  • Kennisoverdracht naar team m.b.t. het beheer van Dynamics F&O

Eisen

  • Ervaring met Dynamics Finance & Operations
  • Ervaring met (technische) analyses
  • Ervaring met Agile/Scrum
  • Functioneel kunnen documenteren van opgeleverde features
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

Wensen en competenties

Wensen
  • Gebruikers ondersteunen bij het ontwikkelen en lanceren van een nieuw product (50p)
  • Ervaring in tracing en debugging in Dynamics F&O (20p)
  • Enige ervaring met Mecoms Platform (30p)
Competenties
  • Verbinden: medewerkers motiveren, verbinden en de samenwerking stimuleren zowel binnen als buiten het team bemaling.
  • Duidelijk communiceren: goed je eigen menig kunnen onderbouwen met heldere argumenten.
  • Analytisch; Breed analyseren en in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden.
  • Innovatief: Innovatief zijn, ideeën verbeteren en probleemoplossend werken?
  • Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken.
  • Stressbestendig. je bent in staat om onder tijdsdruk te kunnen werken en je kunt goed schakelen. In geval van calamiteiten zelfstandig handelend op te treden als coördinator scenario.

Organisatie en team

Binnen Waternet hebben we een aantal teams binnen verschillende disciplines (intern noemen we die Solutions). Deze teams zorgen ervoor dat:
1. Het klantproces zo soepel mogelijk verloopt,
2. De medewerkers een efficiënte werkdag hebben,
3. Dat onze installaties ten volle benut worden.

Binnen de Solution Klantdiensten is Waternet op zoek naar een Functioneel Beheerder om tijdelijk het DevOps team Drinkwater te ondersteunen.

Gespreksinformatie

Data matchgesprek:
28-10-2025 – 13:00 tot 17:00 uur
29-10-2025 – 09:00 tot 13:00 uur
Gesprekken vinden plaats via MS Teams

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
LET OP:
  • Deze functie is niet geschikt voor een zzp'er of zzp via intermediair
  • Waternet hanteert de WNT norm.
  • Waternet hanteert een maximum van €135,- per uur, dit is algemeen Waternet beleid (het maximaal uurtarief voor deze uitvraag vind u op pagina 1).
  • Na de maximale inhuurperiode, zoals beschreven op pagina 1, dient er een minimale onderbreking van 6 maanden te zijn, voor er opnieuw werkzaamheden voor Waternet uitgevoerd mogen worden.
  • De totale opdrachtwaarde, inclusief verlengingen, is €500.000,-
  • Het is mogelijk meerdere offertes aan te leveren, maximaal 5 per leverancier.
  • Offertes waar meer persoonsgegevens in staan dan alleen de voornaam en eerste letter achternaam worden terzijde gelegd.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur