Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Adviseur omgeving

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
95 36 Noord-Holland

Begindatum:

27 okt 2025

Einddatum:

30 okt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wil jij bijdragen aan veiligere keringen en een robuust watersysteem in de regio Amsterdam? Als informatiecoordinator keringen zorg jij ervoor dat de informatiestromen tussen projecten en de beheerorganisatie optimaal verlopen. Jij bent de spil in datagedreven assetmanagement en helpt Waternet om keringprojecten en vergunningprocessen toekomstbestendig te maken.

Jouw rol / Jouw impact

  • Jij coordineert en beheert de informatiestromen tussen projecten en de beheerorganisatie, met focus op keringprojecten.
  • Je zorgt dat de gegevensleveringen vanuit IPM-projectteams goed aansluiten op de assetmanagementprocessen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van de informatie in de systemen en borgt dat deze juist, volledig en bruikbaar is.
  • Je neemt een voortrekkersrol bij het digitaliseren en automatiseren van informatiestromen.
  • Je werkt nauw samen met bedrijfsinformatie-analisten, procesbeheerders en collega-informatiecoordinatoren binnen het team AIM.

Voorbeelden van jouw verantwoordelijkheden

  • Identificeren, coordineren en verbeteren van gegevensstromen voor assetmanagement.
  • Ontwikkelen en implementeren van producten rondom gegevensleveringen en -beheer.
  • Verbeteren van informatiestromen in processen als vergunningverlening en toezicht & handhaving.
  • Adviseren van projectteams en assetmanagementafdelingen over gegevensleveringen.
  • Zorgen voor naleving en toepassing van procedures en standaarden voor gegevensmanagement.

Technische uitdagingen

Deze rol vraagt om overzicht, verbindend vermogen en innovatief denken. Je opereert in een dynamische omgeving waarin digitalisering, samenwerking en verandering centraal staan.

Eisen

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met informatiemanagement in een technische organisatie.
  • Ervaring met projectmatig werken.
  • Rijbewijs B.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis van keringen.
  • Ervaring met werken bij een waterschap.
  • Kennis van NEN 2767.
  • Kennis van het proces vergunning verlenen.

Competenties

  • verbindend
  • communicatief sterk
  • analytisch
  • planmatig
  • innovatief
  • taakgericht leiderschap

Organisatie en team

Waarom Waternet?

Het team Assetinformatiemanagement (AIM) is een jong, groeiend team van ca. 35 professionals met een drive voor ontwikkeling. We combineren strategie, data-analyse en operationeel databeheer binnen een afdeling. Dit geeft ons de slagkracht om snel te ontwikkelen, te verbeteren en impact te maken.

Bij Waternet werk je niet alleen aan technische uitdagingen, maar ook aan maatschappelijke impact: veilige keringen en betrouwbaar waterbeheer voor miljoenen inwoners.

Gespreksinformatie

Standplaats: Amsterdam Korte Ouderkerkerdijk (hoofdkantoor & thuis, 50/50)

Startdatum: Oktober

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Duur: 12 maanden, met optie tot verlenging

CV's langer dan 5 pagina's worden niet in behandeling genomen!

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur