Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Jurist ruimtelijke ordening

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 20 tot 28 uur Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20 tot 28 uur

Publicatiedatum:

28 jul 2022

Waar werken we aan in Soest
Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment werken we o.a. hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en we stimuleren sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Je beoordeelt en regisseert ruimtelijke initiatieven binnen de gemeente Soest en bent verantwoordelijk voor het proces vanaf de eerste oriënterende gesprekken tot de uiteindelijke besluitvorming. In deze veelzijdige functie werk je nauw samen met initiatiefnemers van uiteenlopende plannen en probeert daarin gezamenlijk te komen tot een haalbaar plan; je onderzoekt of het plan inpasbaar is of inpasbaar is te maken binnen het beleid van de gemeente Soest en juridische wet- en regelgeving. De focus binnen de gemeente ligt op dit moment op het in procedure brengen van grotere woningbouwinitiatieven. Er wordt gewerkt met een omgevingstafel. Als regievoerder/planjurist heb je uiteraard gedegen planjuridische kennis van ruimtelijke ordening en ben je communicatief vaardig. Principebesluiten, ontwerpbestemmingsplan, anterieure overeenkomsten moeten worden getoetst en de bijbehorende interne documenten daarvoor opgesteld. Je begeleidt participatie avonden, formuleert reacties op zienswijzen en beroep en hebt waar van toepassing nauw overleg en afstemming met de projectleider, wethouder en ambtelijk opdrachtgever. Affiniteit met transformatie opgaven.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het werkgebied van de Ruimtelijke Ordening;
2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Uiterlijk per 1 september 2022 beschikbaar;

Gunningscriteria  (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als procesbegeleider ruimtelijke ordening bij een gemeente (30 punten);
5. Aantoonbare kennis van- en werkervaring met de omgevingswet (20 punten);
6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van planologie en/of ruimtelijke ordening (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met burgerparticipatie en transformatieopgaven (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerking zoals met een omgevingstafel/omgevingskamer, aantoonbaar gemaakt in relevante werkervaring/projecten (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het onderhandelen met projectontwikkelaars (10 punten)

Competenties

  1. Gedegen planjuridische kennis en communicatief vaardig

  2. Ervaring met het onderhandelen met projectontwikkelaars

  3. Politiek sensitief

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10/11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 11 augustus 2022 van 13:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 10 augustus 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.