Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Privacy Officer

Baarsjesweg 224, 1058 AA Amsterdam, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 24 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

9 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor een tijdelijke vervanging zoeken wij een interim Privacy Officer die zorgt dat de dagelijkse privacyprocessen goed blijven draaien. Je bent hét aanspreekpunt voor privacy binnen de organisatie en ziet erop toe dat de AVG en andere relevante wet- en regelgeving correct worden nageleefd. Het zwaartepunt ligt op het ondersteunen, coördineren en uitvoeren van operationele privacytaken: zorgen dat alles blijft lopen.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Beheren en up-to-date houden van het verwerkingsregister.

  • Coördineren en registreren van datalekken en zorgen voor correcte opvolging.

  • Afhandelen en coördineren van verzoeken van betrokkenen (inzage, correctie, verwijdering etc.).

  • Ondersteunen van de privacy medewerker en het netwerk van privacy contactpersonen.

  • Begeleiden van DPIA’s en opvolgen van verbeterpunten.

  • Adviseren bij vragen over de toepassing van de AVG in lopende projecten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de AVG en aanverwante wet- en regelgeving (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het inrichten en actueel houden van een verwerkingsregister en de afhandeling van datalekken en verzoeken van betrokkenen (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van DPIAs;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als privacy officer.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding Rechten, Bedrijfskunde of Bestuurskunde op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de AVG en aanverwante wet- en regelgeving (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als privacy officer (35 punten);

  • Aantoonbare werkervaring binnen het sociaalwerk of in de gezondheidszorg (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 Punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen – kan complexe privacyvraagstukken doorgronden en vertalen naar concrete acties.

  • Communicatieve vaardigheden – kan helder en overtuigend adviseren op verschillende niveaus binnen de organisatie.

  • Organisatiesensitiviteit – begrijpt de dynamiek van een maatschappelijke organisatie en weet privacybeleid hierop effectief af te stemmen.

Organisatie en team

Slachtofferhulp Nederland werkt vanuit 11 districten en enkele landelijk werkende teams. Binnen elk district zijn verschillende soorten dienstverlening aanwezig. De dienstverlening richt zich op het informeren, adviseren en ondersteunen van clienten. Daarnaast vertegenwoordigt Slachtofferhulp Nederland de belangen van slachtoffers in de maatschappij en stimuleert zij kennisontwikkeling op het gebied van slachtoffers en hulp aan slachtoffers en hun naasten.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 september 2025 van 12.30 uur tot 16.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 september 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht een fee van €2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op 3 van de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  ja.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • De uitbetaling van de factuur zal plaatsvinden op de G-rekening en rekeningnummer van de leverancier. Niet van toepassing voor ZZP’ers.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Slachtofferhulp Nederland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Slachtofferhulp Nederland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Slachtofferhulp Nederland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur