Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

GIS beheerder - specialist

Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland

Sluit over 4 dagen
90 32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

9 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen onze organisatie zijn we op zoek naar een tijdelijke, ervaren GIS-beheerder / -specialist die actief wil meedraaien in het team en verantwoordelijkheid neemt voor het beheer van onze GIS-systemen en bijbehorende werkzaamheden.

Je wordt onderdeel van een team dat onder andere werkt met ArcGIS Pro en Online en diverse VertiGIS Studio-modules (GeoWeb, Workflow, Inline, Printing e.a.), die voornamelijk worden ingezet voor de geo-informatievoorziening aan collega’s binnen de organisatie.

De opdracht omvat zowel het dagelijks beheer van de bestaande GIS-inrichting als het bijdragen aan de ontwikkeling van nieuwe processen. Daarbij horen ook taken als data-analyse, scripting (Python), gebruik van FME, gegevensverwerking en het leveren van maatwerkoplossingen. Er is bovendien ruimte voor het automatiseren van processen en het ontwikkelen van innovatieve toepassingen.

Werkzaamheden

  • Beheren en inzetten van ArcGIS Pro, ArcGIS Online, AutoCAD en VertiGIS Studio-modules;

  • Ondersteuning bieden aan gebruikers van ArcGIS en VertiGIS-applicaties;

  • Meewerken aan ontwikkeling, beheer en migratie van geo-applicaties;

  • Intern en extern publiceren en beheren van geo-webservices conform richtlijnen;

  • Updaten en beschikbaar stellen van geo-informatieproducten (zowel intern als openbaar);

  • Uitvoeren van GIS-analyses ter ondersteuning van interne werkprocessen;

  • Ondersteunen bij GIS-werkzaamheden voortvloeiend uit BAG, BGT en BOR-registraties (gericht op datakwaliteit);

  • Bijdragen aan automatisering van werkzaamheden en verkennen van innovatieve oplossingen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Beschikbaar uiterlijk 1 oktober voor 32 uur per week;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Geo-informatie of vergelijkbaar;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als GIS/GEO beheerder;
  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werkverkeer.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van Geografische Informatiesystemen (GIS) (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met ArcGIS (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het beheren van VertiGIS apps (beschrijf dit duidelijk in het cv) (20 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Python-scripting (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het gebruik van data integratieplatform FME (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar binnen een gemeentelijke organisatie (10 punten).

Competenties

  • Klantgerichtheid
  • Analytisch vermogen
  • Oplossingsgerichtheid
  • Samenwerkingsvermogen
  • Communicatief

Organisatie en team

Huizen; een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.

Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht.  

Je wordt onderdeel van een team dat onder andere werkt met ArcGIS Pro en Online en diverse VertiGIS Studio-modules (GeoWeb, Workflow, Inline, Printing e.a.), die voornamelijk worden ingezet voor de geo-informatievoorziening aan collegas binnen de organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 september 2025 10:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 17 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Huizen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Huizen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur