Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Teamleider WMO Backoffice

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Sluit over 3 dagen
115 32-36 Drenthe

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht
Bij de Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen zijn wij binnen voor het sociaal domein, team Wmo Backoffice op zoek naar een interim Teamleider.

De veelvoorkomende taken zijn:
  • Je bent teamleider voor een team van 18 medewerkers en bent voor hen bereikbaar bij vragen en voert alle bijbehoren leidinggevende taken uit.
  • Je voert gesprekken met medewerkers over functioneren, ziekte en resultaten.
  • Je bent sparringpartner voor de teamleden, weet ze te inspireren en te motiveren.
  • Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het team Wmo Backoffice
  • Samen met de teamleider van team Wmo en andere teamleiders in het sociaal domein zorg je voor een soepele afhandeling van WMO aanvragen.
  • Je bent budgetbeheerder en accodeert facturen waar nodig.
  • Je denkt mee over de structuur van de administratief ondersteuners in het sociaal domein.
  • Je bekijkt processen op efficientie en doet waar nodig verbetervoorstellen.
  • Je zorgt voor overzicht en bewaakte de samenhang en prioritering waar het gaat om de opdrachten en werkzaamheden die het team te doen heeft.
  • Je bent lid van het netwerkoverleg sociaal en draagt actief bij aan de verbinding tussen de verschillende teams.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen het sociaal domein bij een gemeente in de afgelopen 8 jaar;
  • Een maximum uurtarief van 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten (inclusief Flextender fee).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als teamleider WMO. Benoem duidelijk in het CV wat deze werkervaring inhield (70 punten);
  • Aantoonbaar afgeronde cursus of opleiding 'leidinggeven' (30 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Besluitvaardigheid;
  • Organiseren;
  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen.

Organisatie en team

Organisatie Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op een na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Gespreksinformatie

Planning De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 20 oktober 2025, van 09:00 uur tot 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 14 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die schrijft op de additievenopdracht en voor gunning in overweging komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De schrijver moet dit bereiken. Bij het inschrijven op de oplosbare opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden onder directe leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-Vr.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee. Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional. Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg en mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend. Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging). Huidige/ zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur