Teamleider Facilitair en Bestuurs- en Managementondersteuning

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
130 36 Drenthe

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

30 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als teamleider Facilitair & Bestuurs- en Management ondersteuning ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het team met 28 project-, bestuurs- en directiesecretaresses, en een team van 15 collega’s in team fasciliteit. Met beide teams werk je mee om de dienstverlening aan bestuur, directie en organisatie verder te ontwikkelen en professionaliseren.

Als teamleider Facilitair & BMO vervul je een cruciale rol binnen onze organisatie. Momneteel wordt er gekeken naar de structurele invulling van beide functies. In de tussentijd ben je het aanspreekpunt voor beide teams betreffende planning, calamiteiten en coaching. Je bent niet alleen verantwoordelijk voor de doorvertaling van informatie naar het team, maar ook voor het creëren van een inspirerende omgeving. Als verbinder weet je het team te enthousiasmeren met nieuwe ideeën en procesverbeteringen. Daarnaast voer je de gesprekscyclus met medewerkers uit beide teams, fungeer je als contactpersoon voor beide griffies, maar sluit je bijvoorbeeld ook raamovereenkomsten af met leveranciers. Bovendien ben je een lid van het crisisteam Hoogeveen en Gemeente De Wolden. Je past bij onze kernwaarden verbinden, vertrouwen en eigenaarschap.

Ook vragen we het volgende van jou:

  • Je bent gericht op de professionele ontwikkeling van je medewerkers en het team.

  • Je kijkt verder dan je eigen team en samenwerken is voor jou vanzelfsprekend.

  • Je vertaalt de ontwikkelingen in de organisatie naar de opgaven voor jouw team.

Werkzaamheden/Verantwoordelijkheden:

  • Dagelijkse aansturing van het team met 28 project-, bestuurs- en directiesecretaresses, en een team van 15 collega's in team faciliteit.

  • Verder ontwikkelen en professionaliseren van de dienstverlening aan bestuur, directie en organisatie.

  • Aanspreekpunt voor beide teams betreffende planning, calamiteiten en coaching.

  • Doorvertaling van informatie naar het team en creëren van een inspirerende omgeving.

  • Enthousiasmeren van het team met nieuwe ideeën en procesverbeteringen.

  • Voeren van de gesprekscyclus met medewerkers.

  • Contactpersoon voor beide griffies.

  • Afsluiten van raamovereenkomsten met leveranciers.

  • Lid van het crisisteam Hoogeveen en Gemeente De Wolden.

  • Professionele ontwikkeling van medewerkers en het team.

  • Samenwerking met andere teams.

  • Vertalen van ontwikkelingen in de organisatie naar opgaven voor het team.

  • Onderdeel uitmaken van het Managementteam van het netwerk Concern en bezig houden met het functioneren van het netwerk in zijn geheel om een goede bijdrage te leveren aan de interne dienstverlening.

Resultaten

  • Verbeterde dienstverlening aan bestuur, directie en organisatie

  • Een gemotiveerd en professioneel team

  • Optimalisatie van processen

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende. Benoem duidelijk in het CV wat de leidinggevende rol inhield;

  • Beschikbaar tot minimaal 31 december 2025;

  • Een maximum uurtarief van 130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten (inclusief fee).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde cursus of opleiding bedrijfskunde (20 punten);
  • Aantoonbaar afgeronde cursus of opleiding verandermanagement (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het leidinggeven aan bestuurs- of managementondersteuners. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (20 punten);
  • Aantoonbare ervaring met het leidinggeven in een netwerkorganisatie. Benoem duidelijk in het CV waarom deze organisatie een netwerkorganisatie is (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als leidinggevende bij een gemeente en/of overheidsorganisatie (20 punten).

Competenties

  • Leidinggeven
  • Communicatieve vaardigheden
  • Motiveren en coachen
  • Teamvorming
  • Samenwerking stimuleren
  • Assertief

Organisatie en team

Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl.

Wil jij als teamleider aan de slag? Krijg je energie wanneer je samen met teams werkt aan ontwikkeling? Wil jij een bijdrage leveren aan de optimalisering van onze dienstverlening richting onze interne klanten, de inwoners, de bedrijven en de bezoekers van deze gemeente? Dan hebben wij een leuke opdracht voor jou!

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 12 september 2025, van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 11 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, woe, do, vrij 
Is hybride werken mogelijk: Ja 

Overige informatie    

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen  

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

  • Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional. Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
    Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).

  • Huidige/ zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.