Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Publicatiedatum:
30 aug 2025Als teamleider Facilitair & Bestuurs- en Management ondersteuning ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het team met 28 project-, bestuurs- en directiesecretaresses, en een team van 15 collega’s in team fasciliteit. Met beide teams werk je mee om de dienstverlening aan bestuur, directie en organisatie verder te ontwikkelen en professionaliseren.
Als teamleider Facilitair & BMO vervul je een cruciale rol binnen onze organisatie. Momneteel wordt er gekeken naar de structurele invulling van beide functies. In de tussentijd ben je het aanspreekpunt voor beide teams betreffende planning, calamiteiten en coaching. Je bent niet alleen verantwoordelijk voor de doorvertaling van informatie naar het team, maar ook voor het creëren van een inspirerende omgeving. Als verbinder weet je het team te enthousiasmeren met nieuwe ideeën en procesverbeteringen. Daarnaast voer je de gesprekscyclus met medewerkers uit beide teams, fungeer je als contactpersoon voor beide griffies, maar sluit je bijvoorbeeld ook raamovereenkomsten af met leveranciers. Bovendien ben je een lid van het crisisteam Hoogeveen en Gemeente De Wolden. Je past bij onze kernwaarden verbinden, vertrouwen en eigenaarschap.
Ook vragen we het volgende van jou:
Je bent gericht op de professionele ontwikkeling van je medewerkers en het team.
Je kijkt verder dan je eigen team en samenwerken is voor jou vanzelfsprekend.
Je vertaalt de ontwikkelingen in de organisatie naar de opgaven voor jouw team.
Werkzaamheden/Verantwoordelijkheden:
Dagelijkse aansturing van het team met 28 project-, bestuurs- en directiesecretaresses, en een team van 15 collega's in team faciliteit.
Verder ontwikkelen en professionaliseren van de dienstverlening aan bestuur, directie en organisatie.
Aanspreekpunt voor beide teams betreffende planning, calamiteiten en coaching.
Doorvertaling van informatie naar het team en creëren van een inspirerende omgeving.
Enthousiasmeren van het team met nieuwe ideeën en procesverbeteringen.
Voeren van de gesprekscyclus met medewerkers.
Contactpersoon voor beide griffies.
Afsluiten van raamovereenkomsten met leveranciers.
Lid van het crisisteam Hoogeveen en Gemeente De Wolden.
Professionele ontwikkeling van medewerkers en het team.
Samenwerking met andere teams.
Vertalen van ontwikkelingen in de organisatie naar opgaven voor het team.
Onderdeel uitmaken van het Managementteam van het netwerk Concern en bezig houden met het functioneren van het netwerk in zijn geheel om een goede bijdrage te leveren aan de interne dienstverlening.
Verbeterde dienstverlening aan bestuur, directie en organisatie
Een gemotiveerd en professioneel team
Optimalisatie van processen
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende. Benoem duidelijk in het CV wat de leidinggevende rol inhield;
Beschikbaar tot minimaal 31 december 2025;
Een maximum uurtarief van 130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten (inclusief fee).
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl.
Wil jij als teamleider aan de slag? Krijg je energie wanneer je samen met teams werkt aan ontwikkeling? Wil jij een bijdrage leveren aan de optimalisering van onze dienstverlening richting onze interne klanten, de inwoners, de bedrijven en de bezoekers van deze gemeente? Dan hebben wij een leuke opdracht voor jou!
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 12 september 2025, van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 11 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, woe, do, vrij
Is hybride werken mogelijk: Ja
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional. Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).
Huidige/ zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).