Het Rond 6-E, 3701 HS Zeist, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Publicatiedatum:
11 okt 2025Extra versterking op de afdeling Bijzondere Bijstand
Als Medewerker Bijzondere bijstand staat contact met inwoners centraal. Je werkt met een eigen caseload. Jij helpt inwoners bij het verduidelijken van hun hulpvraag, en beoordeelt aanvragen voor bijzondere bijstand en minimaregelingen voor niet-uitkeringsgerechtigden. Dit doe je aan de hand van beleid. Je spreekt inwoners persoonlijk en telefonisch om vragen te verduidelijken en extra informatie op te vragen. Verandert de situatie van de inwoner? Dan pas jij de gegevens aan! Samen met je collega's heb je overleg en benader je elkaar voor hulp.
Werkzaamheden:
Zelfstandig aanvragen bijzondere bijstand, individuele inkomenstoeslag en gemeentelijke minimaregelingen beoordelen en afhandelen waarbij je de inkomens- en vermogenssituatie van de inwoner toetst.
De inwoner actief informeren en ben je daarnaast het aanspreekpunt voor de inwoner bij vragen. Je denkt met de inwoner mee en zoekt samen met de inwoner naar een passende oplossing voor zijn of haar vragen.
Regelmatig contact onderhouden met netwerkpartners, waarbij je hen adviseert en meedenkt in complexe situaties. Daarnaast informeer je ook bij netwerkpartners naar de mogelijkheden als inwoners een andere vraag hebben die geen betrekking heeft op de uitkering.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Regisseur Bijzondere bijstand binnen een gemeente;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met Suite.
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Regisseur Bijzondere bijstand binnen een gemeente;
Aantoonbare werkervaring met het adviseren van netwerkpartners in complexe situaties;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het beoordelen en afhandelen van aanvragen levensonderhoud;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Suite.
Flexibel
Creatief
Collegiaal
Analytisch
De Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug biedt een vangnet voor de inwoners van de gemeenten De Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist die tijdelijk niet of onvoldoende in hun inkomen kunnen voorzien. Wij begeleiden hen zo snel mogelijk naar betaald werk of een andere dagbesteding. Een uitdagende taak. Het succes van onze organisatie hangt af van de resultaten die wij behalen in de uitstroom van cliënten, het beperken van de instroom en de kwaliteit waarmee wij bestaande cliënten begeleiding bieden.
Onze medewerkers maken het verschil. Voor onze cliënten en voor onze organisatie! De inzet van elke medewerker is van belang. In een uitdagende omgeving zijn zij de professionals, die samenwerken, elkaar steunen en van elkaar leren. Samen bouwen we zo aan een organisatie waar we trots op kunnen zijn!
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 24 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk 22 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Voor deze opdracht wordt 2,50 per gewerkt uur in rekening gebracht bij de winnende leverancier.
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands.
Minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 16 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 17 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 21 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.