Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Rijksvastgoedbedrijf (RVB)
Logo van Rijksvastgoedbedrijf (RVB)

Adviseur Bedrijfsvoering

Korte Voorhout 7, 2511 CW Den Haag, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

16 nov 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

13 nov 2025
Opdracht tarief 97Opdracht uren 32 - 36

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Van het Catshuis tot het ministerie van Binnenlandse Zaken en van het Paleis op de Dam tot panden van de Douane en kazernes van Defensie: er is geen gebouwenvoorraad zo gevarieerd als die van het Rijksvastgoedbedrijf. Als Technisch Contractbeheerder ben jij medeverantwoordelijk voor het contractbeheer van de rijks- en defensiegebouwen in Nederland. Zo zorg jij ervoor dat onze panden in goede staat zijn én blijven. En dat onze klanten ongestoord en veilig gebruik kunnen maken van het vastgoed.

Samen met een contractbeheerder, administratief contractbeheerder en administratieve ondersteuner vorm je een vast team. Jullie beheren gezamenlijk een aantal met marktpartijen afgesloten onderhoudscontracten. Een zorgvuldige klus; jullie zorgen dat het onderhoud aan de panden tijdig én op de juiste manier door contractpartijen wordt uitgevoerd. Daarom bezoeken jullie zo nu en dan ook de rijks- en defensiegebouwen of-terreinen. Je krijgt dus regelmatig de kans een kijkje te nemen in de vele panden die de portefeuille van het Rijksvastgoedbedrijf rijk is.

Jij bewaakt de voortgang van afspraken die wij maken met contractpartijen. Dat kunnen bijvoorbeeld installateurs zijn of grotere marktpartijen die het beheer en onderhoud aan de rijks- en defensiegebouwen uitvoeren. Hierbij richt jij je voornamelijk op vakdiscipline transport technische installaties, zoals liften, roltrappen, gevel onderhoudsinstallaties en hijs- en hefmiddelen. Je beoordeelt onder andere offertes, werkzaamheden en vervangingen op doelmatigheid, marktconformiteit, veiligheid en wet- en regelgeving. Dit doe je op basis van standaardbestekken. Collega's kunnen altijd bij jou terecht met technische vragen, bijvoorbeeld of de prijs van een installatie marktconform is. Je werkt intensief samen met je collega's van het contractbeheerteam en het cluster, maar ook met installateurs, leveranciers en de objectmanagers, die de schakel zijn tussen jou en de rijksgebouwen.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over Hbo-werk- en denkniveau in de richting transporttechniek, werktuigbouwkunde en/of elektrotechniek.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal vijf jaar ervaring met adviseren en onderhouden van gebouwen en gebouwgebonden transport technische installaties. Waarbij tenminste sprake was van de volgende aspecten: Minimaal 2 jaar ervaring met de NEN 2 767-methodiek; Kennis en ervaring van de BOEI- methodiek; Ervaring met het beheer en opzetten van Excel-applicaties; In het bezit van Hobéon persoonscertificering conform "Gecertificeerd Onderhoudskundig Inspecteur BOEI – Transport.
  • De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden (VOL-VCA) en een geldig GPI certificaat of is bereid beide certificaten op eigen kosten te behalen binnen zes weken na startdatum opdracht.
  • De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Met als startdatum, uiterlijk een maand na de genoemde startdatum i.v.m. een mogelijke opzegtermijn.
  • Het maximum uurtarief voor deze opdracht is €97.21,- all in, excl. btw.
  • Benoem duidelijk in het cv bij de opleiding en werkervaringen aan welke eis (onder vermelding van het nummer van deze eis) hiermee wordt voldaan. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat van maximaal 7 pagina's A4.
  • De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld.
  • De aangeboden kandidaat gaat akkoord met de verplichte documenten genoemd onder de toelichting. Daarnaast dienen de genoemde documenten voor aanvang (en/of zo spoedig mogelijk) geüpload te worden in het digitale (leveranciers)dossier.
  • In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.

Wensen en competenties

Wensen

  • De mate van ervaring met het opereren in een integraal team met technische disciplines en diverse belanghebbenden.
  • De mate van ervaring met diverse contractvormen.
  • De mate van ervaring in de realisatiefase van projecten voor onderhoud- en beheer van liften, gevelinstallaties en roltrappen in combinatie met kritische bedrijfsprocessen.
  • De mate van ervaring met werken binnen een Politiek bestuurlijke omgeving.

Competenties

  • Analyseren;
  • Klantgerichtheid;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Overtuigingskracht;
  • Plannen en organiseren;
  • Samenwerken;
  • Zelfontwikkeling.
  • Je zet graag een stap extra om je persoonlijke doelen en de teamdoelstellingen te bereiken;
  • Je neemt het initiatief om problemen op te lossen die je constateert. Hierbij weetje precies hoe je moet handelen, wat eventuele procedures zijn en wie je waarvoor nodig hebt;
  • Je bent een prettige samenwerkings- en gesprekspartner voor je collega's, en voor externe partijen als aannemers en installateurs;
  • Je kunt je zowel schriftelijk als mondeling helder uitdrukken;
  • Je kunt goed schakelen tussen verschillende taken en begrijpt dat dagen er soms anders uit kunnen zien dan je van tevoren gepland had;
  • Je bent flexibel en bereid om achtervang voor je collega's te zijn.

Organisatie en team

Opdrachtgever Rijksvastgoedbedrijf

Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met 'We willen de waarde van Rijkvastgoed maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen.'

Afdeling Realisatie Landelijk

De afdeling maakt deel uit van de directie Vastgoedbeheer en zijn volop in ontwikkeling. De scope van onze afdeling ligt op contractbeheer, -management, landelijke projecten en regie op 'veiligheidsonderwerpen' binnen onze vastgoedportefeuille. Dat doen we op dit moment samen met ongeveer 125 collega's. In de loop van dit jaar komen nieuwe taken en werkvelden naar ons toe dus we zijn volop in beweging! We werken vanuit onze visie en missie aan de best passende dienstverlening richting onze partners en relaties.

Sectie Contractvorming en Beheer

Jij gaat aan de slag bij de sectie die verantwoordelijk is voor het contractbeheer en de ontwikkeling, verbetering en implementatie van de landelijke contracten rondom onderhoud. Daarnaast richten we ons op de integrale beheercontracten, de servicecontracten voor de wettelijke keuringen en voor de gebruikersinstallaties van de rijkspanden. Het beheer van deze contracten vraagt om terugkerend preventief en correctief onderhoud én inzicht in wettelijke verplichtingen. Ook implementeren we de contracten in diverse ICT-systemen en dragen we zorg voor autorisatieaanvragen voor leveranciers en medewerkers van het Rijksvastgoedbedrijf. Tot slot vertalen we de onderhoudsbehoeften naar bestekken, contracten en contractaanvragen, waarna de afdeling Inkoop en Contractmanagement deze kan aanbesteden.

Cluster Contractbeheer

Je komt terecht in een enthousiast team, Cluster C, dat graag een stapje extra zet om doelen te bereiken. Binnen het cluster heb je zeer intensiefoverleg met je coördinerend contractbeheerder en de administratief contractbeheerder in jouw contractteam. We bieden elkaar een luisterend oor en kunnen altijd bij elkaar terecht voor vragen of advies. Met de andere technisch contractbeheerders bespreek je eens per maand operationele zaken in een werkoverleg, waarbij jij en je collega's ook de ruimte krijgen om presentaties te geven over de nieuwste ontwikkelingen. Eens per maand overleggen we met het gehele cluster.

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek: in overleg inlenend manager

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Screening

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) met screeningspunten 11, 12, 13 en 41 dient uiterlijk 6 weken na aanvang van de opdracht in DioR geüpload te worden. Bij 'Naam organisatie' dient de naam van de leverancier vermeld te staan inzake het inhurende dienstonderdeel.

Voor deze opdracht is een AIVD B-screening verplicht. Opdrachtnemer verstrekt de gegevens voor dit onderzoek z.s.m. na een verzoek hiertoe. Het verkrijgen van deze 'verklaring van geen bezwaar' is een ontbindende voorwaarde. De doorlooptijd betreft meerdere maanden. In afwachting van de verklaring kunnen werkzaamheden in aangepaste vorm worden uitgevoerd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr