De Regio Stedendriehoek werkt via zes programmas (
Regio Stedendriehoek | Programmas), waaronder het programma Mobiliteit. Het programma Mobiliteit richt zich onder meer op het verbeteren van de bereikbaarheid van de regio, het verduurzamen van de mobiliteit en een efficiente overgang naar slimme mobiliteit. Onderdeel van het programma Mobiliteit is de samenwerking met werkgevers, de werkgeversaanpak. Deze aanpak is gericht op het realiseren van meer slimme en duurzame mobiliteit bij werkgevers. Het gaat dan om het spreiden van mobiliteit en mijden van spits en het verduurzamen van mobiliteit in woon-werkverkeer en bedrijfsintern (minder uitstoot). Met inmiddels meer dan 200 deelnemende bedrijven is er al een stevig netwerk opgebouwd en zijn er tastbare resultaten behaald. De ambitie reikt echter verder: we willen de samenwerking met bedrijven intensiveren, het aantal gezamenlijke projecten vergroten en ook kleinere MKB-bedrijven actiever betrekken. Vanwege afloop van het huidige contract zijn we op zoek naar een senior communicatieadviseur, gemiddeld 8 uur per week, en backoffice, gemiddeld 12 uur per week. De werkgeversaanpak werkt vanuit het kader van slim en schoonreizen Stedendriehoek (
Slimschoonreizen | Home). Zie ook:
Slim en Schoon Reizen | LinkedIn.
Voor het bereiken van de doelen van het programma Slimme en Schone mobiliteit is een sterke communicatie en gedragsbeinvloeding noodzakelijk. Niet alleen om de beweging naar slimme en schone mobiliteit meer onder de aandacht te brengen, maar ook om gericht acties en campagnes te voeren en groepen te benaderen over keuzes in gedrag. Dit zijn overigens verschillende groepen, zoals reizigers in het algemeen, werknemers, potentiele fietsers, ondernemers in een binnenstad, HR managers, facilitair managers et cetera. De afgelopen jaren is het programma zich dan ook meer gaan richten op doelgroepen zoals reizigers. Ook is een grotere groep van actieve bedrijven geformeerd, zijn gerichte acties voor het midden- en kleinbedrijf opgezet en zijn andersoortige campagnes gevoerd. Dit overstijgt het traditionele domein van communicatie. Het gaat dan ook over het faciliteren van gedrag, sociale beinvloeding, koppelen van emotie aan gedrag en motivering. Om invulling te geven aan de communicatieopgave is opdrachtgever op zoek naar een senior communicatieadviseur voor de inzet van gemiddeld 8 per week en een back office (medewerkers communicatie) voor de inzet van gemiddeld 12 uur per week. De ureninzet kan fluctueren naar gelang bepaalde activiteiten worden ontplooid. Inzet en benodigde uren worden maandelijks voorafgaand besproken. Inschrijver kan geen rechten ontlenen aan deze urenopgave en dient bereid te zijn meer of minder uren per week beschikbaar te zijn.
Werkzaamheden en te behalen resultaten communicatieadviseur:
- Advies over insteek en positionering van communicatie uitingen en campagnes.
- Zorgdragen voor uitingen en campagnes die volgens huidige inzichten, creatief en toegepast en op maat zijn.
- Opzetten en beheren van gerichte online campagnes (LinkedIn, Meta, eventueel Google), bijvoorbeeld gericht op HR functionarissen in de Stedendriehoek, met segmentatie op bedrijfsomvang. Campagnes kunnen gericht zijn op awareness (bekendheid van voor ons belangrijke thema's) of een call-to-action (bijv. download, contactmoment).
- Ontwikkelen van specifieke landingspaginas per campagne of actie, bijvoorbeeld rondom de Fietsapp of andere mobiliteitsinitiatieven. Focus op conversieoptimalisatie, meetbaarheid en gebruikerservaring.
- Kwaliteitsbeoordeling van de uitvoering;
- Afstemmen met corporate communicatie strategie van Regio Stedendriehoek en eventueel andere betrokken organisaties (gemeenten, provincies, rijk, bedrijven).
Werkzaamheden Backoffice:
De backoffice produceert de middelen die nodig zijn in communicatie. Het gaat hierbij om:
- Het opstellen en vormgeven van nieuwsberichten.
- Het opstellen en vormgeven van andere berichtgeving en teksten voor campagnes.
- Het gebruiken van social media (in ieder geval social advertisement).
- Het uitzetten en monitoren van digital marketing automation.
- Het onderhouden van de website slimschoonreizen.nl.
- Gebruik maken van mail/web programma, al dan niet gekoppeld aan CRM bestand.
- Werken conform privacyregelgeving hieromtrent.
- Het onderhouden van contacten en relatie met organisaties die betrokken zijn of mede uitdrager zijn van berichten en campagnes.