Logo van Gemeente Apeldoorn
Logo van Gemeente Apeldoorn

Contentspecialist

Gemeente Apeldoorn

Marktplein 1, 7311 LR Apeldoorn, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

6 nov 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als contentspecialist binnen het Mediateam van de gemeente Apeldoorn ben je verantwoordelijk voor het beheren, verbeteren en overzetten van content op verschillende digitale platforms van de gemeente. Je zorgt ervoor dat onze content vindbaar, toegankelijk en actueel is.

Je vervangt tijdelijk een collega en draagt actief bij aan grote projecten, zoals de migratie naar een nieuw CMS (WordPress) en de overgang naar een nieuw intranet (SharePoint). Daarnaast werk je mee aan digitale projecten en help je de gemeente Apeldoorn online nóg vindbaarder, toegankelijker en gebruiksvriendelijker te maken.

Je werkt daarbij nauw samen met collega’s uit het Mediateam en de Newsroom, en in bredere zin met de collega’s van de afdeling Communicatie & Kabinetszaken.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
De rol betreft de tijdelijke vervanging van een collega en vereist een actieve bijdrage aan grote projecten zoals de migratie naar een nieuw CMS (WordPress) en de overgang naar een nieuw intranet (SharePoint).

Kernverantwoordelijkheden zijn:

  • WordPress en SEO (aanspreekpunt voor SEO en ondersteuning bij overgang naar nieuw CMS);

  • Contentmigratieprojecten (meewerken aan overzetting van oud CMS naar WordPress en migratie van oud naar nieuw intranet/Sharepoint);

  • Overzicht bewaken tijdens contentmigratie;

  • Kennis van UX (meedenken over gebruiksvriendelijkheid en structuur van webcontent);

  • Daarnaast ondersteuning bij voorkomende werkzaamheden binnen het team.

Over het Mediateam

Het Mediateam van de gemeente Apeldoorn is verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van de gemeentelijke websites, het intranet, digitale kanalen en multimediale content. Het team ontwikkelt, beheert en adviseert over communicatiemiddelen voor zowel interne als externe doelgroepen, met aandacht voor UX, SEO en digitale toegankelijkheid. Het team creeert en beheert content zoals fotos, videos, infographics en nieuwsbrieven, en ondersteunt communicatieadviseurs, projectleiders en andere afdelingen bij de inzet van middelen en campagnes.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina's. Alle extra pagina's boven de gevraagde 5 pagina's worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst;

  • De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk per 15 december 2025 beschikbaar, voor 24-32 uur per week;

  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding;

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met WordPress en SEO;

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met contentbeheer en -migratie in grote complexe organisaties* (* Organisaties met bestuurlijke aansturing, veel interne en externe stakeholders en meer dan 500 medewerkers);

  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van UX en ervaring met toegankelijke webcontent (WCAG);

  • De kandidaat is in ieder geval beschikbaar op de vrijdagen.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar relevante werkervaring in grote (complexe) organisaties;

  • De kandidaat beschikt over drie of meer jaren relevante werkervaring bij een overheidsinstantie;

  • De kandidaat beschikt over drie of meer jaren relevante werkervaring bij een 100.000+ gemeente;

  • De kandidaat heeft gedegen kennis over en ervaring met met WordPress, SEO, UX en WCAG en contentmigratie naar een nieuw CMS Wordpresse en SharePoint.

Competenties

  • Samenwerken: De kandidaat werkt nauw samen met collega's uit het Mediateam, de Newsroom en de bredere afdeling Communicatie & Kabinetszaken. Belangrijk: kan effectief functioneren binnen een multidisciplinair team en draagt bij aan gezamenlijke doelen.

  • Analytisch inzicht / overzicht bewaren: Bij contentmigraties en digitale projecten is het essentieel om overzicht te houden over content, processen en deadlines. Belangrijk: kan prioriteiten stellen, risico's signaleren en procesmatig werken.

  • Contentexpertise / digitale vaardigheid: Aantoonbare ervaring met WordPress, SEO, contentbeheer en migratie in grote organisaties. Belangrijk: kan zelfstandig content plaatsen, redigeren, optimaliseren en toegankelijk maken volgens WCAG.

  • Gebruikersgericht denken (UX en toegankelijkheid): Denk mee over gebruiksvriendelijkheid, structuur van webcontent en toegankelijkheid voor alle doelgroepen. Belangrijk: kan content zo vormgeven dat deze vindbaar, begrijpelijk en interactief is.

  • Proactief en oplossingsgericht handelen: De rol vraagt een hands-on houding, initiatief nemen bij taken en problemen zelfstandig oplossen. Belangrijk: toont eigen initiatief en is flexibel bij ad-hoc verzoeken of projectaanpassingen.

Organisatie en team

Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zon 2.000 collega's dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Selectieproces

  • Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
    Inkoop van gemeente Apeldoorn beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

  • Stap 2: Selectie cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
    Opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Opdrachtgever.

  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De drie (3) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde selectiecriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten ontvangen op elke competentie een score (0, 3 of 5) van de opdrachtgever. Opdrachtgever behoudt zich het recht om de opdracht te gunnen aan inschrijving met de hoogste score op de competenties. Wanneer geselecteerde kandidaten onvoldoende scoren op de door de opdrachtgever beoordeelde competenties zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Apeldoorn mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Apeldoorn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Apeldoorn merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Opties verlenging
2 x 3 maand(en)

Fee externe administratieve broker
externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie

  • De leverancier of kandidaat wordt verplicht de NAW gegevens te delen in de inschrijving of uiterlijk bij de gesprekken planning aan externe administratieve broker.

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn. Indien een kandidaat onverhoopt toch in verschillende inschrijvingen wordt aangeboden, zal enkel de inschrijving met het laagste tarief in behandeling worden genomen. Indien in deze situatie de tarieven hetzelfde zijn, zullen wij via loting bepalen welke inschrijving in behandeling genomen wordt.

  • Uitval gekozen kandidaat. Bij uitval van de gekozen kandidaat staat de gemeente Apeldoorn vrij om de tweede (2e) en vervolgens de derde (3e) kandidaat te selecteren voor hetzelfde aanbod.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 7 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 10 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 17 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr