Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland
Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
31 dec 2026Publicatiedatum:
23 sept 2025Het betreft het uitvoeren van werkzaamheden in de rol van strategisch omgevingsmanager voor de opgave Circulair Zuid-Holland.
In 2026 betreft het een samenhangend pakket van opdrachten die in ieder geval bestaat uit:
Het verbreden en verbinden van het netwerk van bedrijven dat bekend is met Circulair Zuid-Holland door:
Bereiken van bedrijven en netwerken via ambassadeurs en (vooruitgeschoven) partijen als branches en regioversnellers;
Het organiseren van de jaarlijkse: "Circulaire Dialoog” welke is gericht op het bespreekbaar maken van de onderstroom in de circulaire transitie;
Het samenbrengen van diverse regioversnellers-achtige organisaties en samen met hen voorstellen ontwikkelen om de samenwerking in de provincie tussen deze organisaties te versterken;
Leggen van verbindingen tussen de circulaire vernieuwersnetwerken met bedrijfsleven, VNO/ brancheorganisaties/ bedrijfsleven.
Eerste aanspreekpunt/ relatiebeheerder voor aantal circulaire (netwerk)organisaties waar provincie nauw mee samenwerkt: regioversnellers (o.a. Blue City, Circulair West), Circo Zuid-Holland, TeamNXT, milieuorganisaties en bedrijfsleven.
Selectie en benaderen van nieuwe deelnemers voor de 100 bepalende spelers. Dit netwerk bouwt op naar 100 Zuid-Hollandse ondernemers en bestuurders (op c-level) die bepalend zijn of kunnen zijn in de circulaire transitie in Zuid-Holland.
Verzorgen van planning en programmering van 4 aantal innovatietours. Tijdens een innovatie tour brengen we lokale circulaire initiateven en Zuid-Hollands bestuur samen om van elkaar te leren.
Het adviseren van ambtelijk opdrachtnemer en transitieregisseurs ten aanzien strategisch omgevingsmanagement en de positionering van Circulair Zuid-Holland.
Uurtarief: minimaal € 105,00 en maximaal € 130,00 exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten;
HBO werk/denkniveau;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van circulariteit/ duurzaamheidthema's;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het vlak van strategisch omgevingsmanagement;
De kandidaat heeft een aantoonbaar netwerk onder Zuid-Hollandse ondernemers;
Minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen de provinciale omgeving en is bekend met opdrachtgericht werken.
EMVI: Prijs-Kwaliteitverhouding
PZH hanteert het gunningcriterium ‘Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI) - variant de Beste Prijs-Kwaliteitverhouding (PKV)’. De verhouding voor deze uitvraag is conform onderstaande:
Kwaliteit 75 punten
Uurtarief 25 punten
Ervaring als (strategisch) omgevingsmanager bij een provincie of in een vergelijkbare rol. Met strategisch wordt bedoeld dat ook geadviseerd is over de koers en positionering van de organisatie in het maatschappelijke krachtenveld.
Dat kan als rol zijn ingevuld of b.v. in de vorm van een opdracht die hierop was gericht.
(Max. te behalen punten: 15 punten)
Meer dan 3 jaar en minder dan 5 jaar ervaring als (strategisch) omgevingsmanager bij een provincie of een vergelijkbare rol. (5 punten);
Meer dan 5 jaar en minder dan 7 jaar ervaring als (strategisch) omgevingsmanager bij een provincie of een vergelijkbare rol. (10 punten);
Meer dan 7 jaar ervaring als (strategisch) omgevingsmanager bij een provincie of een vergelijkbare rol. (15 punten).
Mate van relevante netwerk en ervaring in de circulaire wereld.
(Max. te behalen punten: 15 punten)
Meer dan 3 jaar en minder dan 5 jaar actief in de wereld van circulariteit/ duurzaamheid. Onderbouw dit met voorbeelden. (5 punten);
Meer dan 5 jaar en minder dan 7 jaar actief in de wereld van circulariteit/ duurzaamheid en een aantoonbaar breed netwerk bij bedrijven die gericht zijn op circulariteit en duurzaamheid. Onderbouw dit met voorbeelden (10 punten);
Minimaal 7 jaar actief in de wereld van circulariteit/ duurzaamheid en een aantoonbaar breed netwerk bij bedrijven die gericht zijn op circulariteit en duurzaamheid. Bepaald op basis van relevant(e) dienstverband/ opdrachten. Onderbouw dit met voorbeelden. (15 punten).
Mate van relevante ervaring met organiseren van kennisdeling.
(Max. te behalen punten: 15 punten)
Geen ervaring met het organiseren van kennisdeling activiteiten zoals workshops, evenementen, community of practice. (0 punten);
Tot 5 jaar ervaring met het organiseren van kennisdeling activiteiten zoals workshops, evenementen, community of practice. Minimaal 5 voorbeelden van diverse vormen activiteiten incl. doelgroep in de laatste vijf jaar. (5 punten);
Meer dan 5 jaar ervaring met het organiseren van kennisdeling activiteiten zoals workshops, evenementen, community of practice. Minimaal 10 voorbeelden van diverse vormen activiteiten incl. doelgroep in de laatste vijf jaar. (15 punten).
Visie op de opdracht en aanpak. Aanvullend op het CV van de kandidaat, verzoeken we u in maximaal 2 A4 uw Visie en de aanpak te schetsen m.b.t. de voorliggende opdracht.
(Max. te behalen punten: 30 punten)
- Tip: Visie o.a. illustreren met voorbeelden van opdrachten waarin u een vergelijkbare rol heeft gehad.
Sluit geheel niet aan op de voorliggende opdracht en biedt geen meerwaarde in de uitvoering van de functie (knock-out);
Sluit deels aan op de voorliggende opdracht en biedt minimale meerwaarde in de uitvoering van de functie (10 punten);
Sluit grotendeels aan op de voorliggende opdracht en biedt meerwaarde in de uitvoering van de functie (20 punten);
Sluit volledig aan op de voorliggende opdracht en biedt grote meerwaarde in de uitvoering van de functie (30 punten).
Uurtarief
Totaal aantal te behalen punten voor het subgunningscriterium Uurtarief: 25. Voor het bepalen van de score voor het uurtarief wordt de volgende formule gehanteerd:
maximale punten uurtarief – ((aangeboden uurtarief – minimale toegestane uurtarief) x (maximale punten uurtarief / (maximale toegestane uurtarief - minimale toegestane uurtarief)) = score prijs.
Het aangeboden uurtarief bedraagt minimaal € 105,-- en maximaal € 130,-- exclusief BTW (inclusief alle overige kosten) en bij elke Euro hoger dan € 105,--, geldt een mindering van 1 punten.
Strategisch denken: je bent in staat belangen van partijen te doorgronden en te vertalen naar de strategie van de opgave / organisatie;
Analytisch: je bent in staat complexe zaken te versimpelen en hanteerbaar te maken;
Bestuurlijke sensitiviteit: je bent goed in het inschatten van de bestuurlijk en regionale verhoudingen en in staat een onderbouwde inschatting te maken van de bestuurlijke / politieke van activiteiten en besluiten;
Organisatorische sensitiviteit: je hebt gevoel voor belangen van diverse partijen zowel intern bij de provincie als extern (bedrijfsleven, kennisinstellingen);
Teamspeler: je stelt de opgave en het teamresultaat voorop. Je weet medewerkers te enthousiasmeren en te motiveren;
Pro-actief: je kan worden omschreven als creatief, initiatiefrijk en iemand die kansen ziet, benoemt en pakt.
De provincie Zuid-Holland wil in 2050 volledig circulair zijn. De aanpak is vastgelegd in de strategie: Samen bouwen aan een Circulair Zuid-Holland (PS, april 2024). Binnen de provincie is team circulair Zuid-Holland actief die de circulaire toekomst concreter en tastbaarder wil maken. Hierbij focussen we op 8 bouwstenen. Een van de bouwstenen richt zich op Netwerken en Coalties. Deze opdracht valt onder dit thema.
Geplande datum verificatiegesprek
Woensdag 29 oktober 2025, tussen 13:00 en 15:00 uur
Locatie waar verificatiegesprek plaatsvindt
Zuid-Hollandplein 1, Den Haag
Gesprek
Maximaal twee hoogst scorende kandidaten in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Het gesprek wordt gevoerd door de materiedeskundigen in het beoordelingsteam. Het betreft de volgende functionarissen: de ambtelijk opdrachtnemer, transitieregisseur en/of transitiemedewerker uit het team circulair Zuid-Holland.
Aan de hand van het gesprek kent het beoordelingsteam gezamenlijk een score toe. Als een fysiek Verificatiegesprek door omstandigheden niet mogelijk is danwel absoluut niet wenselijk is, dan kan de Aanbestedende dienst besluiten om de het Verificatiegesprek uit te stellen tot een nader te bepalen datum dan wel via “Microsoft Teams” of vergelijkbaar te laten verlopen. De Aanbestedende dienst zal daarbij ook aangeven of en (voor zover mogelijk) welke gevolgen dit voor het verdere verloop van de procedure (zoals de planning) heeft.
Plaats tewerkstelling
Combinatie van digitaal en live op de standplaats Provincie Zuid-Holland, Den Haag
Verklaring omtrent gedrag (VOGnp)
De inschrijver zal in het geval dat deze de opdracht gegund krijgt een VOG van de kandidaat via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na definitieve gunning aanleveren. Het aanvragen van de VOG kan inschrijver zelf doen of hiervoor een dienstverlener inschakelen.
Uitgangspunten hierbij zijn:
Provincie Zuid-Holland ondertekent het aanvraagformulier voor de VOG niet. Raadpleeg voor instructies hierover hoofdstuk 2 van het openbare document Aanvraagformulier Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Selecteer bij uw aanvraag het algemeen screeningsprofiel (2.4.b):
Standaard algemeen screeningsprofiel bij provincie Zuid-Holland de nummers 11 en 12.
Aanvullend vinkt u, op basis van de aard van de toekomstige werkzaamheden, de overige relevante risicogebieden aan.
Overige risicogebieden bij provincie Zuid-Holland zijn in de meeste gevallen: geld (21 + 22), diensten (41 +43), zakelijke transacties (53) en/of aansturen organisatie (71).
Aanvullende informatie
Verlenging:
Er kan 4 keer 6 maanden verlengd worden. De verlenging is onder dezelfde voorwaarden en condities als de voorliggende opdracht.
Beschikbaarheid:
De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 1 januari 2026 tot 31 december 2026 beschikbaar voor gemiddeld 20 uren per week voor de voorbereiding, uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 1 januari 2026 kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum.
Let op!:
Met de inwerkingtreding van de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties en het vervallen van de VAR-verklaring is er risico ontstaan bij de aanbestedende diensten met betrekking tot schijnzelfstandigheid en de afdracht van belastingen. Om dit risico te beperken vragen wij bij inzet van ZZP’ers de modelovereenkomst te ondertekenen door de in te zetten ZZP’er. In dit kader stelt de aanbestedende dienst nadrukkelijk dat:
Opdrachtnemer als zelfstandige werkzaamheden verricht en expertise heeft op het gebied van de voorliggende verder omschreven werkzaamheden en bereid is deze buiten dienstbetrekking ten behoeve van de Opdrachtgever te verrichten;
Als gevolg van het voornoemde geen hiërarchische aansturing zal plaatsvinden;
Opdrachtnemer over eigen apparatuur beschikt voor de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitsluitend met elkaar wensen te contracteren op basis van een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 e.v. BW;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een arbeidsovereenkomst aan te gaan in de zin van artikel 7:610 e.v. BW;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een aanstelling in dienst van Opdrachtgever in de zin van artikel 1 Ambtenarenwet jo. B.1 CAP tot stand te laten komen.