thumbnail
thumbnail

Technisch beheerder telematica Trambedrijf

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€90
32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

10 feb 2024

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Domein mobiliteit
De provinciale organisatie bestaat uit 5 domeinen. Naast het domein Mobiliteit zijn dat Bedrijfsvoering, Landelijke Leefomgeving, Stedelijke Leefomgeving en Bestuurs- en Directieondersteuning.

Binnen het domein Mobiliteit werken circa 250 professionals aan realisatie van de beoogde duurzame bereikbaarheid. Dit doen zij in afstemming met een groot scala aan externe partijen, burgers en interne collega’s. Binnen het domein Mobiliteit worden 8 teams onderscheiden die zich bezig houden met zowel beleid, programmering als beheer en realisatie, maar ook alle mogelijke mobiliteitsonderwerpen.  De indeling van de teams is gebaseerd op expertises. De indeling naar expertises betekent ook dat bij concrete beleidsopgaven en projecten medewerkers van meerdere teams (en/of domeinen) zijn betrokken.

Het domein Mobiliteit (MOB) werkt aan een mobiliteitsnetwerk dat mensen en goederen snel op hun bestemming brengt, en met smart mobility bijdraagt aan duurzame welvaart, veiligheid en welzijn. Een goede bereikbaarheid per fiets, openbaar vervoer en auto in een gezonde omgeving maakt Utrecht tot een aantrekkelijkere vestigingsplaats, versterkt de economie en bevordert een duurzame leefomgeving.

De provincie vervult op deze opgave zowel een uitvoerende, regulerende, stimulerende als coördinerende rol. Wij zijn zowel wegbeheerder als regionaal regisseur, en passen onze bijdrage aan op de situatie. Wij richten ons op het verbinden en versterken van netwerken en spelen in op vraag en aanbod.

Het trambedrijf is onderverdeeld in een team TBP (Trambedrijf Projecten) en een team TBO (Trambedrijf Beheer en Onderhoud). Het doel van de organisatie is “Veilig en betrouwbaar Openbaar Vervoer binnen de gestelde kaders en tegen zo laag mogelijke kosten gedurende de levenscyclus”.
Het systeem bestaat uit de bestaande SUNIJ lijn, die loopt van Utrecht Centraal naar Nieuwegein en IJsselstein, en de lijn van Utrecht Centraal naar de Uithof, in gebruik eind 2019. Daarnaast zijn wij verantwoordelijk voor andere OV-assets zoals het Dynamische Reisinformatie Systeem (DRIS) op de bushaltes in de provincie Utrecht, een toegang- en toezicht systeem (hard en software), de Nieuwe Tramremise, deels voor een bus stalling- en een Parkeergarage management systeem in Breukelen.
TBO werkt als organisatie van 35 medewerkers de komende jaren aan een professionaliseringsslag. 

Het Telematica netwerk van het Trambedrijf bestaat uit een glasvezelnetwerk met netwerkswitches die centraal beheerd worden. Dit netwerk wordt gebruikt voor alle noodzakelijke communicatie voor de dagelijkse operatie van het bus- en tramvervoer. Over dit netwerk worden bijvoorbeeld de seinen en wissels van de tram en de bovenleiding gemonitord. Ook worden de camerabeelden en OV-chip punten op de haltes gekoppeld.

Je komt te werken in het cluster Telematica en Informatie.  Daar werk je met 6 collega’s samen, onder inhoudelijke aansturing van een coördinator en hiërarchische aansturing van de teamleider Trambedrijf Beheer & Onderhoud (TBO).

Opdrachtomschrijving
Als  Technisch Beheerder Telematica zorg jij ervoor, met de betrokken leveranciers, dat het netwerk beschikbaar is en presteert volgens het afgesproken serviceniveau.
Het gaat hierbij onder andere om het monitoren van de prestaties en het optimaliseren van het Telematica Systeem. 5c Door het uitvoeren van (preventief) onderhoud zorg je er, samen met de onderhoudspartij, voor dat het Telematica Systeem ook optimaal blijft presteren.

Werkzaamheden:
- Oplossen dagelijkse storingen (binnen en buiten remise);
- Eerstelijns technische ondersteuning verkeersleiding;
- Onderhoud / configuratie van het monitoringssysteem (Zabbix);
- Configuratie datanetwerk (IPAM, Syslog en AD);
- Configuratie Telematica Assets t.b.v. spoorbomen (AHOB);
- Configuratie telematica beveiliging terrein remiseterrein;
- Configuratie, monitoring en ondersteuning van het Toegang en Toezicht systeem;
- Verzorgen labeling kabels en patchplannen;
- Meedraaien in sleutelbeheerprocen;
- Bijdragen aan totstandkoming / uitrol nieuw tram board computer systeem;
- Bijdragen aan procesverbeteringen (storingspreventie);
- Bijdragen aan verschillende projecten, waaronder de switch en AHOB vervangingen;
- Bijdragen Ontwerpvoorschrift Datanetwerk en Toegang en Toezicht), aanbesteding van het onderhoudscontract Datanetwerk.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde technische opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring met IT Servicemanagement (ITSM) en data analyse tools. Deze ervaring blijkt uit specifiek omschreven werkervaring en/of projecten;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in Netwerkbeheer, gecombineerd met telematica, domotica of technische automatisering;
4. Ervaring met  Genetec Security Desk (Systeem voor Toezicht en Toegang).

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde technische opleiding op minimaal wo-bachelor of master niveau (10 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in Netwerkbeheer, gecombineerd met telematica, domotica of technische automatisering (20 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het coördineren van technische activiteiten en het aansturen van leveranciers (30 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in technische projecten (zoals telematica) (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring binnen technisch en/of voertuig assetmanagement omgeving (20 punten).

Competenties
Persoonlijke eigenschappen

  • Planmatig- en resultaatgericht, teamspeler.

  • Bezitten van een hands-on mentaliteit

  • Goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden

  • Koersvast, doch ook escalatie-sensitief (weten wanneer iets vastloopt en dan escaleren naar Teamleider/Inhoudelijk Coördinator)

  • In bezit van BVT (Bewijs van toegang van de trambaan).

Vaardigheden

  • Kunnen sturen in processen

  • iteratief werken

  • Continue verbeteren PDCA cyclus

  • Kunnen opstellen van ROOT Cause analysis bij complexe storingen

  • In staat om de eerder opgedane technische telematica kennis toe te passen in een openbaar vervoer context

Kennis

  • Kennis van het inrichten van beheer & onderhoud om te komen tot voorspellend onderhoud

  • Kennis en ervaring met glasvezeltechniek (aanleg + b&o)

  • Kennis en ervaring met (configuratie van) switches / poorten / ip-adressen

  • Kennis en ervaring met CMDB / ITSM-programma’s (b.v.k. ITOP)

  • Kennis van Zabbix en Sys-xn is een vereiste

  • In het bezit van een VCA- certificaat of de bereidheid deze binnen 3 maanden na start opdracht te behalen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Tarief bandbreedte tussen €90-€105 exclusief BTW /inclusief reiskosten woon-werk.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja/nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op een nader te bepalen moment. Hierover zal nog gecommuniceerd worden. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Technisch beheerder telematica Trambedrijf die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.