Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Provincie Utrecht
Logo van Provincie Utrecht

Senior projectmanager IPM

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

6 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je bent senior projectmanager voor de voorbereiding van het infrastructurele project Reconstructie N201 tussen de N196 en de N212 (bij Mijdrecht). De voorbereiding omvat de onderzoeken en ruimtelijke onderbouwing voor de Bopa, grondaankopen alsmede het opstellen van een UAV-GC contract voor de realisatie. Je stuurt op geld, tijd, kwaliteit en draagvlak in de projectomgeving. Je doet dit in nauwe samenwerking met je IPM-team. Er is veel afstemming met bureaus, de gemeente en belangrijke stakeholders. Je legt verantwoording af aan je programmamanager en bespreekt met hem de aanpak op het gebied van o.a. planning, risicos en financien. Je bent in staat integraal vooruit te denken en komende risicos aan hem voor te leggen. Indien de kandidaat voor 36 uur wordt aangeboden zal een tweede project aan het takenpakket worden toegevoegd.

Werkzaamheden:

  • Leiding geven aan het projectteam. Binnen het projectteam ben je primair eindverantwoordelijk voor het bereiken van het projectresultaat. Je stuurt het team aan, bewaakt onderlinge raakvlakken en versterkt het teamgevoel.
  • (zowel mondeling als schriftelijk) adviseren van het bestuur over de haalbaarheid van de uitvoering van het project op het gebied van planning, financien, ruimtelijke procedures, vergunningen, grondverwerving, risicobeheersing en de technische uitvoerbaarheid
  • Leveren van inhoudelijke expertise in de projectgroep, waaronder de advisering over (afwijkingen ten opzichte van) het project op het gebied van planning, financien, risicos, uitvoerbaarheid en acceptatie.
  • Zorgdragen voor een plan van aanpak (projectplan) dat je hanteert als richtlijn tijdens de voorbereiding en uitvoering van het project.
  • Zorgdragen voor het opstellen van overeenkomsten tussen publieke partijen (bijvoorbeeld bestuursovereenkomsten, samenwerkingsovereenkomsten, beheer- en onderhoud overeenkomsten)
  • Zorgdragen voor een uitvoerbaar ontwerp dat gedragen wordt door de projectgroep, de aangesloten stakeholders en de omgeving.
  • Zorgdragen voor de aanbestedingsstukken, het aanbestedingsproces en de realisatie (inclusief oplevering en overdracht)

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring met het leiden van civiele wegenprojecten
  • Uiterlijk per 5 januari 2026 volledig beschikbaar voor de gevraagde uren
  • Een afgeronde opleiding op minimaal Hbo bachelor niveau in de richting van civiele techniek of weg- en waterbouw (30 punten)
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider binnen een gemeente of provincie (30 punten)
  • Aantoonbare werkervaring als projectmanager van minimaal 3 projecten volgens de IPM-methodiek (benoem duidelijk in het cv welke projecten dit zijn geweest) (30 punten)
  • Aantoonbaar afgeronde cursus / opleiding op het gebied van persoonlijk leiderschap (5 punten)
  • Aantoonbaar afgeronde cursus / opleiding op het gebied van projectmatig werken (5 punten)

Wensen en competenties

Competenties

  • Verbindend leiderschap
  • Samenwerken
  • Daadkracht
  • Plannen en organiseren
  • Bestuurlijk sensitief
  • Open en transparant
  • Humor en relativeringsvermogen

Organisatie en team

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 24 november 2025, tussen 09.00 en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Utrecht mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Toevoeging: Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT) middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functie is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee: Een externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie: De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels een facturatiemodule. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie: Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 12 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 13 november 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 17 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr