Secretaresse College Van Gedeputeerde Staten

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

11 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Ondersteun de gedeputeerde als Secretaresse College van Gedeputeerde Staten en werk samen in een professioneel team. Ben jij flexibel, stressbestendig, organisatorisch sterk en politiek sensitief? Solliciteer nu en maak het verschil in een bestuurlijke omgeving!

Als Secretaresse College van Gedeputeerde Staten bij de Provincie Utrecht speel je een belangrijke rol in de ondersteuning van de gedeputeerde. Jij zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt. Met jouw ervaring in secretariële ondersteuning kun je snel schakelen en overzicht houden, ook in drukke situaties.

Je werkt nauw samen met de bestuursadviseur en de woordvoerder. Samen vormen jullie een sterk team dat de gedeputeerde optimaal ondersteunt. Jij houdt de complexe agenda actueel en zorgt voor een duidelijke planning. Je bereidt vergaderdossiers voor en bewaakt de voortgang van afspraken. Als eerste aanspreekpunt communiceer je professioneel en vriendelijk, zowel met interne collega’s als externe relaties.

Je haalt voldoening uit het organiseren en coördineren. Dankzij jouw flexibiliteit en stressbestendigheid blijf je kalm, ook als er onverwachte zaken op je pad komen. Met jouw gevoel voor prioriteiten weet je precies welke zaken direct aandacht nodig hebben.

Werk jij graag in een bestuurlijke omgeving waar samenwerking en betrouwbaarheid centraal staan? Solliciteer nu als secretaresse bij het College van Gedeputeerde Staten bij onze mooie Provincie Utrecht.

Kandidaat omschrijving

Wij zoeken een nieuwe collega die houdt van dynamiek en het overzicht weet te bewaren, zelfs onder druk. Als Secretaresse College van Gedeputeerde Staten ondersteun je de gedeputeerde in een politiek-bestuurlijke omgeving. Je organiseert afspraken en vergaderingen met zorg, bewaakt vertrouwelijkheid en handelt altijd integer.

Je bent een stevige persoonlijkheid, neemt initiatief en weet prioriteiten te stellen. Met jouw servicegerichte houding en communicatieve vaardigheden zorg je dat alles soepel verloopt. Je denkt vooruit, schakelt snel en staat klaar voor nieuwe uitdagingen. Betrouwbaarheid, samenwerking en discretie zijn voor jou vanzelfsprekend.

Je haalt voldoening uit het ontzorgen van de gedeputeerde en creëert structuur in een dynamische werkomgeving. Je bent toegankelijk en representatief, met een scherp oog voor wat nodig is om resultaten te behalen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als secretaresse bij een overheidsorganisatie in een bestuurlijke omgeving.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde secretariële opleiding op minimaal mbo niveau 4 (40 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als secretaresse bij een overheidsorganisatie in een bestuurlijke omgeving (60 punten).

Competenties

  • Accuratesse;

  • Plannen en organiseren;

  • Communicatief vaardig;

  • Goede beheersing Nederlandse taal in woord en geschrift;

  • Samenwerken.

Organisatie en team

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde selectiecriteria te beoordelen in Stap 2. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria. - Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

Er wordt voor deze opdracht geen fee in rekening gebracht bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 15 oktober 2025, 09:00 uur De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 16 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 17 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur