Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Utrecht
Logo van Gemeente Utrecht

Inhuur dataspecialist

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

10 okt 2025
Opdracht tarief 82Opdracht uren 32

Omschrijving

Als Inhuur dataspecialist werk je mee met de implementatie van nieuwe data-werkprocessen en het VMS. Je adviseert over inhuurrapportages en data-analyses.

Je voert regie op de inhuurdata en de overgang naar het VMS (Vendor Management System). Aan jou de opdracht om monitoringsrapportages op te zetten en te beheren, waardoor we kunnen controleren of er wordt voldaan aan de KPI's (bijv. zijn externe inhuuropdrachten tijdig en juist verlengd). Je onderhoudt nauw contact met IT en draagt bij aan het opzetten van IT-koppelingen. Je zal eerstelijns problemen oplossen en tweedelijns problemen doorsturen naar functioneel beheer. Je zorgt dat inhurend leidinggevenden inzicht kunnen krijgen in inhuurdata, waaronder te besteden budget, uren, periodes en aantallen. Je zorgt dat de inhuurdata inhoudelijk klopt en visueel aantrekkelijk is.

Samengevat is dit je opdracht:

  • Het opzetten en beheren van rapportages;

  • Het vormgeven van werkprocessen;

  • Je bent specialist over de VMS en adviseert over IT-koppelingen;

  • Je signaleert fouten in de VMS/IT-koppeling en zorgt voor structurele oplossingen;

  • Je genereert inzichten door middel van data.

Resultaat van de opdracht

Deze opdracht kan worden afgerond als de nieuwe functie van inhuur dataspecialist is vormgegeven en de implementatie van de data-werkprocessen is voltooid.

Eisen

  • Je hebt minimaal een opleiding op hbo-niveau afgerond;
  • Je hebt minimaal 2 jaar concrete ervaring met verschillende IT/HR-systemen;
  • Je hebt aantoonbare ervaring in het opzetten en beheren van monitoringsrapportages.

Wensen en competenties

Competenties

  • Je durft initiatief te nemen en bent communicatief vaardig.

  • Je hebt een gestructureerde aanpak en hebt daardoor het vermogen om overzicht te behouden binnen de implementatie.

  • Complexe (IT-)vraagstukken zijn voor jou niet lastig, maar juist een leuke uitdaging!

  • Jij vraagt door totdat je bij de kern komt en legt snel verbanden.

Organisatie en team

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig! Er staan veranderingen voor de deur van de Inhuurdesk van de gemeente Utrecht. Onze huidige werkwijze, met een Dynamisch Aankoopsysteem, zal gewijzigd worden. Medio 2026 zullen we samenwerken met een intermediair, in combinatie met een VMS (Vendor Management System). De implementatie van de nieuwe werkwijze, intermediair en VMS staat gepland in de periode van 1 januari tot 1 mei 2026.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
https://www.werkenbijutrecht.nl/over-ons/diversiteit-en-inclusiviteit/

Gespreksinformatie

Planning

Gesprekken zijn gepland op vrijdag 24 oktober. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Gesprek

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Inhuur dataspecialist
Periode: Van 1 januari 2026 tot 1 mei 2026 (4 aantal maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 32 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 82,50,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 9


Goed om te weten:

  • Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

  • Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

  • De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

  • Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.