Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Als Inhuur dataspecialist werk je mee met de implementatie van nieuwe data-werkprocessen en het VMS. Je adviseert over inhuurrapportages en data-analyses.
Je voert regie op de inhuurdata en de overgang naar het VMS (Vendor Management System). Aan jou de opdracht om monitoringsrapportages op te zetten en te beheren, waardoor we kunnen controleren of er wordt voldaan aan de KPI's (bijv. zijn externe inhuuropdrachten tijdig en juist verlengd). Je onderhoudt nauw contact met IT en draagt bij aan het opzetten van IT-koppelingen. Je zal eerstelijns problemen oplossen en tweedelijns problemen doorsturen naar functioneel beheer. Je zorgt dat inhurend leidinggevenden inzicht kunnen krijgen in inhuurdata, waaronder te besteden budget, uren, periodes en aantallen. Je zorgt dat de inhuurdata inhoudelijk klopt en visueel aantrekkelijk is.
Samengevat is dit je opdracht:
Het opzetten en beheren van rapportages;
Het vormgeven van werkprocessen;
Je bent specialist over de VMS en adviseert over IT-koppelingen;
Je signaleert fouten in de VMS/IT-koppeling en zorgt voor structurele oplossingen;
Je genereert inzichten door middel van data.
Resultaat van de opdracht Deze opdracht kan worden afgerond als de nieuwe functie van inhuur dataspecialist is vormgegeven en de implementatie van de data-werkprocessen is voltooid.
Eisen
Je hebt minimaal een opleiding op hbo-niveau afgerond;
Je hebt minimaal 2 jaar concrete ervaring met verschillende IT/HR-systemen;
Je hebt aantoonbare ervaring in het opzetten en beheren van monitoringsrapportages.
Wensen en competenties
Competenties
Je durft initiatief te nemen en bent communicatief vaardig.
Je hebt een gestructureerde aanpak en hebt daardoor het vermogen om overzicht te behouden binnen de implementatie.
Complexe (IT-)vraagstukken zijn voor jou niet lastig, maar juist een leuke uitdaging!
Jij vraagt door totdat je bij de kern komt en legt snel verbanden.
Organisatie en team
Korte beschrijving speelveld Utrecht heeft jou nodig! Er staan veranderingen voor de deur van de Inhuurdesk van de gemeente Utrecht. Onze huidige werkwijze, met een Dynamisch Aankoopsysteem, zal gewijzigd worden. Medio 2026 zullen we samenwerken met een intermediair, in combinatie met een VMS (Vendor Management System). De implementatie van de nieuwe werkwijze, intermediair en VMS staat gepland in de periode van 1 januari tot 1 mei 2026.
Gespreksinformatie
Goed om te weten: Gesprekken zijn gepland op vrijdag 24 oktober. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.