Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Junior projectleider Netcongestie bij woningbouw

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 7 dagen
90 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

3 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht Junior projectleider Netcongestie bij woningbouw

Het uitvoeringsprogramma kent verschillende programmalijnen, die zijn uitgewerkt in inspanningen, activiteiten en projecten die moeten bijdragen aan het versnellen van de woningbouw. Met je collegas van het programmateam schakel je met partijen zoals gemeenten, woningbouwcorporaties en projectontwikkelaars. Jouw opdracht binnen het cluster Beleid en Expertise zal zich met name richten op netcongestie.

Netcongestie: In de provincie Utrecht hebben we te maken met netcongestie. Dat betekent dat er te weinig ruimte is op het elektriciteitsnet om alle vraag en aanbod te kunnen voorzien. Voor de woningbouw geldt dat we slimme oplossingen nodig hebben.

Werkzaamheden:
Je werkt aan het organiseren van bijeenkomsten, opzetten van pilots, begeleiden van de pilots, voorbereiden van overleggen en de verslaglegging daarvan. Daarnaast draag je bij aan het inhoudelijk verder ontwikkelen van de aanpak. Je bent directe sparringpartner voor de senior projectleider. Als projectleider ben je samen met de andere bevlogen projectleiders in het team verantwoordelijk voor het ophalen en aanjagen van problemen en de daarbij horende oplossingen, de doorvertaling daarvan naar bruikbare tools en het verspreiden van de opgedane kennis. Je hebt te maken met verschillende afdelingen binnen de provincie en er wordt verwacht dat je zelfstandig te werk gaat.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met woningbouw of ruimtelijke ordening bij of in samenwerking met een overheidsinstantie;
  • Minimaal 1 jaar ervaring met Netcongestie in relatie tot woningbouw bij een provincie;
  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten (inclusief externe administratieve broker fee).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde wo bachelor (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het assisteren in projecten of pilots met een campagne, geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (20 punten);
  • Aantoonbare ervaring met het werken in projecten rondom wonen en zorg vanuit studie of werk, geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (20 punten);
  • Aantoonbare ervaring met presentaties omtrent woningbouw en netcongestie informatie bij overheden, woningbouw en bouwpartijen (20 punten).

Competenties

  • Assertief;
  • Initiatiefrijk;
  • Vindingrijk;
  • Durf;
  • Verbindend in een netwerk;
  • Plannen en organiseren;
  • Resultaatgericht;
  • Stressbestendig;
  • Een proactieve en zelfstartende instelling.

Organisatie en team

Organisatie

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei. Elk jaar 10.000 nieuwe woningen erbij. Waarvan 2/3 in het sociale en middensegment. Een enorme opgave waar de provincie Utrecht zich de komende jaren in het coalitieakkoord aan gecommitteerd heeft.

Team Volkshuisvesting

Team Volkshuisvesting bestaat uit een drietal programma's en een cluster beleid en expertise. In dit cluster worden taken voor volkshuisvesting uitgevoerd en ligt tevens een rol om netcongestie in relatie tot woningbouw verder te brengen, maar spelen ook thema's als wonen en zorg. Daardoor is een hechte samenwerkingen met uitvoeringsprogramma Versnelling Woningbouw 2025/2028 dat zich richt op overheden, marktpartijen, corporaties, maatschappelijke organisaties, inwoners en andere stakeholders op regionaal en lokaal niveau. Het hoofddoel van het programma ligt in het verlengde van het coalitieakkoord. De provincie pakt een actieve regierol op, veelal als verbinder, aanjager en kennisdeler.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde selectiecriteria te beoordelen in Stap 2. De 10 Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de 10 offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 14 oktober 2025, van 13:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 6 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 10 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van een externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). De zittende leverancier heeft de mogelijkheid om te reageren op de uitvraag.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 8 oktober 2025 9:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 9 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 10 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur