Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
11 sept 2025Resultaatopdracht
Je bent de verbindende schakel en het eerste aanspreekpunt voor de financiele management rapportages zoals jaarrekening. Je ontwikkelt en onderhoudt een systeem en werkwijze voor de programmas om beter in control te komen over de inzet van middelen en de voortgang op resultaten; Je haalt proactief de benodigde informatie op bij budgethouders en projectleiders en voert voortgangsgesprekken. Je beheert de financiele inkomsten en uitgaven van het project o.a. in Excel. Je ontwikkelt toegankelijke dashboards om collegas en bestuurders proactief te informeren over resultaten, de actuele stand van zaken en prognoses; Je adviseert collegas over een strategische inzet van middelen; Je analyseert hoe de activiteiten bijdragen aan de provinciale doelstellingen; Je vormt de schakel tussen de programmas en de financial controller voor de P&C-cyclus; Je stroomlijnt informatie van de grondexploitaties van het programma Hart van de Heuvelrug.
Wat houdt de rol in?
Als programmabeheerser&control ben jij de spin in het web in onze programmas (waaronder Hart van de Heuvelrug). Je bent verantwoordelijk voor de brede beheersing van aspecten zoals kwaliteit, tijd, geld, risico, informatie, documentatie en rapportage. In samenwerking met anderen ontwikkel je een monitoringsomgeving. Hiermee volg je de uitvoering van de projecten op de voet, evalueer je de voortgang en analyseer je hoe onze activiteiten bijdragen aan de doelen. Daarnaast lever je je bijdrage aan de ontwikkeling en versterking van programmabeheer&control.
Je wordt ingezet voor vier programmas binnen het team Volkshuisvesting. Deze programmas richten zich op het versnellen van de woningbouw, het opstellen van een Volkshuisvestingsprogramma, het stimuleren van vitale wijken en de opvang/huisvesting van asielzoekers en statushouders.
Organisatie Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 25 september 2025, van 09:00 uur tot 11:00 uur. De gesprekken zullen op het kantoor van de Provincie Utrecht plaatsvinden. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 24 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 17 september 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 18 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 22 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.