Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Financieel programmabeheerser (voor programma Hart van de Heuvelrug of andere programmas)

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 24-32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

11 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Resultaatopdracht

Je bent de verbindende schakel en het eerste aanspreekpunt voor de financiele management rapportages zoals jaarrekening. Je ontwikkelt en onderhoudt een systeem en werkwijze voor de programmas om beter in control te komen over de inzet van middelen en de voortgang op resultaten; Je haalt proactief de benodigde informatie op bij budgethouders en projectleiders en voert voortgangsgesprekken. Je beheert de financiele inkomsten en uitgaven van het project o.a. in Excel. Je ontwikkelt toegankelijke dashboards om collegas en bestuurders proactief te informeren over resultaten, de actuele stand van zaken en prognoses; Je adviseert collegas over een strategische inzet van middelen; Je analyseert hoe de activiteiten bijdragen aan de provinciale doelstellingen; Je vormt de schakel tussen de programmas en de financial controller voor de P&C-cyclus; Je stroomlijnt informatie van de grondexploitaties van het programma Hart van de Heuvelrug.

Wat houdt de rol in?

Als programmabeheerser&control ben jij de spin in het web in onze programmas (waaronder Hart van de Heuvelrug). Je bent verantwoordelijk voor de brede beheersing van aspecten zoals kwaliteit, tijd, geld, risico, informatie, documentatie en rapportage. In samenwerking met anderen ontwikkel je een monitoringsomgeving. Hiermee volg je de uitvoering van de projecten op de voet, evalueer je de voortgang en analyseer je hoe onze activiteiten bijdragen aan de doelen. Daarnaast lever je je bijdrage aan de ontwikkeling en versterking van programmabeheer&control.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als project/business/concern controller;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het vormgeven van monitoringsrapportages in Excel;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met het opstellen van managementrapportages zoals een begroting of jaarrekening;
  • Aantoonbare werkervaring met besluit begroting en verantwoording gemeenten en provincies (BBV);
  • Aantoonbare ervaring met grondexploitaties. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde wo master opleiding in de richting van financien of economie (20 punten);
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring met financiele monitoringsrapportages en dashboards. Benoem dit duidelijk in het CV (20 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met projectmatig werken en financiele verantwoording (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met risicomanagement (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering (15 punten).

Competenties

  • Je beschikt over een scherp financieel inzicht en ben nauwkeuring;
  • Je hebt uitstekende adviesvaardigheden heeft (oordelen, analyseren, overtuigen) ;
  • Je bent politiek sensitief en bestuurlijk bewust;
  • Je bent nieuwsgierig en analytisch is ingesteld;
  • Je bent mondeling en schriftelijk communicatief.

Organisatie en team

Je wordt ingezet voor vier programmas binnen het team Volkshuisvesting. Deze programmas richten zich op het versnellen van de woningbouw, het opstellen van een Volkshuisvestingsprogramma, het stimuleren van vitale wijken en de opvang/huisvesting van asielzoekers en statushouders.

Organisatie Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 25 september 2025, van 09:00 uur tot 11:00 uur. De gesprekken zullen op het kantoor van de Provincie Utrecht plaatsvinden. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 24 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 17 september 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 18 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 22 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur