Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

2 Aanbestedingsjuristen

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 16-20 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

11 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je draagt zorg voor de juridische ondersteuning van en advisering aan de medewerkers van de provincie Utrecht op het gebied van het aanbestedingsrecht in brede zin. Zo zul je adviseren over de wijze waarop rechtmatig door de provincie financieel kan worden bijgedragen binnen publieke samenwerkingen inclusief het leerstuk van de wezenlijke wijziging en zal je, in het kader van de controle ten behoeve van de jaarrekening, memos opstellen over de financiele en juridische rechtmatigheid van uitgaven binnen overeenkomsten. Daarnaast ondersteun je de inkopers bij vragen over concrete aanbestedingen of heb je een actievere rol in de juridische begeleiding daarvan. In deze veelzijdige functie werk je nauw samen met een tweede aanbestedingsjurist, andere (al dan niet juridische) adviseurs, de medewerkers van cluster Inkoop en op iets grotere afstand met de concernadviseur Juridisch en Inkoop.

Werkzaamheden:

  • Juridische begeleiding van projecten, met name op het gebied van de totstandkoming, of instandhouding, van publieke samenwerkingen.
  • Onder regie van de concernadviseur juridisch en Inkoop werkzaamheden verrichten, zoals het opstellen van memos over rechtmatigheidsvraagstukken, dit in het kader van het proces rondom de jaarrekening.
  • Juridische begeleiding bij aanbestedingen en advisering over het aanbestedingsrecht
  • Juridische advisering contractenrecht (Incidenteel)

Resultaten:

Je werkzaamheden vinden plaats in een klein team van inkopers, aanbestedingsjuristen en andere inkoopprofessionals.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde wo master opleiding in de richting van Nederlands Recht;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als aanbestedingsjurist bij het Rijk, een provincie of gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de juridische begeleiding van Europese aanbestedingen. Benoem duidelijk in het CV deze Europese aanbestedingen en de rol hierbij;
  • Aantoonbare werkervaring met (ICT ) contractrecht. Benoem dit duidelijk in het CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met contractrecht, het opstellen van en adviseren op contracten (30 punten);
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als aanbestedingsjurist bij het Rijk, een provincie of gemeente (30 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als aanbestedingsjurist bij een provincie (10 punten);
  • Een afgeronde post-academische specialisatie opleiding op het gebied van aanbestedingsrecht zoals de Grotius of de juridische specialisatieopleiding voor juristen van de VU, of gelijkwaardig. Voor gelijkwaardigheid dient de specialisatieopleiding met het met goed gevolg afronden minimaal 45 PO punten op te leveren. Benoem dit duidelijk in het CV (30 punten).

Competenties

  • Oplossingsgericht
  • Verbindend
  • Overtuigingskracht, mede gebouwd op actuele kennis van de relevante rechtsgebieden voor deze functie
  • Vermogen tot het creeren van draagvlak
  • Politiek bestuurlijke sensitiviteit
  • Adviesvaardig
  • Analytisch vaardig en in staat verbanden te leggen
  • Goede communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk)
  • Kennis van aanbestedingsrecht. Zowel theoretische kennis als praktijkervaring spelen hierbij een rol. Meer rechtsgebieden die verwant zijn met het aanbestedingsrecht is een pre.

Organisatie en team

Organisatie Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Je werkzaamheden vinden plaats in een klein team van inkopers, aanbestedingsjuristen en andere inkoopprofessionals.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 17 september 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 18 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 22 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur