Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Communicatieadviseur water en bodem

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 8 dagen
100 12-20 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

12 - 20

Publicatiedatum:

21 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Deze opdracht is tot stand gekomen vanwege gedeeltelijke uitval van onze communicatieadviseur Water en Bodem. Wij zijn daarom op zoek naar een bevlogen communicatieprofessional, die affiniteit heeft met het onderwerp water en bodem. Je vervult een belangrijke initierende, inspirerende en ondersteunende rol binnen het lijnteam, dat bestaat uit ruim 50 bevlogen collegas. Je ondersteunt dit team met communicatieadvies en -uitvoering. Je bent spin in het web, je kunt helder adviseren over de communicatie met onze stakeholders en je voert deze communicatie hands on uit. Vanuit jouw ervaring met overheidscommunicatie heb je een antenne ontwikkeld voor politiek, bestuurlijke aspecten. Je bent een kei in adviseren en creeren en je weet hoe je communicatie planmatig inzet ten dienste van de beleidsdoelen. Je bent een stevige adviseur, gesprekspartner en een verbinder pur sang. Je bent hands on en kunt zelfstandig aan het werk met een breed scala aan (online) communicatie activiteiten. Je werkt nauw samen met de en de senior communicatieadviseur Water en Bodem en de collega communicatieadviseur Klimaatadaptatie. De onderwerpen waar je als communicatieadviseur onder meer mee aan de slag gaat zijn: Water, van drink- tot zwemwater en de bescherming van grondwater Kader Richtlijn Water (KRW) Water en bodem sturend Bodemenergie Bodemdaling Meer informatie over deze onderwerpen is te vinden via www.provincie-utrecht.nl/onderwerpen/bodem-en-water

Werkzaamheden

  • Updaten van de communicatiestrategieen voor de water en bodem projecten/onderwerpen;
  • Coordinatie en uitvoering van alle uit de communicatiestrategie voortkomende interne en externe communicatie, gericht op verschillende stakeholders;
  • Coordineren van het up-to-date maken en houden van de webpaginas van het programma;
  • Het bijhouden van de communicatiekalender, adviseren ten aanzien van de juiste middelenmix (online en print), doelgroepen en kernboodschappen;
  • Het actueel houden van informatie over de beleidsprogrammas van water en bodem op intranet, internet en social media;
  • Op basis van informatie van het beleidsteam maak je artikelen, nieuwsberichten, storys, filmpjes, social mediaberichten en andere communicatiemiddelen;
  • Het ondersteunen van externe bijeenkomsten, met advies en communicatiemiddelen, zoals conferenties, werkbezoeken en symposia die het programmateam (mede) organiseert of waarbij de provincie Utrecht een inbreng levert;
  • Afstemming met jouw collega communicatieadviseurs van het team Corporate Communicatie en afstemming met de woordvoerder van de portefeuillehouder Water, Bodem en Klimaat.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur met het opzetten, implementeren en uitvoeren van communicatieplannen;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met online communicatie, waaronder inzet voor social media.

Wensen en competenties

Competenties

  • Communicatief en netwerkvaardig: Je legt en onderhoudt makkelijk contacten met relevante personen en organisaties
  • Proactief: je ziet zelf kansen voor communicatie en het leggen van contacten of verbindingen
  • Flexibel en open: snel kunnen schakelen tussen landelijke, provinciale en lokale schaalniveaus. Je hebt daarbij een antenne voor relevante berichten die buiten het programma zelf liggen en staat open voor oplossingen en ideeen die je zelf wellicht niet had voorzien
  • Resultaatgericht & hands-on mentaliteit: Je toont eigenaarschap en steekt je nek uit om zaken voor elkaar te krijgen, je bent een doener
  • Je kunt goed planmatig werken, je bent analytisch en bent samenwerkingsgericht.

Organisatie en team

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 4 november 2025, van 09:00 uur tot 17:00 uur. Of op vrijdag 7 november van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De beoordeling vindt plaats in meerdere stappen. Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen. Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek, waarbij de drie (3) beste Offertes doorgaan. Stap 4: Selectiegesprek, waarin verder wordt getoetst op eisen en competenties.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functie is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigde middelen

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen en reactietermijn

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 28 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 29 oktober 2025 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 30 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur