Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Provincie Overijssel
Logo van Provincie Overijssel

Functioneel Beheerder Rx. Enterprise

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 13 dagen

Begindatum:

2 feb 2026

Einddatum:

2 feb 2027

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

24 dec 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 28 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als functioneel beheerder voor Rx. Enterprise houd je je bezig met het afhandelen van meldingen over en wijzigingsverzoeken voor Rx. Enterprise. Samen met de collega functioneel beheerders zorg je ervoor dat de meldingen en wijzigingsverzoeken van collega’s worden afgehandeld. 

Indien nodig, schrijf je beheer- en gebruikersdocumentatie en –instructies en geef je trainingen. 

Je werkt veel samen met de procesbeheerders van de eenheden die vanuit het proces verbetervoorstellen doen. Deze verbetervoorstellen vertaal je naar functionele inrichting en je documenteert deze.

Met jouw kennis draag je bij aan het verder optimaliseren van Rx.Enterprise. 

Eisen

  • Een maximum uurtarief van € 90,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau in een ICT richting;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder RX. Enterprise.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als functioneel beheerder RX. Enterprise (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met software applicaties in lokale - en SAAS netwerken (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Functioneel Beheerder RX. Enterpise bij een overheidsinstelling (20 punten);
  • Kandidaat beschrijft zelf in de motivatie beknopt welke kwaliteiten hij/zij nodig acht om deze opdracht succesvol uit te voeren. Geeft met concrete voorbeelden aan hoe hij/zij over deze kwaliteiten beschikt (20 punten).

Competenties

  • communicatieve vaardigheden
  • analytisch/probleemoplossend vermogen
  • resultaatgericht en daadkrachtig

Organisatie en team

Werken bij Overijssel

Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Bedrijfsvoering

Je gaat aan de slag bij de eenheid Bedrijfsvoering (BV), één van de acht eenheden binnen provincie Overijssel. Het werk bij de eenheid Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De eenheid zorgt ervoor dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere eenheden zich helemaal richten op de provinciale opgaven.

De eenheid Bedrijfsvoering bestaat uit de volgende afdelingen/teams: Leiding, Financiële Rapportage en Administratie, Financiën, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.

Jouw standplaats is bij onze afdeling Informatievoorziening & Digitalisering (I&D). 
Je maakt onderdeel uit van het cluster Realisatie & Beheer en binnen dit cluster in het domein functioneel beheer. Vanuit dit domein worden de applicaties beheerd waarmee we onder andere de dienstverlening aan de burgers, bedrijven en instellingen vormgeven.  

Als lid van het beheerteam word je ingezet voor het functioneel beheer van Rx.Enterprise in de tweede lijn. Standaardvragen en verzoeken worden zoveel mogelijk opgevangen door de eerste lijn, onze servicedesk.   

Gespreksinformatie

Beoordeling

Uitnodiging voor een selectiegesprek
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1-2
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

Hybride: Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vrij (in onderling overleg)
Standplaats: Provinciehuis Zwolle

Aantal professionals of FTE:
1-2 professionals

Overig algemeen:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr