Brabantlaan 1, 5216 TV 's-Hertogenbosch, Nederland
Begindatum:
15 dec 2023Einddatum:
30 jun 2024Uren per week:
12Publicatiedatum:
11 nov 2023Omschrijving van de opdracht
De Provincie is een netwerkorganisatie die staat voor de realisatie van maatschappelijke opgaven (Gezonde & Veilige Leefomgeving, Energietransitie, Klimaatproof Brabant, Duurzame verstedelijking, vitaal platteland en mobiliteit en Duurzame en concurrerende economie). Hiervoor is samenwerking nodig, omdat er meerdere partijen bij betrokken zijn en/of er extra uitvoeringskracht nodig is. Als deze samenwerking formele vormen aanneemt en de Provincie zowel een financieel als een bestuurlijk belang heeft, wordt er gesproken over een ‘verbonden partij’. Deze kunnen op allerlei terreinen betrekking hebben.
Het team Verbonden Partijen (ca. 9 fte), onderdeel van het programma Slimme Financiering en Participaties, richt zich op het functioneren van onze Verbonden Partijen. Het team formuleert het beleid op het gebied van Verbonden Partijen en coördineert de uitvoering ervan voor de provincie. Het team beheert alle deelnemingen en zorgt voor de verantwoording daarover naar GS en PS. De provincie is onder andere aandeelhouder van Enexis, Brabant Water, Havenbedrijf Moerdijk, Eindhoven Airport en de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM).
Het team adviseert bij de afweging en inrichting van Verbonden Partijen en andere samenwerkingsrelaties en is verantwoordelijk voor het accounthouderschap en invulling van alle bij het eigenaarschap verbonden taken. Dit, in samenwerking met inhoudelijke programma’s én met stakeholders van de Verbonden Partij.
Jij bent de professionele ondersteuner van het team, die ervoor zorgt dat de basis op orde is. Primair ben je verantwoordelijk voor de ondersteuning van het secretariaat van de aandeelhouderscommissie van Enexis: je bewaakt de planning, je plant en organiseert vergaderingen en bereidt de agenda voor. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de verslaglegging en het voorbereiden van besluiten en adviezen.
Je werkt onder verantwoordelijkheid van de secretaris van de aandeelhouderscommissie en werkt nauw samen met secretariaten en adviseurs van Enexis en van de leden van de aandeelhouderscommissie.
Ook ben je verantwoordelijk de (beperkte) ondersteuning van het secretariaat van de aandeelhouderscommissie van een tweetal kleine deelnemingen.
Waar nodig werk je samen met de andere procesondersteuner van het team en in uitzonderlijke gevallen dragen jullie zorg voor onderlinge vervanging.
Kandidaatomschrijving
Heb jij …
Ruime kennis en ervaring met ondersteuning van bestuurlijke overleggen en samenwerkingsverbanden.
Basiskennis van governance en ervaring met complexe besluitvormingsprocessen.
Kennis van het functioneren van het openbaar bestuur en de provinciale organisatie, bestuurlijk sensitief.
Ervaring met bewaken en informeren over de voortgang van (project)-werkzaamheden, signaleren van knelpunten, doen van verbetervoorstellen, inhoudelijk en financieel.
Ervaring met het organiseren van werkprocessen en/of projecten.
Ervaring met het maken van bestuurlijke verslagen. Je bent in staat om ingewikkelde afspraken te maken (i.v.m. de drukke agenda’s van de bestuurders).
Je kunt goed overweg met Word en Excel, Corsa (o.a. digitale archivering) en hebt ervaring met het maken van/begeleiden van BO/GS/PS dossiers.
Je beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden.
Je ondersteunt het onderhouden van interne en externe relaties, relatienetwerken en samenwerkingsverbanden
Eisen
Relevante werkervaring
Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring als procesondersteuner bij bestuurlijke besluitvorming en beleidsuitvoering in een politieke overheidsorganisatie. Dit blijkt uit het CV.
Kennis
Kandidaat heeft aantoonbare kennis van governance vraagstukken, verslaglegging, procesbeschrijving en procesbewaking in de afgelopen 5 jaar op dit gebied. Dit blijkt uit het CV.
Kennis Provinciale Organisatie
Kandidaat heeft aantoonbare kennis van de Provinciale Organisatie en ervaring met systemen zoals SAP en MyCorsa Nxt. Dit blijkt uit het CV.
Opleidingniveau
Kandidaat beschikt over HBO werk en denkniveau. Dit blijkt uit het CV.
Overige eisen
Ervaring met Corsa is een pré; - Kennis van governance; - Ervaring met verslaglegging, procesbeschrijving en procesbewaking. Dit blijkt uit het CV.
Gunningscriteria
Relevante Werkervaring
Kandidaat heeft relevante werkervaring als procesondersteuner bij bestuurlijke besluitvorming en beleidsuitvoering in een politieke overheidsorganisatie. Dit blijkt uit het CV.
Kennis
Kandidaat heeft aantoonbare kennis van governance vraagstukken, verslaglegging, procesbeschrijving en procesbewaking in de afgelopen 5 jaar op dit gebied. Dit blijkt uit het CV.
Kennis Provinciale Organisatie
Kandidaat heeft aantoonbare kennis van de Provinciale Organisatie en ervaring met systemen zoals SAP en MyCorsa Nxt. Dit blijkt uit het CV.
Opleidingsniveau
Kandidaat beschikt over HBO werk en denkniveau. Dit blijkt uit het CV.
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.