Begindatum:
13 okt 2025Einddatum:
31 okt 2026Publicatiedatum:
6 sept 2025De afdeling Informatievoorziening en Automatisering (I&A) is de professionele dienstverlener op de terreinen van informatiedienstverlening en informatietechnologie. De afdeling zorgt ervoor dat elke medewerker van de provincie zich m.b.v. ict-middelen onbelemmerd kan richten op de uitvoering van zijn of haar kerntaak en adviseert de provinciale organisatie bij het automatiseren van processen en bij het samenstellen en beheren van data. Binnen de afdeling I&A zijn een aantal ontwikkelteams actief voor de ontwikkeling van maatwerkintegraties, maatwerkapplicaties en Business Intelligence oplossingen. Deze teams werken Agile/Scrum waarbij via sprints gewerkt wordt aan de vastgestelde doelen voor onze gebruikersorganisatie.
Voor de begeleiding van deze ontwikkelteams zijn wij op zoek naar een ervaren scrummaster die gewend is om sturing te geven aan de voorbereiding en uitvoering van het werk.
De taken en verantwoordelijkheden van de scrummaster bestaan met name uit:
begeleiden van (technische en functionele) beheerders naar de Agile/Scrum werkwijze;
inrichten en beheren van de Azure devops omgeving voor de ontwikkel teams;
voorbereiden en inplannen van alle benodigde events van één of meerdere scrumteam(s) (stand-ups, refinements, sprintplanningen, reviews, retrospectives);
voorbereiden van sprints en releases samen met de Product Owners;
bewaken van de sprintdoelen en verwachtingen hieromtrent;
afstemming zoeken met betrokkenen uit de organisatie (teammanager, ontwikkelaars, testers, gebruikersorganisatie, projectorganisatie);
meewerken aan het verbeteren/optimaliseren van de bestaande ontwikkelprocessen, met daarbij nadrukkelijk aandacht voor de werkwijze in Azure Devops;
overdragen van kennis en kunde van bovenstaande punten aan de organisatie.
Eis 1 Beschikbaarheidseis
Kandidaat is inzetbaar vanaf 13 oktober 2025 tot en met 31 oktober 2026 voor minimaal 32 uur en maximaal 40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 4 maal een periode van 6 maanden.
Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 1 november 2025 inzetbaar is voor minimaal 32 uur per week.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eis 2 Overige eis
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. U dient in het CV of in een bijlage op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee u aantoont dat u, of de door u aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet.
Eis 3 Tarieven
Het aangeboden uurtarief ligt tussen minimaal €90 per uur en maximaal €110 per uur, inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Eis 4
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding.
Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
Eis 5
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 2 jaar ervaring als scrummaster (opgedaan in de periode 2020 - heden).
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de opdrachten, inclusief start- en einddatum, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 2 jaar ervaring voldoet.
Eis 6
Kandidaat beschikt aantoonbaar over een scrummaster certificering, te weten PSM2 of een geldige CSM certificering.
Benoem de behaalde certificering (PSM2 of CSM), de naam van het opleidingsinstituut en het jaar van behalen van de certificering.
Eis 7
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 1 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2020 - heden) in de rol van scrummaster met het gebruik van Azure DevOps als tooling voor backlog en codebeheer.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de opdrachten, inclusief start- en einddatum, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 1 jaar ervaring voldoet.
Wens 1 (40 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het gelijktijdig begeleiden van meerdere Agile/Scrum teams als scrummaster, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Kandidaat beschrijft minimaal 2 projecten/opdrachten waaruit ervaring blijkt met het gelijktijdig begeleiden van meerdere Agile/Scrum teams als scrummaster (40 punten)
Kandidaat beschrijft 1 project/opdracht waaruit ervaring blijkt met het gelijktijdig begeleiden van meerdere Agile/Scrum teams als scrummaster (20 punten)
Kandidaat heeft geen ervaring met het gelijktijdig begeleiden van meerdere Agile/Scrum teams als scrummaster (0 punten)
Wens 2 (30 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het optimaliseren van Scrum/Agile werkprocessen en bijbehorende inzichten en rapportages binnen een werkomgeving met Azure DevOps tooling, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Kandidaat beschrijft minimaal 2 projecten/opdrachten waaruit ervaring blijkt met het optimaliseren van Scrum/Agile werkprocessen en bijbehorende inzichten en rapportages binnen een werkomgeving met Azure DevOps tooling DevOps (30 punten)
Kandidaat beschrijft 1 project/opdracht waaruit ervaring blijkt met het optimaliseren van Scrum/Agile werkprocessen en bijbehorende inzichten en rapportages binnen een werkomgeving met Azure DevOps tooling (15 punten)
Kandidaat heeft geen ervaring met het optimaliseren van Scrum/Agile werkprocessen en bijbehorende inzichten en rapportages binnen een werkomgeving met Azure DevOps tooling (0 punten)
Wens 3 (20 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het werken als scrummaster binnen een ICT afdeling van een overheidsorganisatie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Kandidaat heeft tenminste 2 jaar ervaring met het werken als scrummaster binnen een ICT afdeling van een overheidsorganisatie (20 punten)
Kandidaat heeft 0 tot 2 jaar ervaring met het werken als scrummaster binnen een ICT afdeling van een overheidsorganisatie (10 punten)
Kandidaat heeft geen ervaring met het werken als scrummaster binnen een ICT afdeling van een overheidsorganisatie (0 punten)
Wens 4 (10 punten)
Leverancier/kandidaat is bereid een deta-vast (na 12 maanden) overeenkomst met de provincie aan te gaan (10 punten)
Leverancier/kandidaat is niet bereid een deta-vast (na 12 maanden) overeenkomst met de provincie aan te gaan (0 punten)
Beoordeling
Provincie Gelderland beoordeelt de cv’s van de kandidaten. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden beoordeeld op de gunningscriteria kwaliteit. De 3 kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria kwaliteit komen in aanmerking voor een interview. Bij gelijke score op de gunningscriteria kwaliteit is het uurtarief doorslaggevend voor de ranking.
Kwaliteitsbewust:
Je hanteert hoge kwaliteitsnormen voor doelstellingen, processen en resultaten en streeft naar voortdurende verbetering. Je komt met voorstellen en initiatieven om de kwaliteit van producten of diensten te verbeteren. Je spreekt anderen aan wanneer de kwaliteit van het afgeleverde werk niet voldoet aan de normen.
Zelfstandigheid:
Je bent in staat eigen werk goed uit te voeren zonder hulp van anderen. Je hebt geen begeleiding nodig en kan goed alleen werken. Je bent in staat zelf nieuwe taken op te pakken en problemen zelf op te lossen. Je werkt efficiënt, besteedt je tijd nuttig en zoekt zinvol werk als er tijd over is.
Uitdrukkingsvermogen/transparante wijze van communiceren (communicatief sterk):
Je bent in staat tot het overdragen en ontvangen van boodschappen in woord, geschrift en/of non-verbaal. Daarbij weet je de verschillende stakeholders goed te onderscheiden en pas je je wijze van communiceren hierop aan, waardoor dit je beoogde resultaten ondersteunt.
Organisatievermogen:
Je bent in staat om structuur aan te brengen, waar deze er niet vanzelfsprekend is. Je signaleert risico's en stuurt hierop bij of doet hier voorstellen toe. Je bent in staat om met meerdere teams tegelijk te schakelen en zorgt voor voortgang, overzicht en inzicht hierin.
Creativiteit:
Je bedenkt originele ideeën, oplossingen en methoden voor de werksituatie. Ook ontwikkel je nieuwe werkwijzen waarmee bestaande werkwijzen verbeterd of vervangen kunnen worden.
Kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt kandidaat de daarvoor genoemde punten.
Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie - 10 punten
Voldoet voldoende aan competentie - 5 punten
Voldoet onvoldoende aan competentie - 0 punten
In totaal zijn er vijf (5) competenties. Kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal 50 punten scoren.
Kandidaat dient minimaal een score van 25 punten te behalen op alle competenties. Indien kandidaat minder dan 25 punten behaalt, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
Planning
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 11 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 12 september 2025 gepubliceerd op onze website.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 22 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Interviewfase
De interviews vinden plaats op woensdag 1 oktober 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 26 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Als kandidaat niet beschikbaar is op de aangegeven datum/data, dient kandidaat dat in het kader van de Nota van Inlichtingen of bij het indienen van zijn offerte expliciet aan te geven. Indien kandidaat conform het hiervoor gestelde heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn op de datum/data waarop het interview zal plaatsvinden, zal in onderling overleg bepaald worden, wanneer het interview met deze kandidaat wel zal kunnen plaatsvinden. In ieder geval dient het interview op een zodanige datum plaats te vinden, dat de datum waarop de werkzaamheden moeten starten niet moet worden uitgesteld.
De interviews worden uitgevoerd door minimaal 2 medewerkers van provincie Gelderland. Deze personen beoordelen elke kandidaat op gelijke wijze op basis van de genoemde competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de ranking die bepaalt welke leverancier in aanmerking komt voor voorlopige gunning van de opdracht.
Wijze van beoordeling interview en gunningsbeslissing
De score uit de schriftelijke beoordeling maakt geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken leverancier begint weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen. Uitzondering hierop is in het geval meerdere kandidaten in de interviewfase gelijk scoren, dan zal de score op de gunningscriteria kwaliteit doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing. Indien ook deze score gelijk is, zal de prijs doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing.
Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om een kandidaat tijdens het interview vragen te stellen over het voldoen aan de eisen en over de antwoorden die leverancier/kandidaat heeft gegeven op de verschillende gunningscriteria kwaliteit. Indien provincie Gelderland van mening is dat kandidaat op basis van de antwoorden op voorgenoemde vragen een vertekend beeld heeft gegeven van zijn/haar ervaring/kwaliteiten en aldus feitelijk niet aan de eisen voldoet, dan wel een zodanige lagere score op de gunningcriteria kwaliteit had moeten krijgen, dat hij/zij niet had mogen worden uitgenodigd voor de interviewfase, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.
Indien provincie Gelderland geen geschikte kandidaat overhoudt na afronding van de interviewfase, behoudt provincie Gelderland zich het recht voor om terug te vallen op de ranking zoals die voortkwam uit de schriftelijke beoordeling om zodoende andere kandidaten uit te nodigen voor de interviewfase. In dat geval heeft provincie Gelderland het recht maar niet de verplichting om een of meerdere andere kandidaten uit te nodigen voor een interview, die na wijziging van de ranking daarvoor in aanmerking zouden komen.
Indien in de opdracht een inhuurbehoefte van meer dan één persoon wordt gevraagd worden de best scorende kandidaten uit de interviewfase geselecteerd.
Gestanddoeningstermijn
Een door leverancier uitgebrachte offerte blijft tenminste 90 kalenderdagen vanaf de datum waarop deze is ontvangen, ongewijzigd en onverminderd van kracht.
Procedure
De procedure wordt uitgevoerd in twee fasen. In fase 1 worden de offertes beoordeeld op de eisen en de gunningcriteria kwaliteit. Fase 2 is de interviewfase.
Tarieven
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11, minimaal uurtarief € 90 per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW en maximaal uurtarief € 110 per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW inclusief alle kosten, exclusief BTW. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van provincie Gelderland inzake de inlenersbeloning.
Het overeengekomen uurtarief is in euro’s, omvat alle bela stingen (maar exclusief BTW) en betreft de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten. Eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer komen niet voor vergoeding in aanmerking.
De externe partij brengt voor deze opdracht een fee van €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige Informatie
Door het indienen van uw offerte gaat leverancier zonder voorbehoud akkoord met de Algemene Inkoopvoorwaarden (AIV) Gelderland 2023 voor leveringen en diensten. De AIV Gelderland 2023 zijn te raadplegen op gelderland.nl/inkoopvoorwaarden.
Provincie Gelderland zal een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Vanuit de externe partij wordt er een VOG link verstrekt na gunning. Indien leverancier personeel ter beschikking stelt, staat leverancier in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Provincie Gelderland faciliteert aan leverancier een provinciale laptop, die eigendom is van de provincie en die ook beheerd wordt door de provincie. Dit om te voldoen aan wettelijke verplichtingen op het gebied van informatieveiligheid. Provincie Gelderland beschikt verder over voldoende kantoorvoorzieningen waar leverancier gebruik van kan maken.
Kandidaat is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland om een draaideurconstructie te voorkomen.
Bij gunning dient er een UEA formulier te worden ingevuld.
ZZP
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Gelderland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Provincie Gelderland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).