thumbnail
thumbnail

Junior Controller

Pijnacker-Nootdorp

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 nov 2023

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 500 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken. Control is onderdeel van concernstaf waarbij de (concern)controller en control taken rechtstreeks onder de gemeentesecretaris vallen. Wil jij tijdelijk onderdeel worden van het centrale team Concerncontrol, van onze gemeente, als een van de controllers? Werk jij graag in een klein team, met gedreven medewerkers en een informele sfeer? Dan is deze functie iets voor jou!

Wij zoeken een junior controller die, in samenwerking met het team control, vooral de VIC taken voor bedrijfsvoering, vergunningverlening en het sociaal domein gaat uitvoeren. Naast de VIC werkzaamheden zijn er ook een aantal gerichte processen waar advisering gevraagd wordt in de doorontwikkeling van de organisatie. Jij bent in staat om. Samen met ons, het team, te ondersteunen in de doorontwikkeling en de organisatie zo doeltreffend mogelijk te maken voor haar bestuurders, managers, medewerkers en inwoners (business control).

Opdracht
Je werk bestaat voor een deel uit geplande controles en wordt voor een deel bepaald door de wisselende ambities van de organisatie, die worden ondersteunt door control:

  • Je bent zelf verantwoordelijk voor het een deel van de (Verbijzonderde) Interne Controles (VIC’s) op de belangrijkste gemeentelijke processen i.s.m. medewerkers van de betrokken afdelingen.  Je ondersteunt medewerkers bij deze controle en adviseert het management over de noodzakelijke verbetermaatregelen n.a.v. de interne controle om de rechtmatigheid en doeltreffendheid van het proces te verbeteren. Op basis hiervan rapporteer je aan, directie en bestuur en accountant.

  • Je voert (op verzoek) kleine of grote onderzoeken (audits) uit naar problemen in bepaalde processen en bedenkt samen met je collega’s oplossingen en adviseert het management.

Je helpt mee aan het verder ontwikkelen van het control-systeem om de doeltreffendheid van de organisatie verder te verbeteren door: doelstellingen te definiëren, risico’s in kaart te brengen (risicomanagement), (tussen) resultaten te meten (prestatiemanagement/datagericht werken) en processen waar nodig in kaart te brengen en aan te passen (procesmanagement).

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde financiële hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als controller, financieel adviseur auditor bij een overheidsorganisatie;
3. Aantoonbare werkervaring met de (verbijzonderde) interne controle van de processen en het uitvoeren van audits;

Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als controller bij een gemeentelijke organisatie (40 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de (verbijzonderde) interne controle van de processen en het uitvoeren van audits (35 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als controller, financieel adviseur auditor (25 punten).

Competenties:
Je bent een zelfstandige verbinder. Je vindt het leuk om samen met anderen oplossingen voor problemen te bedenken en deze te implementeren; Je bent oplossingsgericht, overtuigend en hebt een actieve daadkrachtige werkhouding om in een politiek-bestuurlijke context te kunnen opereren;

  • Overtuigingskracht;

  • Aanpassingsvermogen;

  • Creativiteit;

  • Durf;

  • Samenwerken

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld conform een reguliere week

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 23 november 2023 van 09.00uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 22 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Bring your own device is voor externe inhuur van toepassing.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (mondeling en schriftelijk) is nodig om goed te kunnen adviseren mondeling of op papier.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur

Ben jij de Junior Controller die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.