Hugo de Grootstraat 4, 3119 HA Schiedam, Nederland
Begindatum:
1 dec 2025Einddatum:
-Publicatiedatum:
27 sept 2025Voor onze school zijn we op zoek naar een 2e graads bevoegd docent wiskunde voor onze leerjaren 1 t/m 4. Het betreft in totaal 7 klassen (2x leerjaar leerjaar 2, 4x leerjaar 3 en 1x leerjaar 4) aangevuld met 1 lesuur keuzewerktijd in leerjaar 2. De lessen zijn geroosterd op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
De Mavo Vos is een school waar leerlingen in leerjaar 1 en 2 geplaatst worden in een dakpanklas KBL/Mavo of in een mavo klas. Leerlingen hebben ook de mogelijkheid om na schooltijd deel te nemen aan ofwel de Sportklas, de Kunstklas of de Scienceklas. Daarnaast hebben wij voor leerlingen die de uitdaging aan willen gaan een Mavo+ mogelijkheid. Hierin worden leerlingen op havoniveau geprikkeld. Er is een nauwe samenwerking met onze collegas van Het Lyceum Vos.Binnen het leren op De Mavo Vos wordt er gewerkt met BCP, te weten het Beta Challenge Programma. Beta Challenge is het concept waarin: onderwijs en arbeidsmarkt met elkaar in verbinding worden gebracht; leerlingen werken aan praktijkgerichte bedrijfsopdrachten; bedrijfsbezoeken en gesprekken met beroepsbeoefenaren centraal staan; algemene beroepscompetenties zijn opgenomen; theorie en praktijk met elkaar zijn verbonden. Dit alles met als doel: een interessant, uitdagend onderwijsprogramma te bieden dat aansluit op diverse technologisch getinte vervolgopleidingen in het mbo en op de te maken keuze voor de havo. Zie website: www.betachallenge.nl
De Mavo Vos blinkt uit in het begeleiden van leerlingen op het gebied van Loopbaanorientatie en Begeleiding (LOB). Middels een doorlopend LOB-programma, talentweken, projecten en diverse (buitenschoolse) activiteiten leren leerlingen wie ze zijn, wat ze kunnen en wat ze willen, zodat zij een goed doordachte keuze kunnen maken voor een vervolgopleiding. Deze activiteiten bestaan onder andere uit speeddates met beroepsbeoefenaren, gastlessen, excursies, stages bij bedrijven of instellingen en proefstuderen op het mbo. In klas 2 stellen onze leerlingen hun eigen vakkenpakket samen met hierin een of meerdere profielen. Dit vakkenpakket bestaat dan uit 8 examenvakken en diverse algemene vakken zoals maatschappijleer, lichamelijke opvoeding, LOB en culturele en kunstzinnige vorming. Aan het einde van klas 3 kiezen de leerlingen het definitieve vakkenpakket waarin zij examen gaan doen, dit door 1 keuzevak te laten vallen. De leerlingen op De Mavo Vos doen in principe examen in 7 vakken. Dit noemen wij Mavoplus, een Mavoplus diploma biedt de leerlingen de mogelijkheid om uit te stromen naar het mbo en de havo. De Mavo Vos maakt deel uit van de Stichting Openbare Scholengroep Vlaardingen Schiedam (OSVS). In deze stichting zijn alle openbare scholen voor voortgezet onderwijs in de gemeenten Schiedam en Vlaardingen ondergebracht.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal LB. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 17 oktober. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 10 oktober een uitnodiging. Het geven van een proefles is onderdeel van de selectieprocedure. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma di do vr
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 3 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op manadag 6 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij externe administratieve broker via uw externe administratieve broker account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot en met dinsdag 7 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.