Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Jurist Bezwaar & Beroep + Handhaving

Omgevingsdienst West-Holland

Vondellaan 55, 2332 AA Leiden, Nederland

Sluit over 9 dagen
Onbekend 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

15 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als juridisch medewerker bezwaar & beroep + handhaving bouwen behandel je alle juridische aspecten met betrekking tot de bouwwet- en regelgeving, de Wet ruimtelijke ordening en de Omgevingswet, die volgen uit onze producten Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH). Je behandelt bezwaar- en beroepschriften, handhavingsverzoeken, ingebrekestellingen en of je verstrekt informatie. Je stelt lasten onder dwangsom- en beschikkingen op, toetst en beoordeelt verzoeken en geeft juridisch advies rondom (complexe) vergunningen. Daarnaast ondersteun en begeleid je collegas bij juridische trajecten. Je denkt mee en draagt oplossingen aan en weet op inspirerende wijze omgevingsbewust om te gaan met de complexe regelgeving, de soms stevige tegenstellingen tussen belangen van partijen en de bestuurlijke context.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019);
  • Een maximum uurtarief van 95,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Beschikbaar van maandag tot en met vrijdag (36 uur), waarvan dinsdag en donderdag op kantoor.
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor Rechten opleiding;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Jurist bezwaar & beroep met bezwaar- en beroepschriften, handhavingsverzoeken, ingebrekestellingen en of je verstrekt informatie;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bezwaar & beroep bij een gemeente en/of omgevingsdienst (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Jurist bezwaar & beroep (15 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de laatste 3 jaar met de omgevingswet benoem dit duidelijk in het cv (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met zaaksystemen als PowerBrowser en Mozard (10 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van lasten onder dwangsom- en beschikkingen op, toetsen en beoordelen van verzoeken en het geven van juridisch advies rondom (complexe) vergunningen (20 punten).

Competenties

  • oplosings- en resultaatgericht handelen;
  • er dient een klik te zijn met de zittende medewerkers binnen de ODWH;
  • gevoel voor verstandhoudingen in de gemeentelijke arena;
  • gevoel voor politiek gevoelige aanvragen;
  • Je bent iemand die het initiatief neemt;
  • Je hebt goede schriftelijke, communicatieve en verbindende vaardigheden;
  • Je werkt nauwkeurig, kunt plannen en organiseren, overzicht bewaren en prioriteren;
  • Je bent klantgericht en kunt anticiperen op de aanvragen die bij je neergelegd worden.

Organisatie en team

Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. De Omgevingsdienst West-Holland heeft zon 190 deskundige en gedreven collegas die werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving en het bouw- en woningtoezicht van de gemeente Noordwijk is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

Voor deze opdracht wordt 2,50 per gewerkt uur in rekening gebracht bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019)

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 20 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op woensdag 22 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 24 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur