Toezichthouder Bouw

Mariënburg 75, 6511 PS Nijmegen, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

23 okt 2025

Omschrijving

De opdrachtnemer voert zelfstandig de volgende werkzaamheden uit binnen het kader van de overeenkomst:

  • Het zelfstandig uitvoeren van controles op de naleving van vergunningen bij provinciale bedrijven .

  • Het afhandelen van klachten die betrekking hebben op de vergunningen en/of bouwactiviteiten.

  • Het controleren op illegale bouwactiviteiten en het rapporteren daarvan aan de opdrachtgever.

  • Het inwerken van nieuwe medewerkers

De werkzaamheden worden uitgevoerd volgens de geldende wet- en regelgeving en de instructies van de opdrachtgever.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder bouw met het houden van toezicht en begeleiden van handhavingsprocedures;

  • Minimaal 1,5 jaar aantoonbare werkervaring met het doen van bouwkundige controles bij Seveso bedrijven (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbaar beschikbaar per 1 januari 2026, voor 36 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder bouw met het houden van toezicht en begeleiden van handhavingsprocedures bij een omgevingsdienst;

  • Aantoonbaar kunnen voldoen aan de kwaliteitscriteria 3.0 (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het werken met Open Wave (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);

  • Aantoonbare afgeronde opleiding ABW1;

  • Aantoonbare kennis van de Omgevingswet en de Wet kwaliteitsborging.

Competenties

  • Communiceren;

  • Plannen en organiseren;

  • Oordeelsvorming;

  • Pragmatische hands on mentaliteit;

  • Hoog werktempo, outputgericht.

Organisatie en team

Omgevingsdienst Regio Nijmegen (ODRN) zet zich met zon 240 collegas in voor een gezonde, duurzame en veilige regio. Dit doen we in een samenwerkingsverband met de gemeenten Berg en Dal, Beuningen, Druten, Heumen, Nijmegen, Wijchen en de provincie Gelderland, door taken uit te voeren op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH). Daarnaast is ODRN een van de zes omgevingsdiensten die verantwoordelijk is voor de uitvoering van Seveso-taken. ODRN doet dit voor de provincies Gelderland en Overijssel.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 6 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Selectieproces:

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De DAS-platform beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De DAS-platform beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de DAS-platform zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma - di - wo - do - vr.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Bring your own device.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 27 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 28 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de DAS-platform, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De DAS-platform is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 30 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur