Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur Archeologie

Omgevingsdienst Rivierenland

J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 24 Gelderland

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

17 mei 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

23 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De adviseur archeologie verricht de volgende werkzaamheden:

  • Toetsing documenten in het kader van archeologische monumentenzorg zoals conceptrapportages, programma's van eisen en plannen van aanpak;
  • Interne advisering bij omgevingsvergunningen voor team vergunningverlening bouw;
  • Interne advisering bij ruimtelijke plannen aan de integraal adviseur van team advies;
  • Interne advisering bij handhaving, bezwaar en beroepsprocedures voor team juridische zaken;
  • Interne advisering bij afhandeling meldingen voor team toezicht bouw;
  • Het onderhouden van interne contacten en het voeren van overleg met de collega's van bouwen, advies, juridische zaken en toezicht binnen de ODR;
  • Het onderhouden van externe contacten met aanvragers, opdrachtgevers, uitvoerders in het kader van archelogisch (voor)onderzoek.

Eisen

  • 'Bring your own device' is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op gebied van archeologie bij een overheid of omgevingsdienst;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding archeologie op minimaal hbo bachelor niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare kennis van en affiniteit met het Gelderse Rivierengebied (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbaar in het bezit van rijbewijs B (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare actuele kennis van relevante wetgeving waaronder Erfgoedwet en Omgevingswet (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met Open Wave (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan).

Competenties

  • Overtuigend;
  • Besluitvaardig;
  • Flexibel en gericht op samenwerking;
  • Zelfsturend en ondernemend;
  • Omgevingsbewust;
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge vaardigheden.

Organisatie en team

Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collegas in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde. Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei. Binnen team advies werken circa 20 gedreven adviseurs. Zij adviseren onder andere op gebied van geluid, externe veiligheid, natuur en erfgoed. Advisering vindt plaats in het kader van omgevingsplan procedures, RO projecten, werkzaamheden op gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving en juridische procedures. Team advies is op zoek naar een adviseur archeologie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 10 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 5 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal schaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands;
  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 27 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 28 oktober 2025 gepubliceerd. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 3 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur