Spoorlaan 181, 5038 CB Tilburg, Nederland
Begindatum:
15 mei 2024Einddatum:
15 nov 2024Uren per week:
24Publicatiedatum:
17 apr 2024Adviseur documentaire informatievoorziening (DIV) / beleidsmedewerker documentaire informatievoorziening (DIV)
De adviseur DIV gaat mede aan de slag om het cluster DIM binnen team PPR verder te ontwikkelen en voer je werkzaamheden uit op het snijvlak van informatievoorziening, informatiebeheer en archivering. Je bent een klankbord/vraagbaak bij onder meer complexere zaken. Ook maak je beleid en adviseer je over dit beleid met betrekking tot documentair informatiemanagement en doet gevraagd en ongevraagd verbetervoorstellen m.b.t. DIM-procedures/processen/beleid. Je vertegenwoordigt DIM in relevante projectteams en bij in- en externe overleggen. Daarnaast zorg je voor uniforme en heldere communicatie tussen DIM en gebruikers en ben je qua kennis en ervaring sparringpartner op digitaal informatiebeheer gebied binnen de OMWB.
Over de functie:
Beleidsdocumenten/ beleid ontwikkelen, opstellen, vastleggen en uitdragen binnen de OMWB
Handboek DIM opstellen
Informatiebeheerplan opstellen
Kwaliteitsborgingsproces opstellen (PDCA cyclus archivering, rapportages data i.r.t. archiefwet)
Breder ontwikkelen informatiebeheer op tactisch en strategisch niveau
Termijnvisie informatiebeheer OMWB ontwikkelen/opstellen
Draagt beleid, kaders en richtlijnen voor het informatie- en archiefbeheer uit bij alle stakeholders binnen de OMWB met de focus op tactisch en operationeel niveau
Actualiseren Archiefverordening Besluit Informatiebeheer mede i.r.t. nieuwe paragraaf Gemeenschappelijke regeling OMWB
Vaststellen benodigde capaciteit en kwaliteit en inbedding cluster DIM op termijn binnen de OMWB
Adviseren / meedenken / sparringpartner over diverse ontwikkelingen binnen informatiebeheer OMWB
Archief bedrijfsvoering: keuze zaaksysteem, inrichten, testen, converteren, inrichten, implementeren conform de archief wettelijke vereisten
Zaakgericht werken uitrollen, uitdragen, begeleiden, onderwijzen, borgen en kwaliteit bewaken binnen de afdeling bedrijfsvoering
Archiefmodule RX mission (verder) inrichten, uitrollen en gebruiksklaar maken voor jaarlijkse verplichte vernietiging intern en extern en overdracht naar e-depot
Audit gebruik en de inrichting van de applicatie te toetsen aan de hand van de eisen uit de NEN-ISO 16175 samen met de archiefinspectie
Overdracht archiefbeheer van gemeenten naar OMWB, opstellen, verder implementeren begeleiden, toetsen en uitdragen
Jouw profiel:
Je bent in het bezit van een minimaal afgeronde HBO-opleiding (bijvoorbeeld HMDI) (Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor in de richting van Informatie- en Archiefbeheer)
Aantoonbare werkervaring met het schrijven van beleidstukken én het adviseren op het gebied van informatiebeheer
Aantoonbare kennis van én werkervaring op het gebied van Informatiebeheer en Advies
Je hebt actuele kennis van en 2 tot 5 jaar of meer ervaring met zaak- of procesgericht werken / informatiemanagement (Aantoonbare werkervaring met zaakgericht werken en zaaksystemen)
Je hebt zowel gemeentelijke- als provinciale ervaring en pré gemeenschappelijke regeling omgevingsdiensten m.b.t. informatiemanagement
Je bent resultaat- en klantgericht met oog voor interne en externe ontwikkelingen
Je bent communicatief sterk, adviesvaardig, je weet te overtuigen en durft aan te spreken waar nodig
Je bent vernieuwend, verbindend, ondernemend en hebt vermogen om beoogde veranderingen te realiseren
Benodigde capaciteit:
Inschatting m.i. om te starten met 16-24 uur per week voor de duur van 6 maanden met de restrictie dat verlenging van de opdracht mogelijk en toepasbaar is.
Eisen
Uit het CV van de kandidaat blijkt dat hij/zij beschikt over een hbo-diploma in de richting van Informatie- en Archiefbeheer.
Aantoonbare werkervaring met het schrijven van beleidstukken én het adviseren op het gebied van informatiebeheer
Kennis van én werkervaring op het gebied van Informatiebeheer en Advies
Je bent communicatief sterk, adviesvaardig, je weet te overtuigen en durft aan te spreken waar nodig
Er dient in het gesprek een klik te zijn met de kandidaat.
Wensen
Kandidaat dient 2 tot 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie te hebben. Ervaring met zaakof procesgericht werken / informatiemanagement (Aantoonbare werkervaring met zaakgericht werken en zaaksystemen) is vereist.
Gemeentelijke- en provinciale ervaring m.b.t. informatiemanagement. Ervaring binnen een omgevingsdiensten is een pré.
De kandidaat past in het team.
Overige
De kandidaat beschikt over een eigen telefoon en tablet voor het uitvoeren van de werkzaamheden. De OMWB vergoedt hiervoor geen kosten.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de rest van de pagina hieronder. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Ferdi Mac Gillavry via 06 – 4336 34 34 of per mail via ferdi.macgillavry@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.