Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Jurist omgevingsrecht

Omgevingsdienst Haaglanden

Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

15 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wat ga je doen

Je beoordeelt de juridische aspecten en consequenties van (complexe) beschikkingen en meldingen voor milieubelastende activiteiten. Je geeft advies in het kader van de Omgevingswet. In voorkomende gevallen voer je op overtuigende wijze bezwaar- en beroepsprocedures.

Voor deze uitvraag ligt de nadruk op de bestuursrechtelijke advisering over milieubelastende activiteiten en de voorbereiding van omgevingsvergunningen en maatwerkbesluiten.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde opleiding WO opleiding rechten, bij voorkeur met specialisatie bestuursrecht, of bestuursrechtelijke oriëntatie blijkend uit andere opleiding of werkervaring;
  • Je hebt minimaal 4 jaar relevante werkervaring op het werkterrein op het terrein van het omgevingsrecht;

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures.
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante werkervaring op het werkterrein op het terrein van het omgevingsrecht.
  • Kandidaat heeft ervaring met het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures in de afgelopen 5 jaar.
  • Kandidaat heeft minimaal 1 recente, relevante referentie met contactgegevens op het CV toegevoegd.
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met het juridisch begeleiden van de voorbereiding van besluiten en het toetsen daarvan. (Dit dient aantoonbaar te blijken uit het CV)

Competenties

  • Je bent in staat om jezelf in korte tijd wegwijs te maken in de inhoud van procedures die wij binnen de Omgevingsdienst Haaglanden behandelen.
  • In contacten ben je in staat je standpunt en visie helder en met overtuigingskracht te verwoorden.
  • Je bent een enthousiaste en deskundige jurist, die een scherp oog heeft voor juridische valkuilen en oplossingen.
  • Je weet prima in te schatten wat risicovol en wat houdbaar is en binnen de juridische kaders weet je te handelen tussen wat wel en niet mag en kan.
  • uitstekende communicatieve vaardigheden
  • je handelt doelgericht
  • je bent in staat om externe ontwikkelingen te vertalen naar de eigen organisatie
  • sterk omgevingsbewustzijn
  • verbinden
  • Je bent een deskundige collega, die een scherp oog heeft voor de juridische valkuilen.

Organisatie en team

Maak werk van een duurzaam milieu in de regio Haaglanden als jurist bij de Omgevingsdienst Haaglanden. De Omgevingsdienst Haaglanden voert de milieutaken uit voor de negen gemeenten in de regio Haaglanden en daarnaast taken voor de provincie Zuid-Holland. Je komt te werken in het team Juridische & Bestuurlijke Zaken van de afdeling Toetsing & Vergunningverlening Milieu.

Wij zoeken iemand met een WO-opleiding rechten met kennis, ervaring en affiniteit met bestuurs- en omgevingsrecht. Jouw werk bestaat uit de juridische toetsing van vergunningen en ontheffingen, het adviseren van de vergunningverleners en het behandelen van bezwaar- en beroepschriften. Je voert de regie op complexe dossiers. We werken zaakgericht en maken daarbij gebruik van een VTH-zaaksysteem.

Gespreksinformatie

Betreft een spoedprocedure ivm het zsm starten van de kandidaat.
Sluitingsdatum 22 okt. 12:00
Vragen stellen kan tot 17 okt. 12:00

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV eisen

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.

De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.

In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Indien deze informatie ontbreekt, behoudt de Inhuurdesk zich het recht de aanbieding ter zijde te leggen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur