Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Bouwvergunningverlener

Horapark 4, 6717 LZ Ede, Nederland

Sluit over 13 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Vooroverleg bouwplan/schetsplan. Toetsen concept-bouwplan of bouwaanvraag. Coordinatie adviesvragen, opstellen besluit inclusief legesbesluit. Advisering bij bezaar of klachten.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bouwvergunningverlening en/of als casemanager bij een omgevingsdienst of gemeente;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare afgeronde ABW1;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met OpenWave (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding bouwkunde of planologie/ruimtelijke ordening op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);
  • Aantoonbare afgeronde ABW2 (25 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met bouwvergunningverlening en/of als casemanager bij een omgevingsdienst of gemeente (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een besluit inclusief legesbesluit (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met advisering bij bezwaar of klachten (10 punten).

Competenties

  • Zorgvuldig/nauwkeurig;
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Besluitvaardigheid;
  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren;
  • Politieke-/bestuurlijke sensiviteit.

Organisatie en team

Omgevingsdienst de Vallei

Omgevingsdienst de Vallei (OddV) zorgt voor een veilige, gezonde en duurzame omgeving waarin mensen goed kunnen wonen, werken, leven en recreeren. De organisatie werkt in opdracht van de gemeenten Barneveld, Ede, Nijkerk, Scherpenzeel, Wageningen en de provincie Gelderland. OddV voert vergunning-, toezicht- en handhavingstaken uit op het gebied van milieu en bouwen, met als doel de leefomgeving te beschermen en te verbeteren.

Een dynamische en professionele organisatie

Met 140 medewerkers verdeeld over vier teams Ontwikkeling en Bedrijfsvoering, Toezicht en Handhaving, Vergunningverlening en Juridisch Advies biedt OddV een dynamische werkomgeving. Als externe professional maak je deel uit van een deskundig team dat kwaliteit levert en goed samenwerkt. Onze kernwaarden zijn dienstverlenend, professioneel en in verbinding. OddV werkt nauw samen met andere omgevingsdiensten in Gelderland, wat zorgt voor een waardevol netwerk en kennisuitwisseling. Binnen de organisatie wordt voortdurend gewerkt aan innovatie met optimaal ingerichte werkprocessen. Als externe professional bij OddV draag je bij aan deze dynamische en vooruitstrevende werkomgeving.

Werken met plezier

Bij OddV is er een fijne werksfeer waarin naast het leveren van kwalitatief goed werk ook ruimte is voor humor. Ons moderne kantoor, gelegen in de bossen nabij station Ede-Wageningen, biedt verschillende werkplekken: van reguliere bureaus tot stiltewerkplekken en een werkcafe voor informele ontmoetingen. Bij mooi weer kun je zelfs buiten overleggen op ons terras.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 25 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 24 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 16 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 17 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 23 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur